• Gnappgnapp

Husdjur på bröllopet?

Ska ni ha era husdjur med på bröllopet/Fotona?
    ideér på hur det blir stiligt och inte fjolligt (har stora hundar)?

• Svar på tråden Husdjur på bröllopet?
  • Stortån

Shakti

Jag har haft många olika sorters djur, men jag har inget just nu.

• Stortån

"2006-04-04 19:27 MsNordqvist

Pippi Pelikan

Varför skulle ett djurliv _inte_ vara mer värt än/lika mycket värt som ett människoliv?"

Det framgick inte att du enbart menade dina husdjur. Därav min kommentar.

• Pumpkin

Stortån

Jag kan ju bara relatera till mina egna djur, men jag tror jag uttryckte vad många andra känner när det gäller deras djur också.

• Stortån

Okej. Så då är inte alla djur värda lika mycket.

Men jag ska sluta retas nu och ta och gå till sängs. Det är ju en dag i morgon också, för att klyscha till det. En massa bajsande hundar och kissande katter att rynka på näsan åt. Jag kommer behöva min energi.

• Shakti

Och jag måset vila för att klara av alla skrikande ungar

• Pumpkin

Fast det var ju inte riktigt så jag menade, men okej. Jag orkar inte mer just nu, är alldeles för trött

• Pippi Pelikan

Shakti: "Nej jag har inga barn och vill inte ha några heller. Skulle vara det värsta som kunde hända mig!"

Jag önskar varken barn eller djur men jag tycker ändå din kommentar är plump och okänslig. Är ett barn det värsta som kan hända dig?

• Shakti

Pippi Pelikan: Ja det skulle det. Det skulle förstöra det liv som jag äntligen är nöjd med tack vare hunden.

• Ravial

Jag anser att jag är ett djur som alla andra djur och har lika värde i avseendet att vi finns här på plats genom evolutionen. Jag har samma "rätt" att vara här på jorden som vargen, spyflugan och spiggen. Men jag äter också djur och slår ihjäl myggor som irriterar mig, precis som andra djur äter sina byten eller tar kål på irriterande insekter.

Skulle jag rädda mitt älskade djur framför grannens barn? Kanske, kanske inte. Jag har för tillfället inga djur, så det är svårt att veta.

Man kan vända på det också: skulle en hund, som "älskar" sina ägare, attackera och kanske döda en annan hund om den hotade ägarna? Ja, det skulle den förmodligen. Hundar bildar "familj" med människor, precis som människor kan bilda "familj" med hundar. Så det är inte konstigt om man skulle rädda sitt djur framför en annan människa, även om det kan låta hemskt.

Svar på tråden Husdjur på bröllopet?