• Gnappgnapp

Husdjur på bröllopet?

Ska ni ha era husdjur med på bröllopet/Fotona?
    ideér på hur det blir stiligt och inte fjolligt (har stora hundar)?

• Svar på tråden Husdjur på bröllopet?
  • Fru Cinderella

Stortån o MsNordqvist

Vad är det för fel att ha med sina husdjur vid sin vigsel?

Mina katter är som mina barn för mig.

• Stortån

Jag har aldrig sagt att det är något fel med att ha med djur på bröllopet. Det är en smaksak. Men jag vänder mig mot att Smith säger till Proprepria att hon ska skämmas för att hon har en annan inställning. Hundar är faktiskt djur. Det är klart att de blir SOM familjemedlemmar, men de är trots allt djur. Liksom katter. Mina familjemedlemmar skulle inte äta upp mig om jag låg död på köksgolvet och de inte fick nån mat. Skämt åsido. Det är min åsikt.

• Pumpkin

_Cinderella_

Ja men det är ju det jag tycker också!

• Propepria

Jag älskar verkligen min jyckar men de är ju ju helt underordnade familjen. Försök uppfostra en hund som familjemedlem så får ni sådana där hundar som sitter vid matbordet och äter med familjen, och som hugger mot alla som hotar dem. Det är mycket viktigt att hålla hunden lägre i rang än familjen i övrigt, om ni inte vill ha fram en livsfarlig best. Ni som inte förstått borde verkligen inte få ha hand om hundar.

Sedan måste man ju ta hand om sin hund, mysa med den, vara kärleksfull osv. Men det är ju inte en familjemedlem som en människa, utan den behöver för att fungera i en familj veta sin plats. Det är som jag sa mycket farligt, i synnerhet för barnen. Om hunden tror sig ha lika hög eller högre rank än t.ex. ett barn så kan hunden när som helst attackera. Det är beklämmande om man inte förstår detta allvar. Mycket sorgligt faktiskt.

• Stortån

Propepria

Kunde inte ha sagt det bättre.

• Pumpkin

Propepria

Min hund vet sin plats och respekterar mig som högre i rang, ja alla människor för den delen. Och hon är mycket väluppfostrad. Trots detta är hon helt och fullt en familjemedlem som jag absolut vill ha med på min bröllopsdag.

• Pumpkin

Men jag håller med om att en hund som inte lär sig respekt och att lyssna, kan bli mycket farlig, speciellt mot barn.

• Pippi Pelikan

Är ni seriösa? Djur på bröllopet?

Jag upphör aldrig att förvånas över människor som anser sig ha rätt att ta med sig sina djur överallt: tvättstugan, in i affären och nu också i kyrkan?

Jag hoppas ni informerar era bröllopsgäster om att det kommer att vara djur på bröllopsfesten. Väldigt många är allergiska mot djur eller livrädda för främmande husdjur.

Kanske något att skriva på inbjudan:
    Vår bröllopsdag vill vi fira med våra vuxna och hårlösa vänner.

• Fru Cinderella

Stortån o MsNordqvist

Läste lite slarvigt tror jag

• Mrs Smith

Propreria och stortån

Att prata om rangordning i familjen är en helt annan diskution. Då pratar vi hund uppfostran etc, Det var inte de detta handlade om. Det handlade om hurvida man vill ha med sin "familjemedlem" på korten, i kyrkan, på festen. När du då sa det " är bara en hund" känns det lite som att negligera värdet på individen oavsett om det är din hund eller din man du pratar om. Vi är ochså djur som du kanske vet om än inte högre stående än hunden.

Svar på tråden Husdjur på bröllopet?