Sept-06 by Nonika
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
HEJ!
Idag blev det skor åt blivande. Svarta. Passar bra till den svarta kostymen vi köpte. Så nu är det skjorta och slips som saknas. Skorna kostade förresten bara 189 kronor, rena fyndet! :)
Hej tjejer!
Igår fick vi reda på att en av våra vänner som arbetar som kock är ledig den 30 september och kan laga vår bröllopsmiddag. Så nu ska vi bara komma på vad vi vill äta och kolla med honom vad det skulle kosta oss. Vi har tänkt lägga en massa pengar på just maten, och han har bra kontakter som kan fixa råvaror billigt så jag har en känsla av att det kommer att bli mycket gott.
Befinner mig hos syrran i Stockholm just nu, men hoppas på att kunna åka ner till Skåne imorgon och hämta våra förlovningsringar på vägen. Det skulle vara så kul att äntligen få dem.
Ska strax åka till skolan och jobba som bara den så jag kan åka ner till min älskling imorgon.
Ha det bra!
Abeth: Men toppen! Egen kock -kan inte bli bättre! Tänkte ge lite tips från en annan kompis bröllop, där bjöd de på kycklingfilé om den var grillad eller hur det nu var minns jag ej. Men de hade buffé så att säga, där han kocken faktiskt stod och serverade gästerna varsin portion (påminner läskigt nog om skolan...) och därefter fick de ta grönsaker, och annat gott till efter tycke o smak ;)
Hm poängen var väl att om man vill ha lite koll på maten sen och hur mkt det kan gå åt är ju detta ett enkelt sätt att ordna det på ;) Men jag tror nog ni har planerat maten o allt redan hihi...
Annars är ju kyckling något som går hem hos de flesta. Vi ska ju ha kyckling med mozarella och någon rökt skinka i, tillagad i ugn har jag för mig. Enkelt o gott däremot.
TingelingAnna: Jaa det var verkligen ett fynd!! Såg att de hade schysst erbjudande på Kappahl eller nåt sånt med skjorta och slips. Fast nu var det ju i rosa (ehum) så det kanske fanns neutrala färger med hehe.
Ell: Först får jag ju säga att så skönt att ni fått svar från cateringen, och att det låg en orsak bakom underlättar ju lite ;) Hoppas dock att det går att lösa med maten, kall buffé går ju fast man kanske önskar något som är varmare för mättnadens skull. Har de inget kök alls där ni ska äta maten? Min cateringtjej ska ju laga maten innan och endast värma upp på plats så att säga. Lycka till!
NUUUU kommer jag till dagens stora efterlängtade nyhet: Min klänning har kommit!!! Ringde sambon vid affären och "plötsligt" kom han på "Ja just ja, du har fått paket från Kina" (lite snorkigt, för han trodde att jag skulle bli blåst och inget paket skulle dyka upp!) så gissa vem som fick brått hem, in i duschen och sedan öppna paketet??!!!!
Ååå den är toppenfin! Den sitter som ett smäck! Behöver inte ens bh under, så rejäl var själva "korsett-delen". Och det sitter små pärlor runt övre kanten på bysten och nedre med, så fint...
Har inget att klaga på, nja det ska vara att den är lite för lång men bättre det än för kort då ;) Jag kan nog hitta någon som kan korta den åt mig....
Har givetvis lagt ut foto men jag är väl inte så där tillfixad för att fotas egentligen haha...:D
groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek
Nu får jag sticka, sambon fyller 30 och polarna är på väg ;) Kram!
Elora, klänningen är jättevacker! Så kul att den passade. Själv vågade jag aldrig beställa från Kina så jag köpte min här hemma istället.
Idag var en bra dag. Trots att det SNÖADE. För jag har hittat MIN ring. Såå vacker! I vitt guld, ganska smal, kanske 3 mm, med tre stenar. Det var det sista exemplaret dom hade. Gick ut från affären o tänkte fundera över helgen. Är inte så mkt för impulsköp. Men jag ångrade mig och gick in igen o la undan den. O nu ångrar jag mig inte ett dugg. Är så glad att få ha den på mitt finger resten av mitt liv. Men nu ni tjejer, vad skriver man i ringen? Hjälp önskas... :)
Hej alla!!
Elora; Den är JÄTTEfin! Roligt för dig!
Här har det hänt saker också...vi har varit till butiken "Himlen runt hörnet", och pratat med tjejen där om att beställa inbjudningskorten där. Det ska kosta ca 1300:-, kom vi fram till. Vi spånade och pratade över en kopp kaffe, det var trevligt. Hon hade bra ideér som vi gillade. Hon skulle beställa en Fyr-stämpel, och på fredag skulle vi komma och hämta 2-3 förslag. Men så ringde hon idag, stämpeln hade inte kommit. Så hon ska höra av sig nästa vecka.
Spännande! Korten blir blå-vita, med skärgårdsmotiv, eftersom hela bröllopet går i skärgårdsstil
Sen gick vi in på Hemtex och köpte gardiner (såna där smala), som vi ska ha som löpare på borden. Vet inte hur långt det räcker, men det behöver ju inte ligga överallt. De är mörkblåa, och vi ska ha vanliga lakan under. Vi var nära att köpa lakan, de kostade 99:- för 2 st, men så blev vi snåla när vi kom på att de säkert är billigare på ikea.
Vi måste antagligen åka till lokalen och provduka, för att se hur många lakan det behövs, och hur allt blir...
Sen var vi nära att beställa/köpa ringarna i lördags, men så kom vi inte ihåg den där latinska texten vi vill ha i dem. "Äntligen" ska det stå, på latin. Hade vi tänkt.
Men så skickade elora en länk om den där designern Elin, och där hittade jag en superfin ring som jag är jättesugen på! Jag tror att det var där jag såg den iaf...den är i silver och järn, och kostade bara 1200:- ung. Billigt, bra och snyggt! Och annorlunda framförallt.
Dags att bestämma sig snart!
C:\Documents and Settings\Kippe & Cilea\My Documents\My Received Files\DSCF0007.JPG
Ignorera mitt senaste inlägg. Jag fick en bild skickad till mig idag på mina färdiga ringar som jag ville visa för er. Men det går så klart inte att lägga in den heller.
*djup suck*
Nåja...nån gång får ni säkert se dem. Jag är i alla fall väldigt nöjd med dem och imorgon kommer jag att känna mig hel med min förlovningsring tryggt på fingret!
Sov gott!
Idag har jag hämtat min ring!
Är såååå nöjd. kan inte låta bli att sätta på mig den då & då och bara titta...
Den är 4 mm bred och "platt" med 5 0,02 diamanter på rad.
Ska kika på kostym i helgen.
Abeth: Du får ladda upp bilden på t ex fotoalbum online eller dylikt? Sedan länkar du därifrån :D
Ringar...ja jag hittade ju min i höstas och det är så fin på alla vis. MEN det finns en som är snäppet bättre...och den är från Elin design som Nonika nämnde. Tyvärr pluggar hon i Italien så jag har inte riktigt koll på huruvida man kan fortsätta beställa från henne. Så tills vidare duger min ring från Albrekts :D Den finns oxå i mitt fotoalbum. Skriver adressen igen så är det bara att titta på det man vill.
Tesso: Ja jag förstår känslan när man fått tag på något man är så nöjd över, skulle nog kunna strutta runt i min brudklänning varje dag hihi...Känns verkligen som en stor vinst nu när den passade. 900 spänn liksom...heyaaa..:Ska bara lägga ut lite pengar på ändringssömnad.
Nonika: Se där ja! Hemtex är nog superstället ändå hihi, ibland hittar man ju verkligen bra prylar där till schysst pris. Inget att fundera över. Låter ju toppen med inbj.korten, ska bli kul då att få se vad hon hittat på.
Nästa vecka beställer jag hem mina handgjorda papper och sen börjar jag tillverkningen.
TingelingANna: Oooo woaaaw, klart du inte ska fundera för länge, jag har lagt ner den sidan hos mig för man blir så besviken när det istället tar slut mitt framför näsan så att säga. Så ett snabbt överläggande, sen tjipp tjopp!
Ell: Hur gick husvisningen?
:D Godnatt töser...jag lär ju sova gött!
groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek
Glömsk o trött...suck