• elora

Sept-06 by Nonika

Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.

Här fortsätter troligen del 3 :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika
  • Ennea

HEJ!!
    Ell & lindamarias: Tack tack. Ja det är verkligen kul med hus..

Ell: Tack för tipset. Ska försöka göra en sådan sida så fort jag tagit bilder, så ni kan få se. Skorna är vita med kilklack, rundad tå och själva klacken är svart. Låter kanske inte så fint men ni ska få se dem oxå sen. Bra med kilklack när man ska ha vigseln ute som vi ska ha.

Ha det gott alla!!

• lindamarias

TingelingAnna: vad skönt att catering är ordnad...

vi har i stort sett maten ordnad... det blir siljanslax med en god röra till o potatis. enkelt men gott. sen blir det väl sallad o bröd o sånt till. vet dock inte hur det blir med efterrätt.. vad tycker ni andra? vi ska ha tårtan lite senare så jag tycker det blir mkt med efterrätt oxo så tänkte bara ha en god chokladbit till kaffet, men det kanske e lite dumt.. hm.. e osäker på hur jag ska göra..

• TingelingAnna

lindamarias, otroligt fin bukett. kommer bli kanonsyggt!

• Ell

lindamarias: fint! :) jag ser att du har samma bukett där som jag har, visst är den vacker? :)

• lindamarias

Ell: ja jag fick se bilden på din sida tror jag o fastnade direkt :) så jag får tacka för tipset ;) den e otroligt fin!

• Ell

lindamarias: Ja det tycker jag också. :) Men jag har ännu inte bestämt mig för exakt hur min bukett ska se ut, men ungefär som den på bilden.

Idag har jag diskuterat med cateringen, och nu är allt klart. Efterrätt kommer vi att hoppa över, vi serverar en slät kopp kaffe och t.ex. after eight, fazermint eller liknande till. Sedan efter någon timme blir det kaffe och tårta. Det känns som en enorm lättnad att allt som har med maten att göra är ordnat, nu är det bara att fortsätta med nästa sak på listan... det som kommer härnäst är skor och kläder åt de tre andra som ingår i brudföljet. :) Spännande!

• Nonika

Hej allihop!
    Ell: Ja, jag mår mycket bättre nu

Här går det lite "sådär"...har ständig kontakt med de som ska göra korten. Vi var ju och hämtade ett förslag, och skrev synpunkter på det. Tydligen har de svårt att hitta gotisk texy, de hade använt sig av den gotiska i Word, vilket inte alls är sån som vi har tänkt.
    Så nu har vi bestämt oss för en annan som finns i word och som är fin.Nu har den precis installerat en ny dator, och får det inte att funka riktigt, så de har inte skrivit ut nån text ännu. De var klara med framsidan, som de sa blev jättefin, de har satt 2 snäckor längst ner. Låter fint. Men jag sa att jag vill se kortet i sin helhet, med text och allt, så de får höra av sig när det är klart.
    Provuppsättningen gick bra, men hon hade bara små vita, tjocka hårsnoddar, vilket inte var så snyggt precis Hon skulle leta efter läderband, hoppas hon hittat nåt.
    Sminkningen gick också bra, hon änvände bara skuggor och penslar, ingen vanlig kajal som en annan är van vid. Tyvärr satt inte sminket på plats hela kvällen, vilket jag ska prata med henne om. Hon lär nog bli förvånad, för det skulle tydligen sitta superhårt. Min kompis som gifte sig förra sommaren hade det, och hon grät massor, och det satt bra i alla fall....skumt.

Näten och kulorna har kommit. Har inte vecklat ut näten, vi ska åka till lokalen och provduka med dem senare. Jag ringde lokaltanten samma dag som jag var och blev sminkad/fick håret uppsatt, och vi kunde inte komma då, för de höll på att renovera i köket! Yippi, de ska sätta in en diskmaskin! Inte en dag för tidigt...vilken lättnad att slippa stå och diska allt för hand. Inte för att vi ska göra det, men ändå...

Ikväll erbjöd sig 2 av mina kollegor att fråga sina vänninor om de har lust att hjälpa till på serveringen.
    Ska åka till en skola här i stan och sätta upp ett anslag nån dag också. det är en gymnasie/komvux-skola, där de har hotell-och restaurangutbildning.

Sen är det det där med efternamnet...vi måste skicka in ansökan om att byta. En av oss iaf.

Hindersprövning, är inte det för tidigt att ansöka om? Är det inte så att det får vara högst 4 månader gammalt...men det kanske är så lite tid kvar *gulp*

Nä, nu ska jag umgås en stund med min sambo - jag tror vi helt enkelt slänger oss i sängen med varsin bok

Ha det bra tillsvidare!!

• Nonika

Ursäkta alla stavfel....

Grattis till husköpen, ni som har köpt hus!!!

• Ell

Nonika: ja, det är faktist så lite tid kvar nu. :D I förrgår var det exakt fyra månader kvar för mej, det har gått snabbt!
    Det låter ju konstigt det där med sminket, att det inte höll hela kvällen...? Vilket märke använde hon?

En ändring har blivit gjord i våra planer...IGEN! :D vi har bestämt oss för att inte alls ha något kaffe direkt efter maten, utan vi väntar en timme och sen tar vi kaffet o tårta. Vi kom fram till att de enda i sällskapet som vill ha kaffe direkt efter maten, det är mina föräldrar, men de får vänta en timme. :)

Jag var ju till frissan i fredags, och pratade med henne om frisyren. Jag har haft väldigt kort hår nu i vår, men jag ska låta det växa till sig lite grann nu över sommaren, så har jag lite fler valmöjligheter sedan i september.

Svar på tråden Sept-06 by Nonika