Sept-06 by Nonika
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Hej hej alla! Får man vara med här... Har skrivit lite innan på en annan septembertråd, men det var LÄNGESEN... Har haft så mycket i skolan å varit på praktik å sånt så det har inte blivit av att jag skrivit nått... men men... Har inte orkat läsa alla inlägg, men det verkar som det flyter på för de flesta :). Själv skickade jag ut inbjudningarna i fredags, så de borde komma fram i dag... Nervöst... Hade oxå frimärken med hjärtan :)
Ja, ja kommer inte på mer att skriva. Ha det bra alla!
Oj, kan ju säga att vi ska gifta oss 23/9...
Hej! Tack alla som gratulerat till finlands vinst... GO LORDI! *ler* Hela finland är förvånat. Men som sagt, nästa år blir vi väl sist igen och allt är som det brukar. :D
Vilken härlig dag ni tycks ha haft, elora! Önskar att alla fick uppleva såna dagar VARJE DAG man gör något som har med bröllop att göra. :) Det är ju så otroligt skönt när det bara flyter. Och GRATTIS till att ni ska förlova er. :D
När det gäller glasögon har jag funderat lite... Jag har ju glasögon varje dag, från morgon till kväll. Jag använder aldrig linser, så på ett sätt skulle det kännas som om jag var någon annan om jag inte hade glasögon. Men på ett annat sätt, så är jag ju snyggare utan glasögon. Så jag funderar på att ha mina vanliga glasögon hela tiden, och bara ta av dem under vigseln (p.g.a. alla tårar som kommer att rinna) och under fotograferingen.
Idag har jag suttit fast i telefonen hela dagen, jag är förkyld och har feber, så jag är hemma. Tänkte passa på att ringa lite samtal när jag en gång är ensam hemma...så nu har jag ordnat med en massa! :)
Ha det så bra allihop!
Nonika: kan man beställa frimärken med hjärtan på från posten, hur gör man då? skulle vara sött till inbjudningarna faktiskt... kostar de mer än vanliga frimärken? De kanske bara är för inrikes, behöver flest till Europa...
Hej alla septemberbrudar :)
Lilla-bus: välkommen till den här tråden ;)
Ell & Netateta: grattis till den finska segern - lite otippat men kul ..hihi..
ni har alla hunnit med en hel del i helgen låter det som - kul när allt flyter på.. bra idé det där med provbakelser Ennea.... det ska jag kolla med vårt bageri.... svårt o bestämma det här m bröllopstårta.. såg en som såg jättegod ut i Amelia - jordgubbsmousse o choklad... men så gillar M2B prinsesstårta... så vi får se vad det blir :)
Elora: grattis till förlovningen ;)
Ell: jag har oxo funderat på det här m glasögon el ej.. jag har mest glasögon men ibland linser... så vet inte hur man ska resonera där... får väl känna efter vid provsminkningen då ser man lite mer hur man ser ut oxo i hår o med sminket.. mkt o tänka på *ler* fast eg kärt besvär :)
evkasu - känner igen det där med texten på inbjudningarna... man blir lite blind till slut i texten... skönt att ni e klara o snart ska få iväg dom - det är jättekul å få ut dom o sen få feedback tillbaka från gästerna *hihi*
ha en skön kväll nu :) vi ska nog ta en lugn filmkväll hemma för här regnar det o man vill inte göra så mkt mer än å va inne....
netateta - de finns på posten.se kostar inte mer tror jag men portot tillkommer ju. Men ja, det är inrikes.
Ja de är lite söta, det är årets alla hjärtans dag-frimärken. Först tyckte jag det var lite fånigt men de är faktiskt fina, inte särskilt över-pluttenuttiga eller så.
netateta - vi hade oxå de frimärkerna, men vi gick direkt till posten och bad att få titta på olika frimärken. De hade hur många olika sorter som helst... alla var dock inte passande till inbjudningarna... så du behöver ju inte beställa dem...
evkasu & lilla-bus:
tack så mycket för tipsen!
Hej hej! Kul med många inlägg ;) Massor att läsa tjohooo!
Apropå glasögon: Jag ska ju köpa nya glasögon och tror faktiskt jag kommer att ha dem på BD eftersom det ju en stor del av min personlighet och även om jag på ett vis "känner" mig snyggare i linser så vet jag att jag lär ha röda ögon efter halva kvällen för man lär ju få ta på dem tidigt antar jag. Och mina nya glasögon har vinröda superläckra bågar så det kommer nog att bli en snygg acessoar :D
Vi har råkat ut för fotografproblem...
Kollade upp priser igår och givetvis så visar det sig att byns fotograf är på stor fotomässa i Tyskland samma helg som oss (han påstod att det lär nog många fotografer vara...om det är fler 30/9-brudpar tänkte jag...) Attans! Vi funderade ifall vi skulle ta foton efter vigseln t ex på måndagen för brudbuketten står sig nog två dagar. Men då insåg jag ett annat problem i efterhand: våra kläder! Och ungarnas med för den delen, man kan ju inte på förhand veta hur våra kläder ser ut efter festen, och Petter har ju hyrt sin väst och skjorta.
Så vi får väl leta vidare, snyft. Tyckte det lät himla bra annars med fotobok á 6 sidor med foton i valfria storlekar samt en bunt med foton i "näven" så att säga...2700 kr. Rätt generöst ändå?
Men men, löser fortfarande inte att han är borta just den 30 sept.
netateta: Jag köpte mina hjärtan-märken i förbutiken på Ica, bara frågade om de hade såna.
Hm får leta lite fotografer en stund...tingeling!
TYPISKT! Här har man så tillsist hittat layouten till inbjudningskorten, bestämt sig för att skriva ut dem på dator trots allt med risk för att korten ska fastna...Ja vad händer då? Jo det är fel på bläcket så den jäkla skrivaren vägrar skriva ut....Aaaargh!!!!
Måste nog sova och lugna ner nerverna lite!