• elora

Sept-06 by Nonika

Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.

Här fortsätter troligen del 3 :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika
  • elora

Jag....kämpar...fortfarande med inbjudningarna *pust!*

Men jag närmar mig mållinjen men trögt går det, att det skulle vara så segt att sätta stämpel på 52 kort?

Nu ska jag se hur det blir med limefärgat snöre runtom för ett sigill gör nog sönder pappret när de försöker öppna märkte jag...

Hej å hååååå! ;)

• Nonika

Hoppas det gått bra med dina kort elora!

Vår hemsida är nästan klar!!! Om ni vill tjuvtitta kan ni gå in på: www.vera-och-pelle.se/index.asp
    Den är som sagt inte helt klar än, men vi kommer nog fixa lite under tiden, trots att folk kan gå in på den.

I morgon borde bröllopsinbjudningarna vara framme hos alla, utom de i Italien och USA, för de postades idag.

Idag fick vi en inbjudan till ett bröllop helgen innan vi ska gifta oss. Det är en vän till mig, som jag lärde känna för rätt många år sen, vi har haft sporadisk kontakt genom åren. Vi var och hälsade på dem i januari, och då sa hon att de skulle gifta sig i sommar, men de hade inte planerat nåt datum. Det hela lät lite osäkert tyckte jag, och hur ska de hinna planera allt, tänkte jag.
    Men så ringde hon för nån vecka sen och berättade vilken dag de hade bestämt, och av nån anledning hade hon tydligen glömt bort att vi redan spikat ett datum, och vilket datum också. Vi konstaterade bara att det var helgen innan oss, sen tänkte jag inte mer på det.
    När jag mailade till en av mina närmsta vänner och berättade det, fick jag ett ilsket och förvånat savr från henne. Hon undrade hur i hela friden de kunde ha sitt bröllop en vecka innan vårt, när nu alla vetat så länge vilket datum vi ska ha vårt. Sen verkade det väldigt angeläget för Pelle också att veta om jag verkligen ville gå på deras bröllop (han tyckte att det skulle bli för stressigt för oss, med tanke på hur mycket vi lär ha att tänka på 1 vecka innan). Jag sa att - måste vi bestämma det nu?! Då sa han att - Ja, det är akut!
    Då förstod jag...de ska ha min möhippa den helgen... Jag försöker låtsas som att jag inte anar något, men det är lite svårt.
    Och nu måste jag ringa hon som ska gifta sig och tacka nej...utan att avslöja för mycket. Tänkte dra en vit lögn om att vi ska till sömmerskan eller nåt. Och samtidigt kan jag nog hålla med om att vi lär ha mycket att göra helgen innan vårt egna bröllop...

Nu ska jag sätta upp listan och börja kryssa i folk som redan tackat Ja, utan att ha fått korten
    Pratade med vår toastmadame ikväll, och de kommer ju såklart, och Pelles syrra har fått sitt kort i handen idag och tackat Ja, förstås.

• elora

Hello girls!
    Ett kort inlägg så här på nattakröken, har tillsist fått färdigt de flesta korten och ska skicka dem imorgon...på min födelsedag dessutom hihi.

Blev väldigt nöjd med dem och de känns verkligen som något jag kämpat med :D
    groups.msn.com/FamiljenStenman-Ek/dekorationampinbjudningskort.msnw

Så på fredag hoppas jag att de dyker upp och folk börjar höra av sig (typ närmsta släkten).

Nonika: Hemsidan blir jättefin! Däremot undrar jag om de som gjort hemsidan har annat typsnitt på texten för i såna fall såg jag inte det utan endast ariel i enormt format. Ska bli skoj att se hur den tar form iaf. Ska oxå fixa till smådetaljer imorgon då det borde vara klart tills fredag om man ska få lite besökare!

Nää tjejer, sov så gott. Imorgon gör jag mina 5 tim sen ska jag på möte *gäsp* men det är ju betalt så det gör ju inget :D

• lindamarias

Nonika: vilken suverän hemsida! mkt trevlig berättelse om hur ni träffades, förlovning o presentation av familjen :) kul oxo med brudparets alfabet!

• lindamarias

Elora: snygga inbjudningar! de kan du vara nöjd med :)

• evkasu

Hej flickor!

elora - först och främst stort grattis på födelsedagen!!!
    Vilka snygga kort ni har, jättefina. Förstår att du hade ett pillgöra med att skriva ut på blompappret men vad snyggt det blev!

Nonika - fin hemsida, kul att läsa lite! Jag gillar detaljen med ankaret som muspekare.

Våra inbjudningar är i princip helt klara nu, måste bara få tag på min mamma för kusinernas adresser.
    Har bokat tågbiljetter upp till Dalarna nästa helg så vi ev kan gå in till floristen och boka dem, känns bättre att åka dit än att göra det på telefon och kanske kolla frissan och även träffa vigselförrättaren som vi ringt och kollat med, han är ledig den 2 sep iaf.

Ska åka på Ålandskryssning och köpa öl och sprit imorgon, visst borde öl hålla till september om den förvaras mörkt och kallt?

Vi måste bestämma namn snart, det lutar åt en kombination av våra två namn, Eriksson+Sundberg= Ereberg, hur låter det tycker ni? Fånigt eller?
    Enda problemet är att då måste han byta rätt snart och även skaffa nytt pass, vilket betyder att bröllopsresan måste bokas om till Ereberg ist för Eriksson för hans del. Passköerna är tydligen otroligt långa nu också, som vanligt under sommaren. Ja, ja , världsliga problem antar jag.

Imorgon är det bara 3 månader kvar, tjohoo!

• Abeth

Hej tjejer!

Längesedan nu. Har haft fullt upp med utredningsarbetet som har tagit 15p i anspråk den här terminen så jag har knappt hunnit tänka på att jag ska gifta mig.
    Men ni verkar ha hunnit med mycket.

Vi har bokat vigselförättare, hotell till bröllopsnatten och hittat ett konditori som ska göra tårtan. Vår vän som är kock ska laga en 27 rätters bröllopsmiddag efter ett fransk manuskript från slutet av 1300-talet.
    Vad gäller inbjudningskort så köpte vi stämpel och klistermärken för flera månader sedan. Resten hänger lite i luften men det kommer att ta fart när jag väl kommer ner till skåne om 10 dagar.

Ha det bra så länge!

• TingelingAnna

Abeth, en 27-rätters!?!? :D

• TingelingAnna

Nonika, jättefin hemsida! Vilken härlig berättelse om när ni träffades.

• lindamarias

Abeth: 27-rättersmiddag!! nu får du berätta mer :D nyfiken blev jag ;)

Svar på tråden Sept-06 by Nonika