Sept-06 by Nonika
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Måste bara berätta... Ringde kyrkan idag. O präst är ordnad! Det blir samma präst som konfirmerade mig och mina småsyskon. Känns superkul!
Igår skrev jag adresser på kuverten för brinnande livet, och hur svårt är det inte att skriva snyggt när man bara måste lyckas?!
Sen fick jag stå och limma ihop kuverten med limstift, för det fanns ingen slick-anordning.
Pelle lyckades med konststycket att installera skrivaren som vi ärvt från hans pappas jobb, och så skrev vi ut bröllopets ABC, vägbeskrivning och info om vandrarhem, och lade dem i 4 separata kuvert (vanliga) som ska postats samtidigt som inbjudningarna. Det är till dem som inte har dator. De andra får gå in på vår hemsida och läsa sig till informationen.
Vi höll på till 12 på natten, sen var det dags att krypa till kojs.
I morse tog jag med mig 4 exemplar; 1 vanlig inbjudan, ett vanligt kuvert (med abc och det där), 1 inbjudan till Italien och 1 till USA, till Statoil för att få dem vägda. Det visade sig att det behövs 2 frimärken på inbjudningarna som ska skickas här i Sverige, och 3 till Italien, 4 till USA. Så jag mailade Pelle som stack iväg och köpte fler frimärken (vad dumma vi var som inte köpte dem här på Ica direkt, då hade vi sluppit portot). Så nu ikväll har jag satt på frimärken så det räcker på alla kuvert. I morgon ska jag gå till posten och lämna in rubbet där. Man kan ju inte stå och mata in 48 brev i en gul postlåda, liksom
Dessutom kan jag dubbelcehecka att det räcker med frimärken på de som ska utomlands. Det blev ingen inbjudan till Canada, för de har redan sagt att de inte kan komma ändå.
Känns faktiskt lite nervöst att skicka inbjudningarna, tycker jag! Det är verkligen allvar nu...jag ska gifta mig!!!!
Det börjar väl gå upp för mig på riktigt. Tänk att jag, av alla människor, faktiskt ska gå och gifta mig!
Undrar om det kommer bli telefonterror sen när korten landat i deras brevlådor? Man lär ju få lyssna av telefonsvararen varje dag, det är vi dåliga på i nuläget...
Och så måste vi ordna en lista som är färdig att kryssas in, på Ja eller Nej, på nåt sätt. Hur gör ni?!
Nokia: Det är verkligen skönt när man har fått klart inbjudningarna. Själv skickade jag dom för drygt en vecka sedan, och jag kände precis som du, att nu är det verkligen på riktigt!!! :)
Det roligaste var ju reaktionerna från vännerna som inte visste något, snacka om att endel blev förvånade, men väldigt glada för vår skull.
På tal om lista så skrev jag ut den som jag har lagt in på vår sida här på bröllopstorget, och så gjorde jag en egen spalt för speciell kost.
Oj, ursäkta NONIKA, ser att jag skrev Nokia...
Nonika, vi gjorde en lista där vi skrev allas namn, kommer, kommer ej, och allergi?. Under allergi kan man ju typ skriva om det är nån religionskost eller så oxå, fast det har inte någon vi bjudit, tror jag iaf. :)
Ha en trevlig dag flickor, trots regnet. Nu bär det iväg till optikern. Har bestämt mig för att jag vill ha linser på den stora dagen o då är det lika bra att skaffa i tid.
Kram på er!
Nonika: skönt att ni får iväg era inbjudningar, det känns som om allt blir verkligt och mera konkret när folk har fått sina inbjudningar. :) Vi använde också BT:s gästlista för att kryssa i vem som kommer. (alla inbjudna har tackat ja, det är oerhört roligt, och absolut oväntat) :) Jag har skrivit ut listan, och fyller i för hand genast jag får höra om allergier etc. så att jag inte glömmer bort det tills jag startar datorn nästa gång. :)
Elora: hur går det med era inbjudningar? Har ni skickat iväg dem?
Vi satt och gjorde klart alla "godisaskar" igår kväll, vårt lim tog slut förra gången, så nu limmade vi för fulla muggar! Sen scannade vi in ett hjärta jag ritat för hand, vi ska göra en bild som ska limmas utanpå programhäftet, alltså på framsidan. Där ska stå våra namn, datum och två hjärtan. Vi funderar på att göra vigselprogrammet på samma sätt, men vi får se om vi orkar. :) Kom på en idé häromdagen när jag läste i en annan tråd här, nämligen att göra "konversationstips" åt alla gäster. Jag tror det är ganska vanligt att skriva in dem i programhäftet, men vi kommer att göra små lappar med ett åt varje gäst, det blir en kul "isbrytare" för alla.
Vi har kommit fram till att vår budget inte alls håller...cateringen blev ju mycket dyrare än vi hade tänkt oss, så sambon ska försöka sälja sin gamla tävlingsbil (som han inte jobbar med längre, den har inte ens någon motor) . Om han får det pris han vill ha för den, då har vi råd med allt som vi tänkt. Han ska försöka få ca. 20 000 för den, det blir lite extra pengar iallafall.
Vårt husprojekt smyger sakta framåt, vi har nu fixat allt med lånet, och nu ska vi lämna in bygglovsansökan nästa vecka. Nästa steg är nu att få underskrift av alla grannar.
Ha det så bra allihopa, och försök hålla ut i väntan på den riktiga sommaren! :D
Ell: VA!? Har alla tackat Ja!?
Jesses, det blir ju panik & katastrof om alla våra gäster gör det...vart ska alla få plats?!
Nåja, nu är korten skickade, jag hämtade lillan på dagis efter jobbet idag, och åkte sen till posten med kassen med inbjudningar som stått i bilen hela dagen. Mitt i kön till postdisken blir lillan kissnödig förstås, och inte fick vi låna toan på Ica - hmm, de skulle bara veta att vi har beställt mat hos dem för ett antal tusenlappar till vårt bröllop, MORR...
Som tur var lär jag kassörskan ta en titt på inbjudningarna som ska utomlands och det visade sig att det ska vara ett frimärke till på vardera. Så det fick följa med hem igen, eftersom vi har kvar en massa frimärken här hemma. Får posta dem i morgon.
Svärmor fick sin inbjudan direkt i handen när hon var här, och hon har redan tackat Ja Förstås...
Just nu sitter jag och skriver ut samma sida som ni andra använt er av..det känns som jag missat nån eller några, för det verkar inte stämma med antalet. Måste dubbelchecka det sen. Nu ska jag kasta ungen i badbaljan!
Lilla-bus;
Det är ok
"Tyvärr" tror jag att ingen kommer bli förvånad när de får våra inbjudningar, för så vitt jag vet har vi sagt det till alla....100 gånger
Nonika: "kasta ungen i badbaljan"...hahaha! :D Japp, alla har tackat ja! :) Men det är ju bara 35 inbjudna/som tackat ja. Vi hade räknat med att alla skulle komma, de enda som kanske inte kommer är min farmor och farfar, eftersom farmor är lite sjuklig av sig. (de är ju ganska gamla också) De vet nog inte säkert förrän dagen innan. :)
Hej på er :) det e roligt att läsa om alla era bestyr.. själv e jag mindre produktiv....har haft en tenta överhängande men nu e den inlämnad o klar så då blir det mer tid till bröllopet :)
Ell: kul att alla tackat ja - vi väntar fortfarande på att ca hälften ska höra av sig. De som inte hört av sig än är M2B:s släktinga men de ska vi träffa i helgen så vi kanske får lite muntliga anmälningar då :)