• elora

Sept-06 by Nonika

Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.

Här fortsätter troligen del 3 :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika
  • Ell

elora: ja, jag hade faktist tänkt prova filéerna och ha dem en hel dag någon gång, så jag kan känna mej säker sedan på den stora Dagen. :) Jag läste någonstans att man inte ska använda dem om man svettas mycket, eftersom de då kan lossna. Men jag svettas inte särskilt mycket, så jag hoppas allt går bra. :D

Jag är ocksa en sån som gråter på alla avslutningar, bröllop, begravningar. Då kan man ju bara föreställa sig hur mycket jag kommer att gråta på vår vigsel! :)

• netateta

elora: var har du sett servetterna med orkidéer i vanilj-cremefärg...?

• TingelingAnna

Oj, vilken rörelse det blev i tråden idag då. Tusen tack för alla gratulationer! Känns jättebra!

Vet ni, idag var vi o tittade på en stuga, en liten en på 36 kvm. Tänkte att vi kanske skulle köpa den för att bygga ett hus där så småningom. Tomten är vildvuxen men läget är underbart!

• Nonika

"Vi har bokat en resa, vi har bokat en resa!!!" *dansar*

Till Grekland - igen. Skiathos den här gången. 2 veckor. Känns heeeeeelt underbart, har aldrig varit borta i 2 veckor på såna här resor, det ska bli SÅ skönt!

Vi valde mellan 2 hotell. Det ena låg precis på stranden, hade en lummig trädgård, men ingen balkong.
    Det andra låg 50 meter från stranden, )man får trafikera en gata för att komma dit), hade inga kokmöjligheter - men balkong! Med havsutsikt!
    Så vi tog den sistnämda
    Balkong är ett måste tycker jag, så man kan sitta där i solnedgången, dricka en grappodrink, äta fetaost och oliver, och framför allt: smygröka

Nu ska jag duscha och gå å lägga mig, det var rent förskräckligt vad asvarmt det varit idag!!

• Nonika

)man får trafikera en gata för att komma dit),

Hmmm...ursäkta min dåliga svenska

Menar förstås att man får korsa en trafikerad gata för att komma dit...

• evkasu

Hello flickor!

Grattis TingelingAnna! Måste kännas kanon! Låter härligt med hus (tomt iallafall), jag vill oxå bo i hus!!! Ska bli så skönt att komma ut på landet på en veckas semester snart. Är då i mamma & pappas torp som ligger toköde, det är så tyst och skönt där och vår innekatt får gå i långkoppel och ha det bra?.längtar så??

Vi var i Dalarna och fick en del gjort i helgen. Träffade frisören som verkade vara överense med mig om vad jag vill ha, har ju tänkt mig större utborstade lockar/vågor och min tunna tiara och var lite rädd för att det skulle kunna bli korkskruvar eller tok-krulligt, tror inte det passar mig så bra, men hon fattade vad jag menar. Hon kommer sminka mig också, och föna till håret på mina två tärnor.
    Beställde buketten hos floristen, 7+7 mörkröda rosor av två olika sorter, en stor och en mindre. Lösa långa stjälkar med champagnefärgat sidenband runt. Lite grönt runt och texasgräs i. En mörkröd ros var som corsage till m2b & hans marskalk.
    Kollade lokalen igen, glas osv, mätte bord mm mm. Fanns ej likörglas där till avecen så vi tänker leta upp udda glas på loppisar.

Träffade vigselförrättaren på söndagen också, han var trevlig och hade vigt flera par vid den plats vi valt, både större och mindre sällskap.

Svärföräldrarna har fixat två tonårstjejer som ska städa lokalen dagen efter, helt utan att vi hängde med. De har också snackat med ett bageri som kan göra tårtan, och ska få se lite bilder snart på tårtor de gjort.

Så det blir nog bra allting! Nu känns det väldigt verkligt helt plötsligt?

Ska träffa guldsmeden som ska göra min vigeslring i slutet av månaden.

Har hittat underkläder på NK som jag kommer byta om till när vi kommer till hotellet, sååå snygga (och svindyra ) men fanns tyvärr inte i min storlek, ska gå o kolla om de kan beställa hem.

Härligt med två veckors Grekland Nonika, tycker ni gjorde rätt val, balkong är ett måste.

Ha det bra så länge alla, måste jobba lite nu!

• lindamarias

ojojoj... har fått lite panik... tänk om vi inte får plats i lokalen vi hyrt för festen... vi har ännu inte kunnat besöka den för att mäta o fundera på möblering, men de sa att vi skulle få plats när jag bokade.. nu har vi dock varit där o kollat utanför (kikat in i fönstren) o det känns som om lokalen är mindre än jag trodde... hm... vad gör man då? ... usch.. jobbigt.... vi ska försöka komma dit o mäta snart men tills dess kommer jag vara lite nervös... för tänk om... då måste man hitta ett nytt ställe bara så där... hm...

• Nonika

evkasu: ja, det tror jag också, att vi gjort rätt val alltså
    Vad mycket ni fått gjort, härligt när det flyter!

lindamarias:
    Ja, så tänkte jag också när vi prov-ställde upp borden. det kommer bli astrångt! Vad gör man då? Men har de sagt att ett visst antal ska få plats, så får man väl lita på det. Sen får man väl "hoppas" på att vissa tackar nej...

• Ell

TingelingAnna: det låter ju jättebra att ni hittat en ställe att bygga hus på! Har ni köpt stugan?

Igår var vi och tittade på lokalen igen, och gården runt omkring huset är fantastisk!! Sist vi var dit var ju i februari, så då var det snö överallt. Men nu, åh så vackert! Ska lägga in lite bilder sen när jag kommer hem, för jag är på jobbet nu. Både mina och sambons föräldrar var med, de var jättenöjda och tyckte vi hade gjort ett gott val. :) Vi funderade på bordens placering, och möblerade om lite så vi skulle se hur det blir. För oss är det inget problem att alla inte ska få plats, salen rymmer 50 pers och vi blir 36, men det är svårt med borden, hur man än svänger allt, så kommer någon att ha ryggen mot oss. :( Trist, men de får svänga stolarna sen när de ätit klart och programmet börjar...

Nonika: åh vad det låter skönt med två veckor i Grekland! :)

+31 grader var det ute igår, ganska varmt med andra ord. :D ÄNTLIGEN SOMMAR!

• TingelingAnna

Hej igen!
    Mycket att läsa här ser jag. Har haft fullt upp med jobbet.
    Tomten ja, var på visning idag. Hoppas vi får den. Mäklaren skulle höra av sig i nästa vecka.
    Hinner inte skriva så mkt mer nu, men det händer saker här i varje fall. Livet går framåt och äntligen börjar framtiden ta form. :)
    Dags för lillasysters teateruppvisning!

Svar på tråden Sept-06 by Nonika