Sept-06 by Nonika
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
elora:
Jättefina underkläder, du kommer bli sååååååååå läcker
TingelingAnna: Skulle nog göra en provsminkning före, då lär du ju se var ni hamnar i tid. Och dessutom känna efter hur du vill ha det på din bröllopsdag så inte du ser ut som en tvättbjörn ;)
Så trist att sången inte blir av, men kanske kyrkan kan rekommendera någon solist? Kontakta gymnasieskolan annars, det finns säkert många duktiga tjejer som är med i kören :D Och till bra pris!
Ell: Du har du provat såna där filéer förut? Annars vill jag bara säga vad herrn som äger underklädesbutik sa till mig om dessa tingest -skräp! De lossnar när man blir varm och svettig så han köper aldrig mer hem såna...En liten tanke bara ifall du inte har provat såna och det funkar. Jag måste få hem någon som hjälper mig med klänning och body för jag får inte igen dragkedjan själv och nu ska jag banne mig inte visa den för Petter har jag bestämt! ;)
Nonika: Hm tipset jag fick om serveringshjälp var väl att det kan ju vara bra att ha någon som är erfaren som håller i trådarna så att säga. I ert fall var ju den äldre damen inte vidare erfaren men ni kanske ska träffa dem på tu man hand som verkar intressantast? Annars håller jag med dig att två yngre kanske samarbetar bättre och förhoppningsvis har mer ork.
100 kr/tim är väl kanske vad man får räkna med. Mina "elever" ska ju ha 85 kr. Så med lite vana kanske det landar där?
Nä jag får göra klart min beställning på Ellos, fasen 40% på alla kläder!
Nonika, så kul med så bra gensvar på annonsen. VI har frågat en lillebror till en av mina vänner om han och hans tjej kan tänka sig hjälpa till. Har inte fått nåt svar än men det löser sig väl.
Elora, Ellos! Super! Har precis beställt en massa billigt jag med. Väntar hem det nu i
dagarna.
Nä nu ni tjejer. Nu är det dags att dammsuga o greja här hemma. Tar examen imorgon och är fruktansvärt nervös, fast mest inför jobbet som startar på måndag. Önska mej lycka till imorrn så jag inte ramlar i kyrkan under ceremonin eller så. ;)
TingelingAnna: Å vilken härlig dag för dig! Det är något speciellt med avslutningar...Grattis och bra jobbat!
Idag kom min extra beställning av inbjudningskort och därmed blev ett gäng ytterligare inbjudna ;) Äsch dagens filosofi är att vi gör detta endast en gång...Så 10 pers mer eller mindre, bara det får plats hehe...
Nä ni jag får göra ett sista försök att beställa från Ellos.
Ja just, köpte annars 40 m bordsdukstyg idag! 10 kr m -känns toppen! :D Så nu kan jag eg provduka!
måste bara få skrika lite:
jag är sjuksköterska!
:d
:D
Äsch, skulle ju bli stora bokstäver ju...
Hej på er!
TingelingAnna: GRATTIS till sjuksköterske-examen!! :D Det måste ju kännas skönt att det är över? Jag tog min examen för ganska exakt ett år sedan, man är bara så himla nöjd över att allt är klart, och stolt naturligtvis! :D
elora: 10 kr metern?!? Det var verkligen billigt det... Mitt tyg som jag köpte var betydligt dyrare, men jag behövde ju inte så mycket förstås. :) Hurudana dukar blir det? *nyfiken*
Jag har också "provdukat" idag, dvs jag bredde ut tyget slarvigt över soffbordet, satte dit alla dekorationer och ljus som vi ska ha (vi ska inte ha några blommor alls på borden) , askarna åt gästerna, servetter, servettringarna, en modell på festprogrammet och några löv av plast eller gummi eller liknande som jag hittat i en pysselbutik. (ska fota och visa sen när vi får tillbaka vår kamera) Jag var helnöjd, allt går i ljuslila, det kommer att bli fint. Mamma tyckte också det var fint, så jag litar på henne! :D
Så till dagens shoppingresultat... jag har köpt skor! Ett par vita lätta sandaler, med bara ca. 2 cm klack! Jag har letat och letat, och inte hittat några fina som är så låga. De var inte dyra heller, bara 390 kr.
Jag köpte också "filéer" idag, och förstår verkligen varför de kallas så! De känns jätteläskiga, men det blir nog bra ändå. :D
Sen hittade jag ett halsband också, i silver, liksom alla andra smycken jag kommer ha (utom Ringen då) .
En riktigt lyckad dag, med andra ord, speciellt eftersom jag gjorde några andra fynd också som inte har något med bröllop att göra. :)
Jag ska verkligen försöka fixa lite bilder nu, för nu händer det ju saker här! *hihi*
Hoppas ni alla får ett underbart veckoslut!! :D
GRATTIS TingelingAnna! Härligt!
Ja, visst är det nåt speciellt med skolavslutningar...jag var ju på yngste sonens avslutning igår, jag och Fanny var där. Jag stod och kämpade mot att inte börja grina hela tiden, och ändå gick han inte ut 9:an eller så. Tänk vad jag ska grina på Fannys avslutningar!
Jag ska ringa de där tjejerna igen, och "fråga ut dem" lite mer, så får vi se vem vi väljer....nåt kommer vi väl fram till.
I alla fall har vi bokat med den tjejen vi vill ha, hon är äldst och kommer att få hålla i trådarna. Hon kommer, är spikat. Känns bra
Nu ska vi softa och äta popcorn och dricka rödvin
Grattis TingelingAnna :) visst är det en härlig känsla att vara klar med sin examen!
Stort GRATTIS till TingelinAnna! Känns toppen att kunna rådfråga någon om man känner sig lite krasslig ;)
Ell!!! Glöm nu inte att prova de där fileerna innan nu då så du inte blir grymt besviken om du väntar tills du gifter dig och tuttarna ramlar ner under vigseln ;) Ett gott råd bara ;)
Skoj att du fyndat en massa med! Skor till bra pris, och skoj att dukningen känns bra. Jag har inte hämtat tyget än (ligger inhyst hos gammelmormor i väntan på hämtning) men jag tog ett tyngre vitt material som inte borde kana av bordet tänkte jag. Ovanpå tillkommer silverlöpare, små blomvasar m nejlikor + blad i (köpte pärlor o sand idag!) festhäfte och givetvis bestick/glas/servetter.
Förresten! Funderar på att bara ha vanliga 3-lags servetter med något fint mönster på. Kompisen hade så och det var så fin kontrast med lite limegrönt. Har själv sett fina med orkideer på, de går i vanilj-cremé färg.
Nonika: jaa det där med att gråta på avslutningar lär man nog ligga risigt till! Nästa vecka får jag testa på det själv när Noa då slutar Nollan. Vilket år det har varit!
Nu har jag iaf varit hemma en vecka själv med Stella och jag är så nöjd över att lyckats klara mig igenom detta utan större nervsammanbrott då jag varit själv varenda kväll: Petter skördar ju nu så han ser man några minuter innan sängdags.
Idag har vi cyklat, varit i trädgården nästan hela dagen, jag har planterat lite blommor och köpt saker till bröllopet på trädg.handeln...ja fixat lite ;)
Nuuuuuu måste jag soooooooova! KRAM till ALLA!