• elora

Sept-06 by Nonika

Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.

Här fortsätter troligen del 3 :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika
  • Ell

Här är det full fart i tråden, kul! :)

Nonika: jättesnygg hemsida! Härliga färger! :)

Elora: Grattis på födelsedagen! :D Inbjudningarna är ju hur fina som helst, det var väl värt allt jobb? :)

Abeth: jag är lika nyfiken som flera andra...27 rätters?? :)

Jag har mailat ett bageri som gör bildtårtor, och frågat lite vad de kostar...så runt 100 euro (1000 kr) ungefär blir det för 36 personer. Det tycker jag är ett ganska överkomligt pris, och tårtan kommer verkligen att bli speciell!! Det gäller bara att ta ett snyggt foto av oss, photoshoppa lite och skicka till bageriet, så får vi hämta tårtan sen i september! Bageriet ligger dessutom några kilometer ifrån vår lokal. Kan det bli bättre? :D

Ska ringa vår vigselförrättare snart, och boka in ett möte med henne så vi får diskutera själva vigselns utformning.

Vi har fått den tomt vi ville ha, så nu har vi haft fullt sjå med att fixa alla papper som behövs till bygglovsansökan. Men nu är det klart, bara att vänta på stadens beslut! Spännande, spännande... :)

Ha det bra, tjejer!

• Nonika

Tack alla för era positiva kommentarer, och kul att ni lade märke till/uppskattade olika saker
    Pelles berättelse om när han träffade mig är inte inlagd ännu, men den kommer...vi hade visst glömt maila den till dem.
    Det där med typsnitt vet jag inte så mycket om, och tyvärr inte han som gör sidan heller. Men det ska nog bli bra till slut.

evkasu: Vi har köpt öl, för över 1 månad sen, som vi ska ha på bröllopet. Det ska hålla i 6 månader, så det borde inte vara någon fara.

Grattis elora!
    Själv fyller jag år i morgon
    Så idag har jag varit och köpt blommor för 350:-, som jag och mamma har planterat ikväll. Nu ska vi sova, i morgon ska vi på utflykt med lillans dagis, och på kvällen blir det grilla & äta tårta, eftersom jag fyller år.

Bye,bye...

Och som sagt...27-rätters?

• Nonika

Just det glömde ju säga att korten kommit fram idag till våra gäster!
    4 st har mailat idag och tackat Ja

Och min kusin tackade Ja på telefonen igår. Men så ska hon ju också vara toastmaster så...

• Bröllopstokiig

Oj så händelserik dag det varit här!

TACK FÖR ALLA GRATTISAR! Imorgon är det Nonikas tur -GRATTIS GRATTIS! :D

lindamarias: Tack för kort-berömmet! jaa jag är så nöjd, nu ska jag spara ett kort och ha som minne sen...

evkasu: Tack för grattis o allt! Va kul att få åka och planera blommor och frissan. Ju mer man kan bocka av desto bättre känns det som. Öl kan förvaras 6 mån har jag för mig så det är inga bekymmer. Vi har flyt och får köpa i omgångar av cateringtjejen så det blir ju kanon! Då kan man ju köpa lite extra med.

Ert efternamn lät ju spännande, eller Eriksberg ger jag som förslag? ;)
    Vi är i ett dödläge igen så jag återkommer när vi bestämt oss haha!

Abeth: jaaa 27 rätters lät ju lagom mysko ;) Det väntar nog alla med spänning på en förklaring till! Och ett stor beröm till allt pluggande, bra jobbat!

Ell: Japp det var värt allt jobb känner jag nu, men av nån anledning känns allt så halvdant för jag har inte hunnit sitta i den lugn och ro som jag tänkte mig först. Men nu är ju nästan allt ivägskickat så ett bekymmer mindre haha...

Tårtan blir nog suverän! Inte dyrt heller tycker jag...Vi köper ju vanliga prinsesstårtor med annat innehåll i och betalar ca 400 kr/30 bitars. Men då är det ju som sagt en "vanlig" tårta eg som jag trixat lite med hehe.

Och va roligt att husplanering närmar sig byggstart, ska bli kul att se färdigt resultat sen. När var det tänkt att allt är klart??? Hur skoj som helst!
    Själv drömmer man om renovering här hemma men det blir väl nya tag för det efter bröllopet ;)

Nonika: Glömde nog skriva om din kompis där som gifter sig så nära er, det var väl lite knepigt men jag antar att de tänker väl likt en annan -alltså bara på sitt eget. Men nu tappar hon ju två gäster iom detta. Får vår del ska det bli skoj att se hur det blir, har ett kompispar som är lite ansvariga för att få ihop alla utspridda kompisar och nu kom jag på ett datum då det är karneval i stan hehe..:Vore väl nåt att vara med i den?

Annars kan jag glatt meddela att vi fått den präst vi ville ha!

God natt på er :D

• Ell

Nonika: försenade gratulationer på din födelsedag också! :)

elora: ja jag tror också att tårtan blir en höjdare, ovanlig blir den åtminstone. Jag ville absolut inte ha en "vanlig" bröllopstårta, så det passar bra. Det gäller bara att bestämma sig för hurudan bild vi vill ha på tårtan, om det ska vara en bild på oss två eller något annat...

Huset kommer i februari -07, garaget kommer redan i december. Vi ska börja göra husgrunden i slutet på september eller i oktober, då har vi ju bröllopet ur världen så vi kan börja tänka på hus. :D Skulle lätt bli för mycket för oss att göra husgrund och planera bröllop på samma gång. Det låter som om februari är jättelångt bort, men det går säkert snabbt. Vi får då flytta in 1-2 veckor efter att huset kommit, känns ganska skönt! :)

Vårt hus heter Sivo 50, finns på www.simonselement.fi under fliken idéer, sivo nyckelfärdigt, om du eller någon annan vill kolla. Fast vi har ändrat om i planlösningen och bl.a. satt in en köksö och gjort om badrummet lite osv.

• elora

Hej hej!!!
    Så har man suttit och brännt backups på alla foton som man inte hunnit göra på väldigt länge. Känns tryggt att ha det på skiva och inte bara i datorn. Det blir ju några kort som sagt var...

Nonika: Va skoj att så många reagerat och svarat direkt, vi har fått respons på att korten var väldigt fina (det finaste de nånsin fått, sa ett par hehe) fast inga som sagt ja förutom vår närmsta släkt då.

Ell: Ååå va skoj och så fort ändå som ni kan flytta in när de väl börjat bygga huset. Låter ju som en dröm ;) Och huset var verkligen jättefint. Sån modell gillar jag med!

Igår var vi en sväng på trädgårdshandeln för jag skulle köpa vasar till borden och till min bukett. Men självklart var MIN vas såld, den jag har drömt om så länge...Ska ALDRIG vela så mer!
    Men jag köpte vasarna iaf och fick rejäl rabatt, det kändes enormt bra att meddela att hon får göra min brudbukett.
    Jag fick även tips på dekorering till vasarna vilket kommer att bli en vinröd nejlika nerstucken i oasis + blomblad. Sedan häller man i glas/plastpärlor i härliga färger vilket ger en grym färgklick :D Kändes helt rätt för oss. Hon är duktig "vår" florist ;)

Nu har fler namn dykt upp på gästlistan så när min efterbeställning av papper kommer får jag o Petter ta och diskutera den lite mera. Har väl mer eller mindre börjat tänka i andra banor typ "detta gör vi ju bara 1 gång...VILKA vill vi då fira med?" och då har några gamla skolkompisar dykt upp för egen del.

Hur är det, kommer ni att annonsera vigseln i tidningen? Och är inte den annonsen till för att de som inte är bjudna får en möjlighet att närvara i kyrkan?

Jaja! Ny dag i morgon, jag är ledig hela nästa vecka för jag har ingen barnvakt åt minstingen. Så det blir en tidig semester!
    :D

• netateta

elora:
    Jo, vi kommer att sätta in en annons i våra lokaltidningar på tisdagen (gifter oss en lördag)där det är tänkt att de som inte är bjudna får en möjlighet att se oss på vår stora Dag ändå och så har jag redan meddelat detta till några gamla kompisar... vi kommer att skriva nåt i stil med:
    Vi har inte kunnat bjuda alla som vi känner, men varmt välkomna på vår vigsel alla släktingar, bekanta och vänner...

• elora

Hej!
    Idag blev det bestämt: Det blir Petter som tar mitt efternamn som mellannamn och mao behåller vi våra egna namn som efternamn. Det kändes väl som lättaste vägen att reda ut detta efternamnskrångel.

Annars har jag varit ledig idag och haft två ungar hemma dessutom vilket känns som väldigt länge sedan. Tyvärr brukar jag krokna rätt fort för det är som sagt full fart hela tiden. Men så länge Stella sover sin tupplur mitt på dagen brukar det reda ut sig.

Gäsp inget mer intressant att rapportera för övrigt...;)

• Ell

elora: vi kommer att ha en annons i tidningarna först efter bröllopet. Eftersom vi inte gifter oss i kyrkan så blir det ju lite dumt att annonsera på förhand... :D

På tal om namnbyte, så har jag nu skickat in blanketterna för namnändring, som gäller både mig o min dotter. Jag har på känn att jag kommer att skriva mitt gamla efternamn ganska länge efter vigseln, kommer att vara svårt att komma ihåg att man inte har det namn man hittills haft hela livet! Jag måste erkänna att jag redan börjat öva på en snygg autograf med nya namnet... :D ;)

• netateta

Vi har länge funderat och tänkt hur vi ska göra med efternamnen, helst av allt hade jag ju velat ha dubbelnamn med bindestreck emellan, men se det får man tydligen inte! Eftersom mitt efternamn inte är så vanligt så vill jag behålla det på något sätt men vill ända ta hans efternamn också för att folk ska märka att jag gift mig så nu blir det troligtvis att jag tar mitt efternamn som mellannamn och hans som efternamn... men velar fortfarande lite eftersom det inte blir som jag vill när efternamnet ska skrivas först...

Svar på tråden Sept-06 by Nonika