• elora

Sept-06 by Nonika

Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.

Här fortsätter troligen del 3 :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika
  • Abeth

Hej tjejer!

Allt är bra med mig också. Har haft en hektisk vecka med inskolning på det nya jobbet och gissar att den kommande veckan blir likadan.

En trevligare nyhet är att vi ska bli föräldrar i januari. Jag mår inte jättebra för tillfället men illamående kommer och går i alla fall och är inte konstant. Peppar, peppar...

Nu ska jag sova så jag är pigg och glad och redo att lära mig nya saker imorgon.

G'natt!

• lindamarias

Abeth: Grattis!! vilken härlig nyhet :) hoppas bara att illamåendet går över snart..... o att den här veckan blir lite lugnare för dig på jobbet .....

• Ell

Hej!

Kul att så många andra tycker om vår lokal, jag blir glad att höra det!

elora: ja jag vet inte varför cateringfirmorna ska bråka sådär... man blir så trött!

Abeth: GRATTIS till att ni ska bli föräldrar!! :D Håller tummarna för att du inte ska behöva lida av illamåendet så länge och ofta! Hoppas det går bra på nya jobbet också, det är säkert tufft med två så stora omställningar i livet på samma gång?

TingelingAnna: krya på dig! :)

Snart är det midsommar, hörni... :D och sedan bara en vecka kvar till semestern för min del! Härligt!

• Nonika

Hej tjejer!
    Har inte läst alla inlägg ännu. Vi har varit på 30-årsfest i norra jämtland i helgen, min kusin fyllde år. Det var ett helt fantastiskt ställe, så otroligt vackert, vikingainspirerat. Nästan alla var utklädda i vikingastuk, det var ballt. Vi badade vedeldad trätunna och hade en utsikt ut över berg och sjö. (jätten Jorm, om ni hört talas om honom, kommer därifrån).

Det var 82 mil enkel resa, vi kom hem halv 1 i natt och idag har vi jobbat. Jag kom hem 20.30 till ett hus fullt med barn. Våra egna plus flick-och pojkvän.
    Så vi är 8 pers hemma nu, och nu ska vi gå och lägga oss. Ska jobba 12 timmar i morgon också..

Vill bara berätta att jag fått ett mail från servitören, han kan inte komma för han har själv blivit bjuden på bröllop samma dag...attans! Har frågat honom om han kan tipsa om någon, annars får vi ta en av de 18-åriga tjejerna...

• TingelingAnna

Tack hörrni, förkylningen är på bättringsväg. (Kan man säga så? Eller är det jag som är på bättringsväg?) ;) Var tvungen att jobba idag så då fick jag ju nästan tvinga mig att bli frisk.
    Abeth, STORT GRATTIS! Blir riktigt avundsjuk. Lycka till med magen!
    Gonatt på er brudar!

• lindamarias

evkasu: Jag vet ungefär var Minnesstugan är - min M2B är från Borlänge o vi tittade faktiskt på hus i Bäsna innan vi hittade vårt hus som vi precis köpt i Mockfjärd :) Vad bra o få tips om Cascade - jag såg den lilla blomsterhandeln i helgen o fick tanken att höra med dom om brudbukett - o det verkar ju vara väl värt att göra! Jag hade fått bud på 1300kr för brudbuketten annars här i Borlänge.

vi ska ha vår fest på Tunaåstrand här i Borlänge. blir nog fint vid Tunaån - får hoppas på fint väder bara :)

Jag jobbar på BTI Nordic här i Borlänge - jobbade på en resebyrå i Sthlm fram till i januari i år, sen flyttade jag hit där min M2B bor.... han e icke-flyttningsbar så då fick jag flytta *ler* men jag hade inte nåt emot det - jobbar du på privat el affärsbyrå?

Nonika: cool 30-årsfest ni var på! hoppas det ordnar sig med servitör/servitris till bröllopet....

• evkasu

lindamarias - världen är liten, vi var ju upp förra helgen, var på Mockfjärds marknad då! Det är så himla fint i de trakterna!
    Hör med Cascade, nu är ju inte min bukett särskilt komplicerad alls men jag hade nog ändå räknat med ett högre pris, bara för jobbet liksom. Tjejen jag pratade med var jättegullig.
    Jag jobbar för en reguljärflygsarrangör, i princip bara privat blir det ju då.
    Tur att du hittade jobb när du flyttade upp!
    Det blir nog jättefint vid Tunaån, och fint väder, absolut, det har jag beställt hela september till oss alla!

Du har inget tips på bra ställe för manikyr & pedikyr i Borlänge (eller Falun)? Vill göra det så nära bröllopet som möjligt och vi åker väl upp några dagar innan.

Abeth - STORT GRATTIS! Hoppas du mår ok trots allt! En av våra bästa vänner ska också ha knatte i januari, så vår guddotter ska få ett syskon

• Nonika

Abeth:
    Grattis till bebisen!!

• Abeth

Tack för alla gratulationer!

Måste erkänna att jag är lite överväldigad och nervös över det hela att jag inte riktigt tagit mig tid att vara glad över bebisen än. Men det kommer väl så snart allt lugnat ner sig och vi har fått chansen att prata med en barnmorska om sånt vi undrar över. Då Peter är i Stockholm för tillfället hoppas vi få en tid i början av juli. Alla blivande mor- och farföräldrar är i alla fall helt till sig (första barnbarnet i båda familjerna) vilket är skönt.

Jobbet går jättebra och jag har blivit uppbokad några veckor framöver vilket känns tryggt.

Nästa helg ska vi åka till Hässleholm för att kolla på lokalen, tårta och blommor. Sen är det meningen att inbjudningskorten ska ut. Och efter det kan man väl bara ta det lugnt
    Skämt åtsido är det nog ganska mycket som jag inte riktigt har koll på men just nu bryr jag mig inte. Livet är ju så bra!

Ha det bäst!

• Nonika

Hej tjejer!
    Abeth; ja visst är det konstigt första tiden, när man knappt märker att man är gravid..? Tyckte jag iaf.

Har messat en av stand-in-tjejerna, till serveringsjobbet på vårt bröllop. Jag valde den som går hotell/restauragn-linjen, hon har haft 4 veckors praktik, så hon vet ju vad det handlar om. Hon ska få 85/tim, och hon är nöjd med det.
    Den äldre tjejen (23 år), ska få 120/tim har vi tänkt, är det rimligt? Hon har yrkeserfarenhet och är lite äldre. Är det för dåligt betalt?

Efter midsommar ska vi ta tag i planeringen lite mer, har vi sagt. Köpa ringar tex...och BESTÄMMA OSS FÖR VAD DET SKA STÅ I DEM!!! Att det ska vara så svårt...

Nu måste jag sova, har jobbat 13 timmar idag, bla kört kriminalvårdsbil i centrala Stockholm *svett*
    Min Mamma ligger och suckar på övervåningen och försöker sova...vi ska till stugan i morgon och fira midsommar allihop

Ha en underbar Midsommar, mina kära medbrudar (?!) Haha!

• Nonika

Kom precis på att vi firar 1-årig förlovningsdag i morgon!!

Tänk, det är 1 år sen vi satt på den lilla mysiga restaurangen på Kreta och åt Lammpaj och skålade i rose´vin...suck, vad nostalgisk jag blev...

Och vad jag längtar till nästa Greklandsresa!

Svar på tråden Sept-06 by Nonika