Sept-06 by Nonika
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
netateta: exakt! vi sitter här o stirrar o tror inte att det är sant. :) får se hur det går nästa år när finland ska vara värd för hela showen...då får man väl skämmas :)
Ell: Ja man känner redan våndan lite i maggropen... när finnar ska prata engelska låter det inte vackert!!!
Nej precis! Och på franska låter det väl ännu värre... och vem ska sjunga finlands bidrag nästa år? det blir väl nån Finn-humppa som kommer på sista plats. :D
Ell: Ja då återgår allt till det normala igen! :D Jamma, jamma...
EXAKT!! :D
Hej alla!!
Ell: Grattis till den finska segern i eurovision..kul men lite oväntat.
Tänkte skriva och höra hur långt ni kommit i planeringen. Själv har jag rätt mycket kvar känns det som.
Maten är inte riktigt ordnad ännu, ej heller tårtan. Ska ringa imorgon till konditoriet här och fråga om man kan köpa proc bakelser på tårtan. Lätt krångligt..jag menar med olika fyllningar så man vet vad som är gott ihop...funderar på choklad och hallon mousse. Har sett många här på BT som rekommenderar det.
Mannens kläder är ännu inte inköpta och jag har inte bestämt ännu om jag ska ha slöja...men det lutar mot det..tiara ska jag ha. Ska försöka lägga in bilder snart så ni kan säga vad ni tycker. Sen funderar jag på om man ska fixa egen tårtställning...hur ska ni göra??
Mina underkläder är inhandlade nu..blev en korsett från eliteladies...hoppas nu bara den passar under klänningen
Ha det bra alla!!
TJENAR BRUDAR!
Vilken lördagskväll...pjuu jag är helt svettig haha! Ell/netateta: Hur otroligt som helst att de vann, både kul och tragiskt tycker man :D För i det stora hela handlar det väl om att de är århundradets skräll och det älskar europa för nu börjar nog folk bli trötta på schlager ;)
Evkasu: Gud så härligt att du hittade ditt drömtyg tillsist! Vilken känsla kan jag tänka mig. Ska strax berätta vilken härlig lördag vi hade...
Apropå catering så betalar vi 85 kr/tim för eleverna. Då är det väl såna som går sista året som serverar. Har ju fått testa på deras kunskaper redan och jag tipsar nog om att verkligen gå igenom allt med cateringen innan och sätta tydliga regler för hur ni tänkt det. Så måste vi göra då vi fått höra hur det gick för min väninna. Det var lite slarvigt med servering t ex i fel vinglas och med städning. Dessutom gäller det nog att veta hur pass bra kontakt cateringen har med dessa elever.
Vi kommer ha 2 elever + 2 cateringpersonal som håller i allt. Men då har vi som sagt buffé. Har läst tidigare att en mindre van kan servera 20-25 personer.
NU TILL VÅR LÖRDAG!
Vi avslutade faktiskt fredagskvällen med att bestämma oss för att vi trots allt ska förlova oss ;)
Jag somnade med ett leende på läpparna hihi...(för er som inte vet så är vi faktiskt bara muntligt förlovade hihi)
Lördag morgon när vi ska hämta lillan hos min mor (sov över där när vi gick på bio, Mission impossible 3, mkt bra!) så går mamma och plockar fram en frack som hennes sambo haft på sitt bröllop. Petter provar den direkt och guess what: sitter som ett smäck! Häftig!!! Självklart blir Petter till sig och vill nu ha den istället.
Så väl i Skövde går vi först till Kristinaboden och bokar väst, skjorta och fluga samt köper mitt diadem. Går vidare och köper pennor m m till inbjudningskorten. Går sedan in till Synoptik för skoj och hittar givetvis glasögon direkt, 2 för 1-erbjudande dessutom. Det blir båglösa med röda skalmar samt ett par svart/creméfärgade plastbågar i lite tuffare stil. Tror att jag kan ha de röda på bröllopet faktiskt för de är väldigt smickrande för ansiktet.
(hur gör ni andra som vanligvis har glasögon?)
Vår turné fortsätter vidare till Albrekts guld där jag köper halsband och örhängen med pärlor, fick en ring på köpet som jag kan ha på höger hand ;)
Och så tillsist, så testar jag om den ring jag tänkt som vigselring passar ihop med min första. Och självklart gör den det :D
Vi var så grymt nöjda över vår dag och allt har bara klaffat. Nu hoppas jag det fortsätter i samma anda resten av sommaren trots att jag nog jobbar varenda dag t o m augusti.
Det blev ett långt inlägg som vanligt men sån är jag, vill bara berätta allt :D kram på er!
Oj sorry! Glömde en liten grej bara...är det fler som råkat ut för samma dilemma som jag? Nu har jag allting som behövs för att göra klart inbjudningskorten, men då tar det tvärstopp för jag inte kommer på det "perfekta" att skriva i dem???
Vi vill inte ha någon superlyxig text utan mer enkel och jag har hittat lite förslag här på BT, men ändå -inget som känns så där JA SÅ ska det så klart stå.
Suck...alltid är det nåt haha!
:D
elora;
Åhh...vad roligt det är när allt bara flyter på!
Själv är jag dötrött efter en hel helgs jobbande, och Pelle har åkt till jobbet. Han jobbar natt den här veckan, vilket innebär att jag får sova själv
Vi hann ta en promenad innan hann åkte, det var skönt, men nu är jag så trött att det känns som om ögonen ska ramla ner på tangentbordet...
I morgon ska vi åka och provduka! Det ska bli kul att se hur det blir med alla bord uppställda, och det ska verkligen bli skoj att se hur det nyrenoverade köket ser ut.
Den här veckan ska våra vänner fixa klart med hemsidan också Sen hoppas jag bara att korten blir färdiga i tid, och att det inte är nåt stavfel eller nåt annat konstigt fel på alla, så allt får göras om...sen är det bara att skicka dem! Vi har beställt frimärken med hjärtan på från posten!
God natt...
Ell - grattis till monstersegern i lördags! Jag är absolut inget schlagerfan, och följer inte tävlingen heller men råkade se detta och det var ett roligt inslag i den annars rätt traditionella tävlingen.
Ennea - Det där med provbakelser var en bra idé, jag har ingen aning om vad vi ska ha, varken jag eller D är några tårtfantaster. Han vill nog helst ha jordgubbstårta, det är den enda tårta han gillar men jordgubbarna har väl inte direkt högsäsong i september?
Elora - tack för info om er personal. Har mailat läraren nu så vi får se vad de säger. Vilken härlig lördag ni hade, gud så skönt att få ordning på så mycket på en dag! Ja, jag känner mig så glad över tyget, mamma har sytt upp en provklänning nu, vi fixade till storleken och kortade av släpet igår. Ska dit nästa helg också och se om hon hunnit ändra.
Grattis till beslutet ang förlovningen får man väl säga då!
Vi funderade också rätt länge ang texten på inbjudningskorten men bollade lite med kolleger och min syster, så nu är de faktiskt klara, ska bara ordna med info-bladet så kan vi skicka dem denna vecka förmodligen. Känns lite pirrigt, mer definitivt liksom!
Men ju mer man funderar, desto svårare är det, alla ord och meningar lät konstiga tyckte jag.
Nonika - vi har också köpt hjärt-frimärkena!