• elora

Sept-06 by Nonika

Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.

Här fortsätter troligen del 3 :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika
  • elora

Haj haj brudar! Har läst vad ni hittat på (eller inte hittat på haha...) men inte hunnit skriva någon vidare rapport själv.
    Trivs mkt bra på "nya" arbetsplatsen men känner återigen av halsont :( Botten!
    Hoppas det hör ihop med allergin eller nåt sånt, så jag blir bättre över helgen.
    Bara kämpa en dag till så...

Ja nu har jag oxå varit på bröllop och jag vill lova att man noterade vartenda liten händelse ;) Det som slog mig var hur duktig deras toastmaster var, han höll ordning på telegram och läste även påhittade såna (roligt!) och presenterade menyn allt eftersom inkl vinet som serverades. Sedan höll han då givetvis koll på talare och allmän info om t ex paus efter middagen och vad som skulle hända sen. Mycket bra var han vilket gör en annan nervös när min väninna är tilltänkt och hon är väl mest känd som en försynt och lågmäld tjej MEN jag vet att hon har nog det som krävs ändå för kan man hålla aerobics/spinning pass och gått på estetiska ska man väl kunna hålla ordning på 80 gäster, haha! "Vi får väl ge henne en visselpipa", tyckte svärmor :D

ELL: Nä skippa kaffeskvätten direkt på maten, den kändes inte nödvändig och de flesta var nog mest törstiga (vatten!) för det var ju rätt varmt i helgen. Och när det så blev dags för en paus så försvann alla ut. Så kaffe var det nog ingen som direkt saknade just då!

lindamarias: Efterrätt och tårta därpå, för mig känns det som kaka på kaka. Men visst, det är väl gott men så fort som kvällen gick så undrar jag hur man nånsin ska hinna med båda ;) Så jag skippar efterrätt nu och kör bara tårta & kaffe.

Jag har förresten hittat en annan bukett än den som du oxå gillar (créme). Kolla på min sida får du se ;) (Alla andra med...)Åååh den är oxå så fin! Och den har färg, och en liten klick av rosa från Blomman för dagen. Så fint.

Ennea: Grattis till husköpet! Skoj skoj...då blir det fullt upp med att fixa inför flytt så klart! :D

Nonika: Hoppas de får ordning på inbj.korten snart då det börjar bli dags att skicka ut dem (känner jag...) Vore ju trist om de sölar och inte får ordning på det hela.
    Apropå sminkningen, hm det lät ju för skumt om sminket inte höll för en kväll ute! Då måtte hon ha sminkat dig försiktigt kan man tro?
    Jag sminkar mig själv för enkelhetens skull, och jag ska ju klippa mig snart hos frissa och då ska vi snacka lite om håret vilket troligen lär bli uppklippt och färgat. Däremot blir det ju ingen uppsättning. Om ni återigen kikar på min Msn-sida finns det en frisyr under accessoarer som var lite söt men inte så vidare "bröllopsaktig". Men färgen var bra!

Hindersprövning är väl tidigast 4 mån innan om jag inte minns fel? För jag la det på minnet att ansöka i juli fast nu inför semester kanske man ska tänka sig för och göra det i tid? Eller i augusti haha...Vi lär nog ta mitt efternamn enbart. Fast jag velar fortfarande om vi som äkta makar ska sätta ihop våra efternamn vilket krävdes lite pill vad jag förstått. Typiskt...

Ell igen! Jo ta med dig brudföljet och kika på Skopunkten, nä just -du bor i Finland va? Det var synd för Skopunkten har haft mängder med vita/crémefärgade skor med härlig klack :D

Det var allt för ikväll brudar, har mängder att skriva ner som jag funderat över men jag får ta det imorgon kväll! Vila är nog bästa medicinen just nu!
    KRAM kram

• lindamarias

Elora: vilken bra o inspirerande hemsida du har :) jättefint upplagd! gillar dina förslag på brudbuketter - gillar den röda buketten m långt gräs... men kommer nog själv att hålla fast vid den cremefärgade buketten *s* men vi får väl se... sånt kan ändras... hihi...
    Hoppas du mår bättre snart o att det bara e allergin som spökar..

En fundering till er alla - jag har ett par kollegor som jag vill bjuda på middagen... men måste jag då bjuda deras respektive? jag har aldrig träffat deras respektive så vill helst inte bjuda dom - gästlistan är ju begränsad o bjuder jag mina kollegors respektive måsta jag välja bort vänner som jag umgås med.... o det känns ju tråkigt.. *dilemma* :(

ang efterrätt så kommer vi nog skippa det - för mkt kaka på kaka - en enkel kopp kaffe m en chokladbit räcker fint.. o tårtan kommer ju inte alltför länge efter maten.

annars är livet bra - vi skrev på köpekontraktet för huset igår o betalade handpenning. I helgen ska jag på bröllop så det blir som ett genrep :) som min M2B sa imorse... hihi....

bra att få påminnelse om hindersprövning.. vi måste bestämma oss för vilket namn vi vill ha.. :S inte det lättaste som elora skriver...

ha en superskön helg brudar :) njut av solen :) kram kram

• Ennea

Hej!!

Tack alla som gratulerat till vårt husköp. Skrev kontrakt idag. Säger som Ell: Nu e man vuxen..skrämmande..

lindamarias: Jag undrar oxå om man kan bara bjuda arbetskamrater utan respektive..tror att man måste ( om det nu finns några måsten )bjuda respektive. Önskar oxå svar..

Just nu har jag hela huvudet fullt av idéer till huset..längtar tills vi får det!!!
    Måste även boka fotograf...ej gjort det ännu..skicka in till hindersprövningen och göra vigselprogrammen. Någon som har mall till vigselprogram? Emottages tacksamt (issemalm@hotmail.com)
    Ha det nu bra alla blivande septemberbrudar

• Ell

Hej på er!
    Här har jag fått ta det lugnt i flera dagar, inte gjort någonting som har med bröllop eller hus att göra! Vi höll på att bli så sönderstressade både jag och sambon, så vi bestämde oss för en lugn helg utan att starta våra datorer och utan att nämna bröllop/hus en enda gång! Lite drastiskt, men det har varit en underbar helg!

Ikväll ska vi gå igenom alla punkter på vår "att-göra-lista" och lägga till/ta bort om det behövs. Det känns som om bröllopet är så mycket närmare nu när det nästan är sommar, märkligt. :)

Lyckliga ni som nyligen varit gäster på bröllop, eller som får vara det nu i sommar! Jag har varit på flera bröllop de senaste åren, men då hade jag inte en tanke på att jag snart skulle gifta mig själv, så jag tänkte inte alls på några detaljer...jag kommer absolut inte ihåg vad det var för dukning (något som är ganska viktigt för mig nu när det gäller vårt eget bröllop) eller hur tårtan såg ut eller någonting liknande. :) Så ni som har chansen: tanka inspiration och idéer, ni kan ju skriva ner dem här sedan, precis som elora gjort! :D

Ha det så bra!

• Nonika

Hej alla!
    Jag har inte hört av dem från butiken där de ska göra våra kort. I morgon måste jag ringa och jaga på dem, det börjar som sagt bli dags.
    I kväll har vi disskuterat det här med efternamn. Vi har ju 3 alternativ. Vi har provskrivit autografer, och vänt och vridit...det är 6 veckors handläggningstid när man skickar in papper om namnändring. Om det då inte skulle gå igenom med nåt av de förslag vi har skickat in, hinner vi inte skicka in nya förslag. Min sambo vill absolut inte behålla sitt efternamn, medans jag kan tänka mig att ha kvar mitt. Visst, det vore roligt att byta namn, det är ju inte varje dag man gör det...och det känns nytt och frächt och som en början på nåt nytt. Men...nu har vi alltså börjat fundera allvarligt på om vi ska ta mitt efternamn. Det är inte så himla vanligt, men inte jättevanligt heller. Det vore ju helt klat det smidigaste och billigaste alternativet...Som sagt; Det börjar bli dags att bestämma sig!

Idag har jag tagit bort 4 personer från gästlistan (tack Elora ). Det är 2 av mina kusiner med respektive. Det som är lite tråkigt är i såna fall att de är på min mammas sida, och det är redan väldigt tunt på den sidan. Men vadå...De hör aldrig av sig, de hälsar inte på. Jag skickade flyttkort till dem när jag och M2b flyttade ihop för 1 år och 3 månader sen, och de har inte hört av sig en enda gång. M2b har träffat den ena kusinen och hennes sambo, och det var när vi åkte och hälsade på. Det har förresten alltid varit så att det har varit jag som hållt kontakten med dem, och inte tvärtom.
    Det känns skönt att gästlistan krympt lite. Nu har vi 74 gäster, så vi blir tillsammans exakt 80 pers, med vår familj. Dessutom har M2b:s syster träffat en kille som det verkar seriöst med, så han blir såklart bjuden också.

Dags att sova - jag har en hästvecka framför mig! Jobbar ALLA dagar utom onsdag!

• Bröllopstokiig

hej på er - ny vecka nya tag... låter skönt att ta en hus o bröllopsfri helg... det skulle vi oxo behöva.. blir så mkt med allt planerande att man glömmer bort varandra lite på ett sätt...

Ennea: jag har lite vigselprogram - om du vill kan jag maila dom till dig :)

nu har våra inbjudningar gått ut ..hihi.. o på en gång ringde två kompisar o var överraskade o glada :) kul när folk blir glada för inbjudan *ler*

Tips: Något som var fint på det bröllop jag var på i helgen var att på placeringskorten hade de skrivit ett ordspråk till varje gäst. En kul idé som var uppskattad av gästerna som fick ett bra samtalsämne om de olika ordspråken o varför man fått just det ordspråket :)

• TingelingAnna

lindamarias, så kul att ni fått positiva reaktioner så snabbt. vi skickade våra sent igår kväll så de borde väl komma fram imorgon eller på torsdag. :)

• lindamarias

Hittade en toppenbra länk för frisyrer :) www.bryllup.dk/bryllupsforum/index.php

ville bara tipsa om den!

TingelingAnna: vad spännande att ni har skickat iväg inbjudningarna :) hoppas ni får lite respons på en gång oxo :)

• Ennea

lindamarias: Ja tack, vill gärna ha förslag på vigselprogram. Min mailadress är: issemalm@hotmail.com

Vi har varit och kollat kök idag på ikea, vi har tre olika som vi kan tänka oss. Mycket nu men kul. Ha det bra alla.

Svar på tråden Sept-06 by Nonika