Sept-06 by Nonika
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Elora, så typiskt. Hoppas det går bättre för dej vid nästa försök.
Själv har vi blivit akvarietokiga. Köpte ett akvarium på 180 liter för knappt två månader sedan. Idag var vi och letade ett till. Ett lite mindre. Det är så fruktansvärt vackert. Satt i fåtöljen o bara tittade i över en timme igår. Rogivande till tusen.
Angående inbjudningarna, redan massor av folk som tackat ja! Känns jätteskoj, har ju inte osa förrän 30/7.
elora: hoppas det ordnar sig med printern.... datorer osv lever sina egna liv ibland :(
Tingelinganna: kul att många börjat tacka ja - vi har också fått ja från snart hälften av de inbjudna :) jättekul! skönt å få en bild rätt tidigt över hur många som kan komma.
Akvarier är fina - min M2B har ett hemma hos sig....fast han har dock ett snäckproblem..... vi har haft i medel o kokat gruset... men de återkommer hela tiden... har du nåt tips på vad man kan göra för att motverka snäckor/sniglar i akvariet så vore det toppen *ler*
I helgen ska vi undersöka om vi kan ta oss från kyrkan gåendes - det vore coolt att komma gående över en bro som går från en liten ö alldeles vid festsalen... men hur tar vi oss till ön utan att gästerna ser det... ja vi ska klura lite.. men läckert vore det o överraska gästerna på så sätt *ler* vill oxo att en spelman ska gå framför o leda vägen - vad tycker ni om det :) jag hoppas det går att lösa.. *s*
Lindamarias, är ingen hejjare på akvarier men jag har hört att fisken praktbotia ska äta sniglar. Kanske kan vara värt att prova, om den går ihop med övriga fiskar ni har.
Tingelinganna: tack för tipset - ska kolla upp om det skulle funka :)
HÄR SKA SKRIVAS INBJUDNINGSKORT! Åkte och köpte en patron till skrivaren idag, kände att nu ville jag komma igång när jag fått fart ;)
elora: hur gick det med inbjudningarna, fick du dem utskrivna? :)
Nu har jag pratat med en av sambons kompisar, han är duktig på att filma och har digital filmkamera, så han ska filma vigseln och vissa delar av festen, och sen redigera och göra allt riktigt snyggt.
Vi har börjat skissa upp festprogrammet nu, och börjat fundera på psalmer till vigseln. Borde ringa vår vigselförrättare och prata med henne lite, komma överens om alla detaljer. Jag känner henne väl sedan tidigare, så det känns jättebra att hon vill ställa upp och viga oss.
Usch då, man är väl garanterat beroende av internet och BT om man sitter här den här tiden på dygnet en lördagkväll? :D:D
Godnatt! :)
Tjena Ell!!! (som är vaken tänkte jag...)
Här sitter jag och printar för fullt, har fått göra om några stycken för det hamnat för långt uppe med text eller något blomblad som ställt till det...52 st med namn uti och nu printar jag en dikt på framsidan av "brevkuvertet". Vill få klart detta ikväll så jag kan köra igång med kuverten imorgon. Vore ju kul att få iväg dem lagom till min födelsedag nästa vecka :D
Men lite lurigt är det att skriva ut med handgjort papper. Det fastnar ju lätt blomblad och strån i skrivaren...men än så länge går det fint :D Ska fota och visa er sen när allt är klart med stämpel och ev sigill på utsidan ;)
jahaa nu strejkar skrivaren igen...får ge mig i kast med den så jag får sova nån gång. Kan säga att jag inte är ett dugg gosig nu när jag är så "upptagen" med min produktion av inbjudningar, haha!
Skoj dock att ni kommit igång med festhäftet. Tänkte väl börja lite smått med innehåll i den med, t ex sånger och små o gott.
Hej så länge...
elora: jag hann stänga av datorn innan du skrev...vaken var jag, dock. :) Det låter faktist lite krångligt att skriva ut på handgjort papper, men oooh så fint det verkar bli! Ser fram emot att få se bild! :)
Idag ska lilltjejen vara hos sin pappa, så vi får en lugn och skön söndag här hemma. De där söndagarna när hon är borta ger onekligen en liten boost åt parförhållandet, då vi för en gångs skull får mysa ifred. ;)
Nu ska jag gå ut o dricka kaffe i solskenet, och drömma om den 9:e september... :D
Frid och fröjd!
Tjena Tjejer!!!
Uppdatering:
Korten är klara och hämtade, de ligger i en kartong här på köksbordet! De blev fina, om ni vill se dem, så kan jag maila över till er. Dock blev det ca 500:- dyrare än vad vi hade kommit överens om, och jag sa att det är nåt att tänka på i framtiden; att man håller kunde uppdaterad om priset. Vi fick 10% rabatt som plåster på såren, och vi får låna skifferplattor gratis, så de är ju schyssta ändå. Vi har även köpt vita/genomskinliga blockljus från dem.
Idag har jag ringt runt till de olika vandrarhemmen för att höra att de finns kvar i september. Eller rättare sagt, jag ringde det som ligger närmast, för det är väl där de flesta vill bo antar jag, det är ju gångavstånd. Men vad händer?! Det är fullbokat den helgen!! Från lördagen till söndagen, alltså. Det är nån bandyklubb som hyrt hela stället...
Så jag fick bråttom att ringa det andra vandrarhemmet som ligger några kilometer därifrån. Han sa att det finns en hel del rum kvar och han prel.bokade gärna alla till mig! Så alla rum är prel.bokade fram tom vårt OSA-datum, den 1/7. Jätteschysst ju! De som ringer måste alltså uppge att de ska gå på "Veras & Pelles bröllop", för att få boka. Dessutom åker han gratis och hämtar gästerna efter festen, samt skjutsar dit en del av dem dagen efter, så de kan hämta resten av gästerna! Hur bra som helst!!!
Som tur var ringde jag upp ett annat vandrarhem som jag hade tel.nr till, och det visade sig att de håller till på en ö - det går ju inte. Men hon tipsade om ett nyöppnat vandrarhem med 15 rum, som jag har fått tel.nr till, och har varit på deras hemsida och tittat. Jag håller ständig mailkontakt med en av mina vänner, och hennes man, för det är de som gör vår bröllopssida. Så jag har tokmailat till henne idag om uppgifter till de 2 vandrarhemmen. De har fått göra om all vår text, samt lägga in i excel, för vi har inte det programmet. Så de kommer bli klara tidigast den sista maj med hemsidan, men jag har sagt att det inte är någon panik. Vi skickar ut korten ändå, och så kommer det att bli en hänvisningstext på att hemsidan inte är klar än, så får de helt enkelt vänta ett tag.
Korten ligger här och väntar, så snart ska jag sätta mig och skriva adresser för brinnande livet. Svärmor kommer idag, så jag vet inte om hon ska få ett kuvert i handen...? Det kan hon få välja själv. Vi har en silverpenna som jag ska skriva med.
Igår var vi på IKEA och köpte 15 lakan till borden, samt stenar till bordsplaceringen. Det får bli silverpenna till de mösra stenarna, och så får vi väl köpa en svart till de ljusa. men det kan jag ju börja med när alla har svarat je eller nej.
Vi köpte även en vanlig kartong, för 5:- som vi ska slå in i fint papper och sätta en bild på oss på. Och så ska vi skriva "Grisen" på den, för det är nämligen vår spargris där folk får lägga bröllops-gåve-pengar, samt pengarna de ska betala i baren. den ska alltså stå i baren under kvällen.
På tal om baren, så var vi ju och provdukade häromdagen på festplatsen, och de har spikat igen hålet i väggen där vi hade tänkt ha baren! Men jag har löst problemet med en ny idé: Man öppnar köksfönstren på vid gavel, och har baren där. Kylskåpen är nämligen precis innanför, så det bli ju jättebra. Tyvärr finns det bara 2 kylskåp, och där lär ju inte all mat, öl och dricka (och champagne) få plats, så Pelle ska leta efter en tunna på sitt jobb som vi kan ha ölen i utanför dörren på baksidan, och så får personalen fylla på med kallvatten under kvällen.
Förresten så var det en kollega som sa att man kan hämta is på Mc´Donalds, stämmer det?
Frimärken, vad menar ni med bara i europa? Jag brukar sätta på vanliga frimärken när jag skriver till mina kusiner i Italien och USA. Vi har nämligen gäster från både Italien, USA och Canada...nu blir jag nervös!
Nu måste jag stressa vidare! Men det är en positiv stress!
Vi hörs
Urk...att göra egna kort var slitsamt...nu släpar jag mig till bingen...ZZzzzZZZ
Återkommer imorgon kväll med friska tag...zzZZz