• elora

Sept-06 by Nonika

Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.

Här fortsätter troligen del 3 :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika
  • elora

Ja nu fick ju inte Nonika äran att starta ny lista men det var ändå hon som satte igång de föregående trådarna så vi kör på i hennes anda så klart!!!

Roliga nyheter för mig! Min klänning är nu klar och beräknas nog skickas i nästa vecka. Antar det tar 2-3 veckor sedan för den att komma. Känns väldans spännande nu!

I övrig har jag fixat lite prylar till inbjudningskorten som givetvis drar iväg i styckpris haha...Men vill man ha lite fint så kostar det ju :D
    Nåväl, lite cellofanpåsar beställda (vill ju inte förstöra det fina handgjorda papperet), papperssnören, sigillstämpel och lacktång. Hittade dessutom ett snyggt smyckesset på Panduro för 159 kr med sötvattenspärlor, det var rätt sött faktiskt. Får se om jag driftar mig att göra ett sånt. Går alltid att ha till nåt!

Tja...sedan är det rätt lugnt. Har registrerat en subdomän till vår hemsida som blir stekman.info.se, inte riktigt klar än...Men visst får man kika om man vill hehe.

Sköt om er nu, sängen kallar!

• Abeth

elora - Då svarar jag väl här då.

Jag känner också att man blir bättre på att slänga ur sig vad man har tänkt allt eftersom.

Annars är allt väl. Ska köra ett flyttlass till malmö på fredag och flyttar ner för gott den 1/4. Men jag börjar bli van. Sen jag flyttade hemifrån har jag aldrig bott i samma lägenhet längre än 2 år...

Vi har ju som sagt bestämt hur våra inbjudningskort och dylikt ska se ut. Ska dra med pojkvännen till ett ställe i malmö som någon i nån annan tråd tipsat om för att köpa papper och band i helgen. Sen ska jag också tvinga in honom hos en guldsmed och kolla vad han har för storlek på ringfingret så vår guldsmed vet det sen.

Vi kommer att få förslag på våra förlovningsringar och min vigselring med mail nästa vecka. Vår guldsmeds dator kraschade för ett tag sedan, därav förseningen.

Något mer kan jag inte komma på för tillfället. Förutom att jag ännu inte bestämt mig för om jag ska våga beställa en klänning från Kina. Måste fundera lite till.

O, höll på att glömma. Det är meningen att jag ska skriva två tentor innan den 9/4 också. Som om jag inte har annat att tänka på...

• elora

Abeth: nää du har verkligen bollar satta i rullning ;) Här har du en som oxå flyttat en hel del, totalt 14 ggr är jag uppe i nu när jag slutligen köpt hus -vilket iofs inte lär stoppa mig om jag hittar nåt bättre hehe!!!

Lycka till i alla fall!!!

Ville bara tipsa om att inte fundera alltför länge angående ebay-klänning, då det kan ta längre tid än man tror och ifall den inte passar så man slipper stressa o hitta annat ;)

Men snart får du ju veta hur min blev :D
    Sov så gott!!!

• evkasu

Hej flickor,

Är det här ni håller hus!!!

Inte så mycket nytt för min del, förutom en kul sak; mina föräldrar erbjöd sig i helgen att betala middag/kalas. Vi har inte räknat med något ekonomiskt bidrag och har väl tänkt att om vi betalar själva får vi också bestämma allt själva, men nu när pappa sade att "det är väl brudens föräldrar som ska betala, skicka räkningen till mig" när vi pratade om middagen, så tänkte vi att han kan få betala själva maten, cateringen, alltså, så betalar vi alkohol, tårta osv.
    Om han ändå erbjuder sig så?. Känns kanonbra då det ju ändå är den största utgiften, då blir det mer till bröllopsresan av våra sparpengar.

Har köpt färdigt champangen till brudskålen, idag kommer svärmor på besök så får hon ta med dem till sin vinkällare, då vi ändå gifter oss uppe hos dem i Dalarna. Hoppas vi kan få mer tips av henne. Har bestämt att vi åker upp i påsk för att ev kolla lokalen igen, "känna" på vigselplatsen lite osv. Ev kolla floristen som svärmor tipsat om.

Vad annars, tror att jag hittat ett grundmönster till klänningen i en av mammas sy-tidningar. Får göra om det lite men det är en start iaf.

Ska beställa en rulle tapet till kuverten, vi ska göra egna kuvert till inbj.korten av en mörkröd tapet med guldsnirklor på, jättesnyggt blir det (förhoppningsvis)!

Annars väntar vi mest på att D:s marskalks tjej ska klämma ut deras bebis, som skulle ha kommit igår!

• elora

Tjena Evkasu!

Men så toppen att dina föräldrar vill bidra med en rejäl gåva tycker jag allt :D

Jag är så glad för minsta peng och ikväll fick jag reda på att jag lär få tillbaks över 5000 kr på skatten! Toppen! Nu håller jag bara tummarna att sambon får ungefär som ifjol vilket var några över 10 tusen hehe...
    Då kan jag säga att allt som ska betalas i anslutning till bröllopet är betalt!

Sedan fyller sambon år i april (jämna 30 hehe) så då lär vi nog skramla lite med bössan så klart.

MEN mitt i alltihop bland utgifter måste jag skaffa nya glasögon för jag får suddiga "ögon" titt som tätt nu. Vid senaste usk visade det sig att mitt brytn.fel har försvunnit så det är väl det jag reagerar emot.
    Självklart hittar jag knappt några bågar och när jag väl gör det så är de svindyra märkesbågar...eller bågar var väl fel ord. Det är såna utan bågar av Efva Attling (liknar dessa, fast på skalmarna står det Carpe Diem dessutom...)
    www.efvaattlingstockholm.com/eyewear2_3.htm

Bågpris? 2500 läckra kronor...buhhuuuuuu...
    Men men...ska man kunna se nåt får man väl svälta lite extra som sagt.

Måste berätta en kul grej som hände igår, då jag och kompisen var i Skövde. Gick in på Åhléns och skulle kika på foundation och fick världens hjälp! Hon tog fram färgad underlagscremé och duttade på mig och sedan fick jag prova mascara dessutom varvid hon säger att jag har så fina ögon! Jag nästan trillar bakåt haha! Å ja de var så fina och liknade modellen på bilden haha...ja där ser man.

Nä nu får jag ge mig för ikväll...
    kramis.

• evkasu

elora - hoppas det ordnar sig med skattepengarna då. Jag går också och väntar på dem, har iskallt räknat med en del till bröllopsresan där....

Trist med oplanerade utgifter så där men vilka häftiga "bågar"! Jag älskar Attlings grejor (våra förl.ringar är därifrån och min vigselring blir också det ).

Ska du sminka dig själv till den stora dagen eller var det "vardagssmink"? Om du ska sminka dig själv på dagen D är det ju kanonbra med proffstips! Du kan säkert gå dit och fråga mer innan det är dags då. Kul att få lite komplimanger också!

• elora

evkasu: Jo jag sminkar mig själv är det nog tänkt, idag hittade jag Niveas färgade dagcréme för en spottstyver av pengar jämfört med den i butiken, så jag tänkte testa den nu i maj när kompisen ska gifta sig.
    Annars är väl enda sminktipset jag kan tänka mig förutom lite underlagsfärg att använda vattenfast mascara ;)

Det som hänt idag gäller cateringen!!!
    Nu ska min väninna anlita dem med och förutom att de helt plötsligt inte hade tid att ordna offert till oss, så hade systern (florist) sagt en grymt sjuk summa pengar för buketter till min kompis där vi i det stora har liknande buketter och antal för vi har lika stort bröllop.

Vi ska snacka ordentligt med dem för att undvika missförstånd men visst har det tillkommit en rad frågetecken utmed vägen och detta kommer jag ta upp direkt känner jag.

Nä nu börjar ögonen givetvis att fladdra emot mig...;D Sov gott brudisar!

• Ell

Nu har jag också hittat hit till nya tråden...:)

Elora: kul att du snart får hem klänningen, blir säkert ett spännande moment att se om allt är som det ska. och vilka snygga glasögonbågar, säkert värda sitt pris! :)

Evkasu: skönt att föräldrarna ställer upp med lite finansiering, det är ju inte billigt att gifta sig, hur mycket man än försöker "banta" ner priset...

Åh jag önskar att jag också kunde få lite skattepengar nu, men här i finland får vi dem strax innan jul...men i och för sig är det ju också en ganska bra tid på året att få lite extra cash.

Jag går och väntar på samtal från cateringfirman nu, hon skulle ringa denna vecka, men denna vecka börjar ju vara slut nu...hoppas hon ringer på måndag, jag börjar bli irriterad.

Om någon vill se hur våra inbjudningar blev, så gå in på groups.msn.com/9eseptember/shoebox.msnw och titta, där finns också bild på mig i min klänning, jag fick hem den i onsdags! :)

Vi har ju bjudit 35 pers. till bröllopet, och det är nu bara 5 personer som inte har svarat! :) (en vecka sedan inbjudningarna kom fram till gästerna)

Hur ska ni andra göra med bröllopsresan? Vart åker ni? Åker ni samma kväll/helg som bröllopet, eller?

• Ell

Igår kväll satt jag och knåpade ihop en bröllopshemsida, kolla in den och ge synpunkter! :)

Förresten, i veckan köpte jag tyg till löparna som vi ska ha på borden. Det blev ett ljuslila vackert tyg, så nu är färgtemat bestämt: det blev lila, vitt och grått. :) Vi har också köpt små ljusstakar i hjärtformat, dekorationsgrus och små lila värmeljus att ha i dem. Dessutom har jag och sambon (!) suttit och klippt och vikt små askar med tillhörande lock, som ska fyllas med godis och fungera som gåvor åt gästerna. Riktigt roligt nu när jag äntligen har kunnat bestämma färg! :D

Hoppas ni alla har haft en skön helg, och att ni kommit ihåg att ställa om klockan! :D

Svar på tråden Sept-06 by Nonika