Sept-06 by Nonika
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
HALLÅÅÅÅ!!!
Nu var det halvdött här på listan, tro vad ni har för er?
Jag har iaf varit till Skövde idag och hittat på en massa roliga saker. Dels bytte jag tillbaks dukarna jag tänkte sy för de kommer antagligen inte att passa med de vita dukarna underst som oftast är mönstrade i sig :( Jaja inget att gråta över, det fixar sig nog. Så länge det finns några dukar åtminstone...snart så!
SEDAN åkte jag iväg till Skopunkten och fyndade rejält!
Titta här! Tadaaaaa...får jag presentera mina brudskor: www.skopunkten.se/o.o.i.s&page=3&show_detail=yes&art_nr=201954&lang=se (längst till höger...)
Dock är jag kass på att gå i skor högre än 2 cm klack så nu får jag allt börja träna. MEN det fixar jag med det andra snygga paret jag köpte (sid 2, nr 2 översta raden...)så här ska övas övas...
Därefter drog jag snabbt som attan iväg till Lindex på jakt efter munkjacka och något mer och hittade en byxkjol i svart svajigt skönt tyg :D
Väl hemma och vid datorn får jag mail från Kina att nu har klänningen skickats iväg! Oj så spännande, nu hoppas jag dagarna går fort så den kommer snart (och jag slipper tull...)
Dags för dejt med John Blund...
:D
Ja här hos mig har det varit mycket på gång på sistone, både när det gäller bröllop och husbygge. :)
Har jag redan skrivit att jag köpt tyg till dukarna? Det blev 8 meter i ljuslila, ett riktigt fint tyg som man kan använda även efter bröllopet. Ska bara ta mig i kragen och sy nån kväll, så ska ni få se resultatet sen! Det blir ju smala löpare som går tvärsöver bordet...
Dessutom har vi köpt mera papper att vika våra godisaskar av, och ganska många ljus (lila värme- och flytljus). Vi har börjat fundera på brudnäbbarnas klänningar, men kom fram till att vi väntar till efter alla skolavslutningar innan vi köper dem, då har de säkert en del klänningar till nedsatt pris. Sen funderar vi mycket på vad sambon ska ha på sig...vi har inte alls bestämt oss ännu, men kanske något i stil med det som kallas frock-coat. Han vill iallafall att det ska vara något som han kan använda senare, ingen frack eller dylikt (vi går aldrig på några finare tillställningar där man skulle få användning för en sådan)
Vad ska era blivande ha på sig??
elora: vilka snygga skor!!! Och vilket fyndpris dessutom. :D
Spännande med klänningen, nu får du bara vänta, vänta, vänta... :D
Sambon och jag firar vår 1-årsdag idag... *yey* Dottern är hos mormor och morfar, vi har städat hela huset, så nu ska vi bara slappna av hela kvällen/natten/dagen imorgon (och sova läääänge)! :D Ikväll blir det middag på restaurang, bio, och levande ljus i sovrummet här hemma sen... ;) kan det bli bättre?
Ell: Nä vilket sammanträffande med tyger! Hoppas det går bra att sy, för nu har jag fyndat idag med!!! Sprang förbi Hemtex och min kompis girade in där. Såg att de sålde ut tyger för 70% och vi svepte över bordet när blicken fastnade på ett silvertyg. Och jag lovar, det var verkligen silver :D Det var sån där gummiliknande yta så det kommer att ligga bra på bordet hehe. Det fanns _precis_ så mycket att göra till gästborden. Då blir det löpare längs med borden. Till honnörsborden fann jag direkt panellängder i linne, vinröda, ååå så fint! Och toppen, kan precis som Ell återanvända dem igen som julgardiner tjoho!
Grattis till 1-års dagen förresten :D
Vi firar snart 5 år i maj men sambon hinner fylla 30 innan dess hehe...Funderar på att skicka in en bild i tidningen o gratta, hehe.
Kanske fria med? Hehe...vi har ju mest "kommit" överrens så något rejält frieri har väl inte skett.
Ell! Jag vill tipsa om Ellos kostymer! Vi köpte faktiskt en till sambon men nu när vi ska på 2 andra bröllop fick den kostymen användas till dessa festligheter. Den kostar 1199 kr inkl 2 par byxor. Vi köpte mörkgrå o den är verkligen snygg. Passade på när det var 50% så det var ju ett kap!!!!
Nu ska vi nog hyra åt sambon, 1400 kr för en bonjour...känns okey.
Fick tips om en ev Cadillac att åka i för 1000 kr....
Så min fråga är: Vad ska ni åka i? :D
elora: vad kul att du också har fyndat tyger!! :D det är ju så bra när man kan använda dukarna till något annat efter bröllopet, så känns det inte som om man slösar...:) det är ju så himla kul att fixa saker till dukningen, och småningon, när jag orkat sy dukarna, ska jag provduka här hemma i köket...fast servisen i festlokalen är vit med guldkant, och några såna tallrikar har jag inte här hemma. Men man ser ju ändå hur det kommer att bli!
Tack för tipset om kostym, elora. Vi ska kolla på Ellos hemsida, vi kan ju beställa därifrån om vi hittar nåt! :)
Tack för gratulationerna också. :D ett år är ju inte så lång tid tillsammans, men det känns verkligen som om vi varit ihop längre än så...:) vi har ju bott ihop sedan juni -05, och min blivande fann sig direkt i rollen som "extrapappa". :)
Kul att ni ska åka cadillac! :D jag vet inte riktigt vad vi ska åka ännu, och det blir ju bara till och från vigsel/festlokalen, eftersom allt är på samma ställe. Men med vår lilla budget så satsar vi nog inga pengar på transporten, utan åker från bröllopet (till hotellet) med sambons lillebrors gamla ford taunus, eller med en gammal "bubbla". Sambons största intresse är ju bilar, så det finns en del gamla rishögar att välja på. :D
Nu väntar vi ivrigt på min brors och hans blivandes inbjudningskort! :) jag är sååå nyfiken på hur deras inbjudningar ser ut, jag har bara hört på ett ungefär vad de är gjorda av. :)
Nu ska jag iväg till jobbet och göra pengar...:D Ha det!
Här går det rätt bra också, även om jag mestadels känner mig rätt stressad över att det går så fort!
Vi har lyckats bestämma med vår vän, som ska till Tyskland, om när hon ska åka. De kommer att åka ner 3 vändor, vad jag fattar det som, så det ska inte vara några problem med att få hem öl så det räcker till bröllopet. Dessutom ska vi på en kryssning nu i påsk, och är det nåt bra priserbjudande på öl/avec-sprit, så köper vi säkert. Har fått ett tips av en kollega på en sorts likör som tydligen ska smaka precis som baielys (eller hur det nu stavas), som är billig i Tyskland.
Hemsidan är på gång! Vi har fått ett utkast av vår vän Uffe, som håller i trådarna (han är data-kille). Det verkar bli bra, men vi hinner ju finslipa lite på vägen.
Hon som ska göra buketten har hört av sig, och har ideér. Vi ska träffas och prata, men jag tror hennes ideér blir bra. För mig kvittar det om det är rosor eller nån annan sort, bara färger stämmer, dvs; vitt, grönt och brunt (det bruna är trollhassel).
Vad bra att ni hittat tyger på Hemtex, det låter ju kanon! Det vore kanske nåt för mig också...men hur i hela friden räknar man ut hur mycket tyg man behöver köpa...? Och jag som är värdelös på att fålla och greja...
Pelle och jag firar snart två år , om 7 dagar för att vara exakt. Hur man nu ska fira det...
Ell: Pelle ska ha frockcoat, kråsskjorta, och antagligen ett par svarta byxor till det som han redan har. Vi ska ta med byxorna till sömmerskan och prova det tillsammans, så får vi se.
Du kan få en bild på hur våra kläder ser ut, om du ger mig din mailadress
Nu ska jag åka och hämta Lillan, som varit hos Mormor & Morfar sen i lördags!
PÅ tal om transporte, så har vi inte nån fin bli att åka i efter bröllopet, och jag tror att vi skippar det. Vi känner ingen som har såna bilar, och det känns inte som nån direkt viktig detalj heller...jo, hade man pengar till det så, men nu gäller det ju att hålla i slantarna. Så vi har råd att åka nånstans
Hej tjejer!
Det verkar gå bra för er! Kul. Anledningen till att i inte hört nåt från mig beror på flytten och på att syrrans internet har lagt ner. Men igår fick vi en väldigt positiv nyhet, Falsobordone (riksspelemän som spelar en hel del medeltidsmusik) har sagt att de kan spela på vårt bröllop. Vi känner de sen tidigare men de trodde att de skulle vara upptagna den helgen när Peter först frågade dem. Nu visade det sig att de kan och jag är jätteglad!
Dessutom blir våra ringar klara i dagarna. Ska se om jag kan lägga in en bild på de halvfärdiga lite senare.
Jag har mailat China-ekt om tygprover.
I övrigt har det inte hänt så mycket. Jag har det helt sjukt stressigt i skolan för tillfället och det är nästan allt jg kan tänka på, plus att jag håller på att bli förkyld igen...
Jo just det, min lillasyster gifter sig nästa vår. De kommer att bestämma datum utifrån när lokalen år ledig men det lutar åt maj.
Ha det bäst!
Nonika: En annan tjej här på forumet hade köpt klisterflames på nätet. Jag tänkte leta upp det och klistra på min vita volvo och komma i den bilen till festen.
Tror att de flesta av våra vänner skulle uppskatta det!
Här kommer en bild. Våra förlovningsringar är till vänster och min vigselring till höger. I vigselringen ska jag ha den lilla mörkröda stenen längst till höger.
/afs/su.se/home/e/l/elen5366/Desktop/DSCF0003.JPG
Hej!
Nonika: leni110@hotmail.com är min mailadress, du får jättegärna maila bilder! :D Jag, och framför allt sambon, är i desperat behov av inspiration! :)
Abeth: länken funkar inte, synd, för jag är nyfiken! :D
Ska ni andra ha något festprogram? Alltså ett "häfte" med olika saker i? :D Vi funderar faktist på att göra ett, trots att vi har ett så litet bröllop. Jag har gjort 2 st förr, och jag tycker det är kul. Min sambo är ju dessutom fenomenalt bra på datorer, så det ska nog bli fint. :)