Sept-06 by Nonika
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Tjena tjejer!
Här har ni varit flitiga, och tack Elora för att du startat upp en ny tråd!
Själv jobbar jag mycket just nu...och har inte läst igenom alla inlägg ännu, men jag ska så småningom..
När jag läste att Ell skickat iväg inbjudningarna och börjar få svar, fick jag lite panik...och min M2b som satt brevid konstaterade att; det drar iväg nu. Herrejösses, det är ju nästa månad vi ska skicka dem! Och de är inte ens påbörjade!
Vi skulle ju göra dem själva var det tänkt, men vi har nog bestämt oss för att fråga butiken här i stan om de kan hjälpa oss. Där vi var på kort-kurs...de blir förmodligen finare om inte annat
Sen ska vi prova och köpa ringar snart...usch ja, det är verkligen dags att sätta fart!
M2b köpte några avec-glas igår, men vi behöver fler. Vi måste köpa vinglas till alla också. De glasen som finns i lokalen är urfula Vi ska köpa på Ö&B har vi bestämt, det är 12 glas i varje låda, 6 vitvins och 6 rödvins. Vi struntar i att det blir olika storlekar, vi ställer dem på varannan plats helt enkelt. Vi har tänkt att se hur många som tackar ja innan vi köper dem, dock. Känns onödigt att köpa 80 st om det blir 65 som kommer...
Och så köpte vi blå servetter på Ö&B igår också.
Kroppsformen har jag börjat slipa på, och det går väl "sådär". M2b har också bestämt sig för att bli nyttigare nu. Vi vill ju vara någelunda vackra
Nä, nu ska jag gå och lägga mig - har jobbat 12 timmar idag.
Hasta la vista!
Tjolahopp! Se på hon som skulle lägga sig i tid...vilken slarver jag är.
Ell! Fin hemsida och med era "färger".
Klänningen var ju jättevacker vilket du oxå var i den :D
Jag sitter oxå och väntar på svar från cateringen men det tar tid och jag är precis som du, smått irriterad ;) Plus att floristen (systern till hon m cateringen) missförstår mina mail och det blir lite rörigt.
Eftersom vi har småbarn så är det inte aktuellt med någon bröllopsresa -än! :D
Jag skulle gärna vilja ut och fara men nu blir det inte så, istället får jag väl ta och se vad vi inbringar i gåvor (pres.kort Ikea helst...) så man får shoppa lite där istället :D Vilket substitut...haha.
Va bra att du fått tag på dukar och annat smått och gott till borden. Jag letar med ljus och lykta efter organzatyg i grå färg men inte då...förrän idag när jag fick reklam från Rusta och de hade färdiga organzalängder! Får nog dra till Skövde i veckan...hehe...
Apropå glasögonen så slår jag till med Efvas, det får väl kosta då men jag lär nog bli grymt nöjd...:D
Nonika: Ja rätt var det är så inser man att det nog är dags att få iväg de där inbjudningarna. Fast på ett sätt är man ju väldigt ute i god tid så nog hinner ni :D Jag får oxå avvakta lite med att beställa korten tills vi fått igen lite andra pengar vi har ute på vift *tss*
Men det lär nog bli klart om någon vecka.
Trist att ni måste köpa glas men det är väl ett nödvändigt ont när de andra är i dåligt skick så att säga...
Hoppas ni hittar till bra pris, Ikeas är ju billiga. Kanske går att beställa från hemsidan???
Nää nu kommer jag inte på något mer så där...sov gott! :D
Kul att du tyckte om hemsidan, elora! :) det är min allra första hemsida, så om något är fel kan jag skylla det på att jag är nybörjare. :D den är ju som sagt inte färdig ännu, men ändå. Nu använder jag sambons dator, han har linux på den och hemsidan såg helt konstig ut, när jag öppnade den! Kanske det beror just på linux, fonten var en helt annan m.m.
nonika: känn ingen panik över inbjudningarna, vi var ju ute väldans tidigt p.g.a. min stora trut... :) jag vet nog ingen annan som skickat såhär tidigt. bara det inte blir som en bekant till mig: de fick en inbjudan till ett bröllop med bara två veckors varsel! behöver jag säga att inte ens hälften av de inbjudna kunde komma...hmm...
Jag och mina två allra bästa väninnor var ute o åt middag igår. Vi hade jättekul, pratade bort flera timmar, och mest pratade vi såklart Bröllop med stort B. :) det är så himla kul att "få" prata om det nu, när alla vet! :D
Något annat att rapportera har jag inte, utom att catering-damen inte ringt ännu...aaargh!!!
Förresten, elora: shopping är inte så dumt det heller! :D
Hej tjejer!
Jag har varit i malmö över helgen. Insåg i slutet av förra veckan att jag inte skulle få plats med alla saker i bilen nu till helgen så jag var tvungen att åka. (Kan eventuellt ha haft något att göra med att jag inte sett min pojkvän på 3 veckor...)
Vi var ute på stan en sväng i lördags och fick valt dekorationer till våra inbjudningskort. Förvånande nog var det pojkvännen som kom med alla förslag, och jag gillade dem. Han tyckte dessutom om de färgerna jag funderat på, men papper och snöre köper vi när vi har räknat ut hur många inbjudningar vi ska skicka.
Det var en mycket trevlig helg, förutom de drygt 160 milen jag kört. Nu ska jag fixa kaffe och sätta igång och flyttstäda på allvar.
Ha det bäst!
Hej!
Ell: Fin hemsida! Och vad unga ni är Jag känner mig nästan lite gammal när jag läser om er
Idag har jag varit till den där butiken där de gör kort, eller har kort-kurs om inte annat. Jag pratade med en av tjejerna, och de kan hjälpa oss att göra korten, jag fick hennes mail, så ska jag maila om vilken dag det passar mig och M2b att komma dit och snacka om hur vi vill ha dem Hoppas det inte blir alltför dyrt bara.
Sen har jag provat guldringar idag, och jag tror nog att jag tar en ring som är bredare än förlovningsringen, men jag har inte bestämt mig till 100 än.
Nej, nu ska vi på föräldramöte!
Vi hörs...
Nonika: tack! :) nej vi är ju inte lastgamla direkt, men jag känner mig ofta lite äldre än jag är, det är inte så många jämnåriga som har 4-åriga barn...:D
Abeth: kul att din pojkvän också engagerar sig i inbjudningarna! :) min sambo satt och klippte och vek små godisaskar häromkvällen, helt frivilligt! (med en ölflaska inom räckhåll) :D jag blev superglad, måste jag säga. :)
Halloj tjejer! Ganska så lugnt här tycker jag...Jag är lite uppretad men det finns väl tabletter mot sånt med.
Anledningen är catering-tjejen som jag tycker kommer med så syrliga kommentarer i sina mail. Bl a hade vi lite förslag till maten, om det gick att servera första glaset vin som fin gest till gästerna. Men då det blir buffé så lär det bli krångligt.
Vi råkade komma med en klumpig idé varvid hon tycker att vi måste nog träffas igen och gå igenom sakerna. Dessutom (jag citerar ordagrant): "Om du vill spara in pengar på serveringen kanske någon av dina värninnor kan servera så lagar jag maten. Tycker det börjar bli lite rörigt!"
HALLÅÅÅ! Jag har inte skrivit något som helst om att jag vill dra ner på serv.personal eller dylikt men däremot undrat hur många som behövs. Det är ju väldigt viktigt för oss åtmistone att ha lite koll på hur många som ska vara där, och hur länge?
Nu skrev jag ett svar tillbaks och visade minsann att vi inte uppskattar såna "utfall", skrev så här:
"Jag kan lova att vi sitter inte och försöker vara snikna av oss och har ni fått det intrycket så är det fel. Men det är en stor utgift och därför får man väga sina alternativ noga, vilket vi är säkra på att ni förstår. "
Ska bli spännande att se hur offerten ser ut, vi kan acceptera att den blir typ 2-3 tusen dyrare än Köttex' alternativ men blir det mer får vi nog hitta på annat!
Ja det är svårt att hålla saker på en bra nivå, de tror ju redan att de är garanterade jobb på vårt bröllop. Vi har inte specifikt skrivit detta någonstans däremot kan jag förstå om hon får den uppfattningen med tanke på alla frågor vi ställt.
Så...imorgon kanske vi vet hur det blir!
Nu får jag ge mig för ikväll...gäsp och godnatt! :D
Elora, jobbigt detdär med cateringen!!
Själva har vi inte hört ett ljud från cateringfirman som skulle kontakta oss, så om inget hörs imorgon måste jag kolla upp numret och ringa dit istället.
Jag har inget mer att komma med idag, ska gå o lägga mej en stund, jag var till tandläkaren imorse och opererade bort en visdomstand, och nu på eftermiddagen har vi haft barnkalas (10 barn under 5 år, på en gång) så ni kan tro att jag är trött. :D
Ha det gött allihop!
elora:
Suck, ja man kan ju bli irriterad för mindre! Att folk ska hålla på och krångla när det gäller bröllop
När en av mina närmaste vänner skulle gifta sig 2004, råkade de också ut för en del otrevliga typer som gjorde att de ändrade om allt i sista stund. Då tyckte jag att "värst vad de blev sura, det är väl bara att gilla läget...". Men nu när jag är i samma sits förstår jag dem fullständigt! Man vill att det ska bli den trevligaste dagen i ens liv, och om folk inte fattar det kan de dra nåt gammalt över sig!
Vi måste titta på ett datum då vi kan träffa tjejen som ska göra inbjudningarna. Och när vi ska få tid att göra det vete fasiken...det är så mycket med allt. Struliga barn, dagisscehma ska göras för 10 veckor framåt, räkningarna ska betalas, barn ska hämtas och lämnas, och tjatas på, man ska jobba och hinna vara social. På lördag ska vi på 30-årsfest, det ska bli himla roligt att få koppla av och ha roligt! Men samtidigt börjar jag bli mer och mer stressad över allt som ska fixas med. Just det, vi ska ju få till en dejt med våra vänner som ska göra hemsidan också! Och de bor ca 10 mil härifrån...Min Mamma har varit här i 4 dagar, hon åkte hem idag. Tack och lov (att hon varit här alltså), för då har vi fått avlastning med minstan.
Idag har jag nog i alla fall bestämt mig för att vigselringen ska vara i samma storlek som förl.ringen, för då kan jag i framtiden skaffa en bronsring (eller liknande), för det har jag drömt om 2 gånger av nån underlig anledning! Det var jättefint i drömmen...den ska i såna fall sitta mellan de andra två.
Go natt!