• elora

Sept-06 by Nonika

Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.

Här fortsätter troligen del 3 :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika
  • lindamarias

Abeth: kul att du funderar på att använda din mammas brudklänning - jag funderade på att göra det, men när jag provade den så var den för kort o lite tight :o blev lite rådvill, men pratade så med min svägerska som föreslog att jag skulle prova hennes o den satt som gjuten på mig :) så nu ska jag ha den istället... känns speciellt att få ha hennes brudklänning :)

• Ennea

lindamarias: Tack så jätte mycket för länken till frisyrer..där fanns många bra tips: Stort TACK!!

• evkasu

lindamarias - var beställde ni servetter? Har också funderat lite på det.

Gjorde fynd på lunchen: skulle gå till Panduro och kolla efter sådant här sizoflor som jag läst att en del använder som bordslöpare. Gick förbi Indiska och tog en sväng in där och upptäckte en sjal som jag tror har perfekt färg, ungefär samma som min klänning fast med svaga guldtrådar invävd (har tänkt ha guldskor, eller annan metallic färg, så det passar utmärkt). Köpte den och en till liknande, någon av dem måste ju passa! Och tokbilliga var de ju också.

Nu vill jag bara hem och kolla med tyget.

• lindamarias

Ennea: kul att du gillade länken :) jag har haft nytta av den själv i letandet efter den perfekta bröllopsfrisyren *hihi*

evkasu: servetterna köpte jag genom en Tradera auktion :) men shopen finns även på nätet www.karins-favoritbutik.se hon har lite allt möjligt där :) jag e mkt nöjd m servetterna!
    vad är sizoflor som du pratar om som bordslöpare?
    vad snyggt m guldskor till klänningen oxo - ska du ha vit klänning eller går den i guld oxo?

• TingelingAnna

lindamarias, nu har jag oxå tittat in på länken. superbra ju. nu kanske man kan börja få nån ordning på hur man ska göra med håret. :)

• lindamarias

TingelingAnna: visst e länken bra o ger många idéer till frisyrer :) vet inte om det blir lättare o välja i o för sig ;) hihi

• evkasu

Lindamarias - tack för servettlänken, ska kolla runt lite när jag har mer tid. Min klänning kommer bli champagnefärgad, ganska mörk sådan så jag tror också det blir snyggt med guld till.
    Det här sizoflor är sådant här tynt tyg/papper/väv som ser lite "trasslig" ut (gud vad dålig jag är på att förklara), florister använder det och det kan tydligen beställas i metervara hos vissa florister. Vi kommer ha lite typ mörkrött/cremevitt/guld tema så vita linnedukar och så mörkrött sådant som bordslöpare tror jag kan bli snyggt. Läste om det i dessa trådar bl a:

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m1613623.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m1578673.html

Ja jisses, den där frisyrlänken är inte dålig alls....Jag som hade bestämt mig för utsläppt hår började nästan ändra mig när jag såg alla dessa, en del är ju ruggiga men många riktigt riktigt snygga.

• Abeth

Ell, evkasu, elora och lindamarias: Jag ska ringa min mamma idag och fråga om det är okej att jag gör om klänningen lite. Hoppas att hon inte har nåt emot det. Tack för era synpunkter!

Ell: Tyvärr har jag ingen bild men det är vit, har lite utsvängda trekvartsärmar. Virkade blommor som går runt bysten och som halvt döljer knapparna på ryggen där släpet ska fästas. Sen är den kanske lite i kortaste laget, men med tanke på var jag ska gifta mig så vill jag helst inte att den ska släpa i marken. Får skaffa riktigt snygga skor eftersom de kommer att synas.

• elora

Hej! Gissa vem som däckade kl 20 med tösa? Jajemän, men å andra sidan så går man på penicillin oxå och behöver nog få sova lite. Kände mig piggare idag så jag har faktiskt varit ute med töserna närmare 3,5 timme i e-m hemma i trädgården. Måste skryta lite från mammahjärtat hur mysigt det var att se stora 6-åringen och kavata lillasyster (inte ens 1,5 år än) leka i sandlådan medan jag fixade "picknick".

Lindamarias: Grym tråd du skickade! Hur många hårbilder som helst, trodde datorn skulle få värmeslag i väntan på att få upp dem, hehe. Fast den är rätt gammal oxå, datorn menar jag haha...Annars bra att veta att du blev nöjd med servetterna från Karins e-butik. Köpte du matservett och kaféservett tro? Vilken färg?

evkasu: Ska bli skoj att höra om du hade tur med dina lunchfynd! Alltid trevligt att springa på såna, hehe. Jag hittade på så vis silvertyg att ha som löpare :D

Abeth: Så kul att du har frågat din mamma! Jag tror säkert hon blir glad ändå även om den kommer att ändras, jag menar: vad för "nytta" gör den ändå som bara hänger ;) Nu får den ju chansen att förändra någons liv igen Hoppas hoppas du får positivt besked, och snygga skor finns på Skopunkten! www.skopunkten.se som har bra pris, när de ändå kanske ska användas 1 dag :)

Näää jag får väl leta mig uppåt bingen igen...adios!

• Ell

lindamarias: vilken bra frisyrsida du hittat! Massor med inspiration. Synd att jag har kort hår bara... :D

abeth: hoppas din mamma går med på att låta dig göra om klänningen lite då, den låter ju jättefin enligt din beskrivning! :) Hurudana skor har du tänkt dig?

Nu har jag frågat runt lite, det verkar nog vara ett ganska rimligt pris iallafall, det som hon pratade om, eftersom inga andra kostnader tillkommer. Men det blev ändå klart dyrare än jag hade räknat med, men sen har jag aldrig anlitat en cateringfirma tidigare heller. Nu blir det bara att fundera på vad vi vill bjuda på för mat, vi fick lägga till/ta bort från de förslagen hon hade. Det kommer vi också att göra, iallafall när det gäller salladen, hon föreslog kinakål, tomat och gurka! Jag hade nog tänkt mig en lite festligare sallad. :) Men sambons allra bästa vän och min bror är kockar, så det ska nog bli något gott. :D

Ha en trevlig helg!

Svar på tråden Sept-06 by Nonika