Sept-06 by Nonika
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Ell:
Så, nu har jag mailet bilder till er! Klänningen är ju inte klar än, men i stort sett.
Nej, vi ska inte ha nåt festprogram. Har faktiskt aldrig varit med om det på nån fest, och då har jag ändå varit på ca 8 bröllop. Vad ska man med det till egentligen? Är det för att folk ska veta vad som händer, vid vilken tid på kvällen? Då kan man ju inte ha några överraskningar....?
Vi kommer ha information på bröllopssidan om vad som händer under hela dagen, dvs hur allt går till. När och var vigseln är, och att man efter vigseln åker till festlokalen, och att det väntar en del aktiviteter där. Kanske...jag tror inte vi har skrivit det faktiskt...men det kommer ju att bli tipspromenad när de kommer dit. Det får de väl se när de anländer till lokalen
Ell: Festprogram har jag funderat på, dels för lite underhållning vid bordet men samtidigt är det väl kanske "onödigt" då vi kommer att ha buffé så det kommer ju ske saker när alla satt sig till bords. Alltså, ett häfte kanske är mer lämpligt vid bordsservering då viss väntan kan bli.
Abeth: Kul med syrrans giftermål! Hoppas du kryar på dig snart, det är väl inte allergi? Jag har börjat känna av det nu...atjoooo...Kul förresten att ni fick era favoriter att spela för er!
Får spana in ringarna när länken är fixad...
Apropå biltransport så är det väl ingen supernödvändig grej för oss heller men åtminstone vet vi ju att bil finns nu iaf :D
Är så nyfiken på var min klänning befinner sig i världen så jag har mailat Kanacca och hoppas på svar så jag kan spåra försändelsen hela vägen...
Hoppsan nu måste jag nog lägga mig hehe...
Nu är jag vid min systers dator och härifrån ska det förhoppningsvis gå att läsa in bilden så ni får se.
elora - Jag är väldigt glad för min syster!
Och jag tror nog att min förkylning beror en del på allergisäsongen som är på gång, men den skiljer sig från det genom att jag har ont i halsen hela dagen istället för på morgonen och kvällen. Har börjat med tabletter och inhalator redan. Får väl snart gå och ta en spruta också... Usch.
mail.google.com/mail/&disp=inline&attid=0.1&th=10a83d0cb9726c5a
Jaja...om det inte funkar vet jag inte hur jag ska bära mig åt. Har försökt att lägga bilden på deras dator och sen föra över den men det funkar inte heller. Annars får ni vara nyfikna tills jag får de färdiga ringarna och kan ta egna kort och lägga in dem.
Abeth: usch ja allergi det dras jag oxå med. Ifjol fick jag bricanyl för jag fick mer besvär med luftrören. Än har det varit lugnt känns det som men peppar peppar, det drar väl igång till helgen.
Ja nu väntar vi med spänning på era ringbilder! ;D
Jag har tillsist fått kolli-nr på paketet och ska kolla imorgon om det kommit iväg för det verkade ligga på nån postcentral. Fast Kanacca menade att det skulle ta ca 6dgr att skicka. Hm...vet de ens var Sverige ligger liksom? ;) Jaja jag hoppas på det bästa så klart, att det ska dyka upp iaf haha.
Nattisen...
Hej! :)
Har ni REDAN besvär av allergi? Herrejessus, här har vi ju 50 cm snö kvar på marken, så mina allergisymtom lär inte dyka upp ännu på ett tag...
Nonika: tack för bilderna, ni kommer att vara jättefina på er stora Dag, det är jag bergsäker på! ;) din klänning är sååå vacker! Jag visade bilderna åt min sambo också, han tyckte det såg tufft ut med din m2b:s klädsel. Problemet är bara att en sån klädsel inte skulle passa ihop med min klänning... Var har ni köpt hans kläder?
Angående festprogrammen då...de två som jag gjort till väninnornas bröllop (enligt deras önskemål) har innehållit bilder på brudparet, olika texter, både roliga och vackra, dikter, allsånger, berättelser om t.ex. hur paret träffades, en quiz om hur mycket folk vet om brudparet m.m. Alltså inget "program" alls, med tider och programpunkter. Vårt eget häfte har vi tänkt att också ska innehålla bordsplaceringen och en liten presentation av varje gäst. Det blir ett fint minne för gästerna att ta med sig hem från festen, och i brist på samtalsämnen kan de prata om något som står i häftet. Egentligen är det ju en helt onödig grej, men jag vet att jag själv som gäst skulle uppskatta ett välgjort festhäfte. :)
Nu sitter jag på jobbet och tjuv-surfar...har inte så mycket att göra just denna period, så jag får fylla ut tiden lite...:)
Här har allergiproblemen visat sig ganska länge. Tydligen slår alen ut redan innan snön har smält, det räcker med att solen ligger på.
Ell:
Tack för berömmet!
Det är en sömmerska som sytt upp våra kläder. Min klänning och Pelles skjorta och frockcoat. Dyrt blev det, dyrare än vi räknat med, helt klart...men fina blir vi, så vi har kommit över att det blev så dyrt.
Vi ska också ha personbeskrivningar av våra gäster, så man kanske kan säga att det är en form av program? Vi ska ha en rolig beskrivning av alla våra gäster, med nummer, så det kan se vem som är vem.
Trevlig början på påsken alla!
Idag åkte Lillan till sin Farmor, och ska till sin Pappa i morgon. Sen kommer hon hit på lördag och då ska vi på kryssning...
Godkväll! :)
Ja alen kanske har slagit ut redan, vi har inga alar i närheten så jag har inte känt av några besvär ännu. :)
Jag har försökt ringa cateringfirman hela dagen idag, men jag har inte fått tag i rätt person... :( frustrerande, jag skulle verkligen vilja veta vad priset stannar på...får jag inte tag i nån nästa vecka, så byter vi cateringfirma.
Nu har jag försökt komma fram till vad jag själv ska ha på mig på brorsans bröllop i augusti. :) men jag väntar nog ett tag med att köpa något till det bröllopet, jag har nog att fundera på när det gäller vårt eget! :D
Nu ska jag ta en choklad-marängpaj ur ugnen, sätta mig i soffan med min älskling, dricka ett glas och se film. :D
Glad påsk alla septemberbrudar! :)
Hej!
Kom precis hem efter en tur till Dressmann, Har köpt blivandes kostym nu, jättesnygg! Ville bara meddela att det går framåt i planeringen även här. :) Har även bokat in tid hos skräddaren för att lägga upp min klänning lite. Ska göra det redan i maj, men då slipper det krocka med sommarjobb tänkte jag.
Ell, den där chokladmarängpajen. Du har itne recept på den? Lät himlans gott.
Kram på er alla!
Hej!
Här har det varit lugnt...jag trodde jag var den enda som inte suttit vid datorn hela påsken. :D
Senaste nytt: jag har ääääntligen fått kontakt med cateringfirman! Det är ju en månad sedan kocken skulle ta kontakt med mig, och nu fick jag veta orsaken, nämligen att hon har varit sjuk. Hoppas hon inte blir sjuk i september bara...
På fredag ska hon mejla lite olika menyförslag och prisuppgifter. Vi hade ju tänkt oss att ha buffé, men kocken sa att det inte finns några möjligheter att hålla maten varm där. Så det kan bli svårt, tydligen har ingen annan haft buffé i den lokalen innan. Men hon skulle tänka över saken, så får vi se på fredag. Vem vet, kanske blir det 3-rätters middag istället... :)
Idag ska vi ut på husvisning, kul! :D
TingelingAnna:
kul att ni köpt kostym åt din blivande, hur ser den ut?? Min sambo har inte bestämt sig ännu för hurudan klädsel han ska ha...
Receptet på choklad-marängpajen kan jag skriva in här när jag är hemma och hinner, just nu sitter jag på jobbet. Pajen blev jättegod, en riktig kaloribomb! :D