Sept-06 by Nonika
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.
Här fortsätter troligen del 3 :D
Hej!
evkasu: TACK! :) *nervös*
Synd att dina nr.1-skor inte passade, men det var ju bra att du hittade ett annat par sen iallafall. Romantiskt värre detdär med er bänk. ;) :)
lindamarias: ja visst är det spännande med hus! Fick du tag i sömnen? :) Hoppas budgivningen går bra, så ni får ert drömhus! Jag som hittills bott i hyreslägenhet sedan jag flyttade hemifrån för 8 år sedan, och inte haft några större lån, känner det som om jag nu blir fångad i vuxenvärlden utan återvändo, hehe... :D *dramaqueen* Nej men allvarligt, det är ju ett enormt beslut, men om man vet vad man vill ha så känns det lugnare. :) Ska bli skitkul att få inreda precis hur man vill, utan att tänka på hyresvärden. :)
Ha det bra!
Tingelinganna> Vilken födelsedag du hade! Trevligt med nån mer som fyller den 30de. (Fast i mitt fall handlar det om juni)
Valborg var en av de trevligaste dagarna det här året. Jag vågar nog vara så fräck att jag redan nu säger att det var en av årets fester. Mitt bröllop kommer förhoppningsvis att toppa det, men jag tvivlar på att nån mer dag kommer att kännas lika bra i år i alla fall. Vi hade bjudit in lite folk till syrran. Bland annat hennes svägerska och min killes syster med pojkvän. Vi körde lite amerikansk söder grillning med kyckling och majskolvar och en stor sallad med vattenmelon i samt ljus öl och romdrinkar. Sen gick vi på rockabillyklubb och passade på att göra alla på tunnelbanan glada genom att sjunga vårsånger! Vi var hemma vid fyra på natten, glada men trötta av allt dansande.
Vad gäller bröllopsplanering så har jag fått klartecken att använda och ändra mammas klänning efter behag. Hon kommer dessutom hit ikväll! Vilket ska bli jättekul. Har inte sett min mamma sen jul.
Nästa sak att ta tag i är inbjudningskorten. Vi har bestämt oss för att inte skicka dem förrän vi vet om min sambo får behålla sitt jobb. Han har en provanställning som går ut i juni, så förhoppningsvis får vi reda på det inom en månad. Men vi har hela tiden sagt början/mitten av juni som ett bra tillfälle att skicka dem så vi håller vår tidsplan.
Nu ska jag med syrran och kolla ut den klänningen hon är intresserad av att ha på sitt bröllop nästa år!
Ha det gott!
Hej på er :)
hoppas ni har en fin helg allesammans! Jag har haft en toppehelg so far - idag hittade jag min brudklänning... behövde bara prova en som bara kändes så rätt... skönt o ha den klar :)
Ell: vi fick huset vi bjöd på!! så nu blir det inflytt till sommaren samtidigt som vi planerar bröllop... allt på en gång *ler* men why not... kul e det iaf! o jo..... sömnen kom så småningom
i veckan som kommer ska vi skicka ut våra inbjudningar :) så då blir bröllopet ännu mer på riktigt ...hihi.....
Abeth: vad kul att du får använda din mammas klänning :) o göra vad du vill med den :)
sov nu så gott allesamman!
Hej!
Lilltösen har varit hos sin mormor o morfar i helgen, så nu har sambon och jag hunnit sitta och planera och tänka igenom allt gällande bröllop och husbygge. När det gäller bröllopet är det mesta färdigplanerat, men inte förverkligat. Vi gjorde en lista på allt som ännu ska köpas före bröllopet, och kom fram till detta:
Kläder åt brudgummen
Kläder åt brudnäbbarna
Skor åt både oss o brudnäbbarna
Underkläder
Smycken
Hårsmycken åt mig
RING!
Lite pysselmaterial
Tårta
Buketter åt mig o brudnäbbarna, corsage
Servetter
Engångskameror
En massa i matväg...
Kommer inte på något annat just nu, men det är mer än jag trodde. :) Idag skrev jag ut blanketterna för hindersprövningen, ska fylla i dem och posta småningom. Väntar på svar från cateringen nu gällande bufféförslaget jag skickade in, hon tycks inte vara en person som stressar i onödan om man säger så.....
Abeth: låter som en jättekul valborg! :D och vad kul att du får ha din mammas klänning. :) hittade din syrra något då?
lindamarias: GRATTIS TILL HUSET!! :) måste ju vara skönt när det är över, och allt gick vägen. Ett annat stort grattis till att du hittat klänning, hur ser den ut?? :)
Nu ska jag fortsätta jobba...fast jag helst skulle sitta ute i solen. :) Ha det gott allihop!
lindamarias, så roligt att ni fick huset. Vi letar oxå hus lite smått men det blir nog till att vänta till efter bröllopet.
Ell, såg att du inte hunnit ordna med smycken ännu. Måste tipsa om en bra sida med ett företag som gör egna smycken med äkta pärlor från Kina. www.macollection.se/home/index.php
Jag har precis köpt ett halsband därifrån och det är SÅ vackert. Alla halsband var verkligen jättefina, såg de i verkligheten idag. Detta har jag köpt. Tror jag ska ha det på bröllopet. www.macollection.se/home/bilder/viewgallery.php&pid=96
Hej på er alla!
Nu är mina inbjudningskort snart helt färdiga. Hoppas på att skicka dem senast onsdag. Såg att det är fler än vi som tittat på hus och köpt. Vi fick reda på att vi fick det hus vi tittat och budat på idag. Jag är så glad!! Skriver kontrakt på fredag.
Annars är planeringen för bröllopet i full gång. Jag är nästan klar med festprogrammen, ska bara komplettera med lite uppgifter om gästerna sen när jag vet vilka som kommer eller inte.
Jag skulle gärna vilja visa er andra inbjudningskorten precis som ni har gjort men jag vet inte hur man fixar en sådan där sida att sätta in korten i. Någon som vet?
Köpte bröllops skorna i lördags, en sak till att stryka. Köpte även strass armband som jag ska ha.
Hoppas ni alla får en bra vecka.
Hej hej
TingelingAnna: tack för tipset!! Verkligen vackra halsband. :)
Ennea: grattis till huset! Skoj att vi är flera här som köper/ska bygga hus just nu! :) Hur ser skorna ut? Om du har fotat inbjudningarna kan du skapa t.ex. en msn-grupp, där du kan ladda upp bilder, se mitt exempel:
groups.msn.com/9eseptember/shoebox.msnw
gå in på www.groups.msn.com och registrera dig, det är ganska enkelt. Det finns såklart andra möjligheter också, detta var bara en. :)
Förlåt, groups.msn.com/ ska det ju vara. :)
Ennea: Grattis till huset!! vad kul att fler köper hus som sagt :)
vi ska skriva kontrakt på torsdag.. jättespännande! du e ute i god tid verkar det som med festprogram o allt... skönt å ha mkt klart nu. det känns annars som att tiden flyger fram!
Ell: tack för tips om msn..
tänkte jag ska försöka göra en grupp där o lägga in kort på klänning, bukett etc... kul å kunna visa hur de ser ut.. svårt o beskriva annars....
Nu har vi oxå bokat catering! Känns så himla skönt att kunna släppa det. Ska titta lite på deras menyer o sen ska vi dit o gå igenom om vi har några egna förslag eller ändringar.