• elora

Sept-06 by Nonika

Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.

Här fortsätter troligen del 3 :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika
  • lindamarias

precis hemkommen från en möhippa :) lite förberedelse för ens egen som kommer vare sig man vill det eller inte :p vi var dock väldigt snälla mot vår blivande brud - hon fick massage på centralbadet här i stockholm, o sen en god middag på en libanesisk restaurang. vi hade alla köpt en present till bruden som skulle representera vilken relation vi har med bruden :) det var en kul o uppskattad idé o man fick lära sig något om både bruden o kompisarna i sällskapet...

nu ska jag strax sova men ville titta in här innan jag går o sover ;)

elora: hoppas du mår bättre snart - jobbigt å va sjuk... ang servetterna så beställde jag endast matservetter, men funderar på att även beställa kaffeservetter...vi får se hur vi gör. jag beställde vinröda servetter med guldtext eftersom våra färger är creme,vinrött o guld.

jag köpte förresten 2 stora vaser, 22 ljusstakar och 6 ljuslyktor här i stan som jag hittade i en annons här på sidan :) mkt nöjd med det köpet :) hittade annonsen här på sidan! det lönar sig att hålla utkik här oxo ibland!

• Nonika

Tjena tjejer, och välkomna Lindamarias och Ennea!

Här är det lite krassligt, känner mig allmänt matt och trött, och har haft ont i huvet länge nu. Det är antagligen bihålorna, så jag har köpt lite piller för det.

Vi hämtade prov på inbjudningskort igårm tyvärr hade hon inte gjort dem klara som vi trott, utan bara skrivit på papperet som ska vara inuti, och stämplat med fyrar. Hmm, lite snålt...vi måste ha missuppfattat varandra. Ska höra av mig till henne i veckan.
    På onsdag, tror jag, ska jag provsminkas och göra en provuppsättning av håret! Det ska bli kul, ska ta med kameran och föreviga det!
    En kompis ringde från Åland igår och hade hittat fina skärgårdsgrejer som hon undrade om jag ville ha. Så hon köpte 3 fiskenät och 3 "kulor", samt 3 smörkvivar med fiskar på Roligt med kompisar som är aktiva!
    En annan kompis tjatar om att få se gästlistan, så hon kan planera möhippan...måste skriva ner den och maila till henne.
    Jag hade förresten tjejfest här förra helgen, och det tog 2 dagar att bli sig själv igen
    Ringarna kan vi köpa vilken dag som helst, om vi bara kunde bestämma oss för vad det ska stå i dem. "Äntligen" på latin hade vi tänkt - men hur kul är det att ha en ring som det står Semper i? Det är ju välling...
    Annars är det så mycket annat som tar tid. Min bil gick inte igenom besiktningen, så den ska lagas. Och så har vi tillbringat ett dygn i stugan, det är ju SÅ skönt att få åka dit barnfria och bara koppla av.
    Ska jobba 8-20 i morgon, sen är det 30-årsfest i morgonkväll, för min M2b:s systrar, sen jobbar jag 8-20 på måndag också.

Ell: Vi betalar 80:-/person på maten, sen tillkommer vin och öl. Vi beställer maten från Ica.

Dags att sova!

Vi hörs!

• TingelingAnna

HEJ på er!
    Idag kom det, det riktiga frieriet. Har sagt lite försiktigt att jag minsann vill ha ett frieri innan vi gifter oss. :) Har ju kommit överens om bröllopet innan, utan nåt frieri så att säga. Men idag kom det. Hade mina aningar sen några dagar tillbaka. Blev tillsagd att åka hemifrån någon timme på förmiddagen. (Och hur ofta måste man åka bort på sin egen födelsedag?) Kom hem till lunch, 30 (!) stora röda rosor på köksbordet + 3 ännu större i hallen. Och mousserande vin och mat och tända ljus. Så underbart! :D
    Kram på er och ha en fin Valborg! Själv blir det grillfest med strax över 20 personer här ikväll.

• elora

TingelingAnna: Woaaaw...härligt! Jaa det måste varit häftigt att få uppleva the real proposal ;) själv lär jag väl få vänta ihjäl mig då vi i stort sett "arbetat" fram detta bröllop haha...Men jag överlever nog.

Idag hittade jag en bukett till som kändes som "jag". Ska ladda upp den på groups.msn.se/FamiljenStenman-Ek

Har även kollat runt lite bland Aftonbladet och Expressens olika viktminskningssidor, någon som är medlem på endera eller så? Funderade på AB "Viktkoll" som är dels billigare än Expr. och dessutom verkar det vara vanlig mat som är ju enklast när man har barn oxå.

Vår valborg var rent ut sagt: trist! Bara slöat hemma, gick väl ut en sväng med ungarna, sen kom en kompis förbi vilket var lite roligare än att glo på tv.

Jaja besök imorgon ska nog bli skoj!
    :D
    Nu får jag allt ge mig!

• Lilltrolle

Hejsan

Jag har varit inne och läst på den här tråden ett tag men inte skrivit ngt tidigare, vi skall gifta oss 2/9 i Vallentuna kyrka.

Ell, jag såg receptet på chokladmarängpajen - går det bra att göra den dagen innan? Hur många räcker pajen till? Jag skall nämligen baka tårtor till min tärnas tvillingars dop och hade tänkt att göra brita tårtor men blev lite sugen på att pröva denna istället.

• Nonika

Hej brudar!
    Har jobbat 2 dagar, 8-20...inte så himla roligt, men det ger ju x-trapengar
    Igår var det 30-årsfest, jag var nykter och körde. Ja, jag hann ju bara vara där i ca 2 timmar.
    Så det var min valborg Åkte hem, tog en varm dusch, noppade lite ögonbryn och gick och la´mig ensam....sambon "ramlade" väl in senare under natten

TingelingAnna: Grattis till frieriet, det låter mycket romantiskt! Roligt!
    Pelle friade inför ca 350 personer...inte lika intimt kanske...men romantiskt ändå.

I morgon kommer min kompis hit som har köpt fiskenät och "kulor", som vi ska ha i dekorationen på bröllopet, det ska bli jättekul att se!

För tillfället är jag nästan ensam hemma, Pelle jobbar natt, och på övervåningen ligger lilla "Fampan" och sover, hon kom hem idag från sin pappa - jag har inte sett henne sen i fredags. Och hon har inte sett mig än
    I morgon ska vi ev träffa några barn med vattkoppor. Dags att smittas....

Go´natt!

• Nonika

Lindamarias:
    Åt ni på den libanesiska restauragen i Södertälje, måntro? Där har jag själv varit på en möhippa och ätit och tittat på magdansöser...

Lilltrolle:
    Välkommen!! 2/9 är nog ett himla bra datum...hoppas vi får fint väder!

• Ell

Hej allihop!

Lilltrolle: ja pajer går bra att göra dagen innan, den ska serveras kall. Men låt chokladfyllningen kallna innan du brer på marängen, annars kan det bli lite konstigt, det blev det för mig iallafall. :)

nonika: det är ju härligt att du har tjejkompisar som engagerar sig! :D mina egna kompisar är så upptagna med att festa och ragga killar så de har inte riktigt fattat hur mycket jobb det är när man ska planera ett bröllop...men det stör inte mig, jag är ett kontrollfreak som ska göra allt själv. :D Men sambon får ju såklart hjälpa till, ibland... :P :D

TingelingAnna: vad mysigt med ett riktigt frieri! ;) här har vi planerat bröllop sedan urminnes tider, det har liksom aldrig varit frågan o m vi ska gifta oss, utan n ä r det ska ske. :) men jag blir nog lite avis ibland på tjejer som får "riktiga" frierier med rosor och champagne och ring. :)

elora och nonika: hoppas ni mår bättre nu?

Planeringen går sakta men säkert framåt här i Finland. Jag har mailat ett eget bufféförslag till cateringfirman och begärt prisuppgifter på det. Min bror o sambons bästa vän är båda kockar, och de har godkänt förslaget, det känns tryggt. :)

Imorgon åker vi till husfabriken och skriver köpeavtal. Hu, nu blir man ju verkligen vuxen, med bröllop och hus, trots att man bara är ringa 22 år. :-P :)

• lindamarias

Nonika: vi åt på Sahara - en libanesisk restaurang som ligger på söder :) mysigt fast utan magdansös ... hihi....

Ell: vad spännande med huskontrakt! vi har idag hittat vårt drömhus!! det finns en intresserad köpare till så nu måste vi bara höra med banken om lånelöfte innan budgivningen kan börja... scary.... hoppas hoppas vi får det!! vi bara måste... jag e helt uppe i varv nu... vet inte om jag ska sitta stå..... :)

sen ringde mina föräldrar o sa att de vill sponsra min brudklänning :) oxo en fantastisk nyhet. jag hade tänkt å ha min svägerskas klänning för att spara pengar.. så det här är en jättegåva från dom! föräldrar e bra suveräna :) så nu gäller det bara att börja leta klänning.... håll tummarna för att jag hittar en snabbt som jag gillar... :)

ha det så gött nu alla - vet inte om jag kommer kunna somna ikväll *LER*

• evkasu

Hej tjejer!

Lyckades hitta en kostym till m2b i England, inte alls en svart som vi (han) tänkt utan mer en grå-beige, men jättefin, han blir så snygg!!!

Han köpte skor också och det gjorde även jag.
    Hade inte räknat med att jag skulle ha ett par riktiga "brudskor" men det blev så iaf tillslut. Kollade runt ett antal affärer innan jag till slut hittade det snyggaste paret skor jag någonsin sett, fantastiskt vackra. De fanns bara i strlk 37 & 39 i den affären, jag har 38, så expediten ringde en annan av deras butiker där de hade 38. Avslutade dagen med att gå dit och vad händer: Jo, de passar inte. Är helt enkelt för smala över knölarna.
    Jag är fortfarande lite besviken över att behöva köpa ett andrahandsval men det går nog över, de jag köpte är också jättesnygga, bara inte vackrast i världen. Det finns en matchande väska till de jag köpte, som jag inte kunde bestämma mig för men som jag nu bestämt mig för att köpa. Ska till London med jobbet om ett par veckor igen så jag kan köpa den då.

Dessa klackar är rätt höga så jag köpte ett par skimrande ballerinaskor i rätt färg också, att byta av med under dagen, plus att ev ha vid fotograferingen, så jag inte blir längre än D.

Min tiara har kommit och den är jättefin, tunn och diskret men ändå fin.

Har pratat lite med toastmastern ikväll, lagt upp ett grovt tidsschema. Känns lite spännande för vår toastmaster känner oss inte jätteväl, han giftes snabbt in i familjen via D:s syster för ett år sedan. Men han är en kanonbra talare och har skrivit tal till riksdagen och har glatt tackat ja, så det blir nog bra.

TingelingAnna - vad härligt med frieri, visst känns det romantiskt!?! D och jag var tillbaka på "brottsplatsen" i helgen, piren i Brighton där han friade för ett år sedan, kändes häftigt, det är liksom vår plats ju, just den där bänken.

Nonika - Gud så spännande med provuppsättning & sminkning, får vi se bilderna? Ert tema är så häftigt, vgilken tur att dina kompisar hjälper till. Krya på dig!

Ell - lycka till med kontraktsskrivandet imorgon!

Sov gott med er nu!

Svar på tråden Sept-06 by Nonika