• elora

Sept-06 by Nonika

Okey...Såg att gänget med bl a Nonika, Ell, evkasu, Abeth och massor med andra glada septembertjejer har upphört. Hittade någon mer sept.06 men jag kände inte igen någon på den.

Här fortsätter troligen del 3 :D

• Svar på tråden Sept-06 by Nonika
  • Nonika

Jag har tagit tag i serveringspersonalen ikväll. Först mailade jag en av tjejerna och frågade om hon ville vara stand-in, och det ville hon. Bra, då har vi 2 st :_)
    Sen fick jag ett mail från den första killen jag pratade med på krogen om det här, och han har ju inte hört av sig, så jag har hunnit boka 2 andra...men den ena tjejen som var bokad, är en lillasyster till en av mina bästa vänner, och hon bor 30 mil härifrån.
    Så efter lite feedback från min vän, ringde jag upp henne och avbokade henne. Och har mailat svar till killen om att han är bokad.

Och så mailade jag ännu en tjej om att hon inte var "antagen".
    Och sen...det värsta av allt...så ringde jag upp tanten som också har ringt och sökt det här. Hon är pensionär, i och för sig en förtidspensionär, men hon har inte jobbat i branchen sen dackefejden, och det är kanske inte sätt för en ung, rask människa att jobba ihop med en äldre tant. Så jag ringde alltså och talade om för henne att hon inte var en av de utvalda. Och hon blev SKITSUR!!??
    - Jag trodde jag var bokad redan, snäste hon.
    - Ehh..nä, jag sa att jag skulle höra av mig, sa jag.
    - Varför fick inte jag det då?
    - Vi valde ett par som går restauranglinjen och som gärna vill ha intyg för sin utbildning och så, sa jag.
    - Jaha, är jag för gammal eller? Fräser hon?!
    - Näe..men nu har vi valt så här..
    - Jaha, okej då.
    Sen slänger kärringen på luren!!!
    MY GOOD, vilken tur att vi inte valde den skitsade tanten...

• elora

Hej! Ett kort livstecken från mig som inte haft möjlighet att häcka vid datorn när äldsta tösa sover i datarummet, numera Sommarrummet ;)

Ville bara berätta om min toppenvecka: Fick klara besked att den jag sjukvikarierar för med stor sannorlikhet _inte_ kommer tillbaka, alls! Detta skulle innebära att jag kan börja ta bussen till jobbet nu i höst förutsatt att yngsta tösa då fick börja på dagiset som är där äldsta går i skolan VILKET hon får! Jippie! Idag fick vi veta att de måste öppna en avdelning till i det området och Stella har fått plats, jippie!!! Så himla glad...

Pricken över i:t -så går jag och vinner ett 3 dagars inträde till Tboda festivalen dit eminenta artister såsom Lena PH (ååå gudinna!) Amy Diamond (äldsta tösa hänger nog med), The Ark, Linda Bentzing, BWO och många många fler. Lyxigt!

Har hunnit läsa era inlägg och ni har minsann hittat på lite hyss ;)

Nonika: PUST O STÅNK vilken tur att ni inte valde tanten! Sicket sätt, varning på henne alltså! Låter tufft med trång lokal, och trist att "önska" bort lite gäster...Hoppas det löser sig naturligt.

TingelingAnna: Kul med hus o tomt o allt det där! Var lillasysters teateruppvisning trevlig? :D (gammal estet du vet...)

LindaMarias: Ojoj jaaa försök att få tillgång så ni kan provduka och få ett hum om hur stor plats allt tar så ni har en chans att omboka! Bara 3 mån kvar ju! Fort gåré!

Ell: Väldigt skoj för er att ni fått tag på fint ställe att fira på!

Nääää jag får ge mig. Väcker tösa med hamrandet. Gissa vem som tippade 1-0 i fotbollen med? Hehe...

• lindamarias

Vi var o kollade på lokalen igårkväll o den var mkt större än när man kom in i den än när man såg den genom fönstret - så nu är jag lugn :) vi kan till o med bjuda några fler om vi vill :) men då tror jag min M2B svimmar..han tycker vi har tillräckligt många gäster som det är ;) ca 80st blir vi nog.... men jag har många vänner det bara e så... o eftersom man förhoppningsvis bara gör det här en gång så vill jag göra det ordentligt :D

Tingelinganna: vad kul med tomten! hoppas ni får den - håller tummarna :)

Ell: kul att ni är nöjda med lokalen ni valt o även om det kanske blir lite trångt så kommer nog ingen tänka på det när ni väl är där. det blir nog jättebra!

Nonika: ja 2 veckor i Grekland låter fantastiskt skönt :) vi har ännu inte bestämt var vi ska åka... jag vill ha värme o M2B vill inte ha för varmt.... så det får bli en kompromiss.. jag jobbar ju på en resebyrå så det här med att boka tidigt e jag väldigt dålig på.. :D hihi.. men det löser sig säkert när vi väl bestämer vart vi vill åka.
    Vilken tur att ni valde bort den där "tanten" - hon verkade lite i det suraste laget... söker man jobb kan man ju inte räkna med att få det...hm.... ja tur att ni slapp henne!

Elora: Grattis grattis till jobb o dagisplats :) o sen inträde till Tboda festivalen :D inte dåligt :D Grattis!

well ska väl jobba vidare :P sitter ju på jobbet men vi har det lugnt för tillfället... så passar på o titta in här :D

ha en skön helg allihopa :)

• lindamarias

Evkasu: var i Dalarna gifter ni er? o vilket datum? vi gifter oss den 9 sept i St Tuna kyrka här i Borlänge.
    var har du beställt brudbukett o vad kommer den kosta? lite nyfiken o jämföra priser.

• Ell

Hej på er!

Ja, vi är verkligen nöjda med lokalen, vi kommer att få precis den mysiga känsla som vi tänkt oss! :) Om någon vill se lite bilder, så finns de här:
    groups.msn.com/9eseptember/lokalen.msnw

TingelingAnna: jag håller tummarna för att ni ska få den där tomten! :) Jag förstår precis hur du känner, min framtid börjar också ta form nu, äntligen. Det är skönt, man behöver inte gå och fundera längre. :)

Nonika: tur att ni inte behövde ha den sura tanten på ert bröllop!! Tänk om hon blivit sur på något då, och förstört stämningen på dagen D... *ryser* Det blir säkert bra med dem ni valde! :)

elora: toppen det där med jobbet och dagisplatsen!

Jag har nu mailat vår kära cateringfirma, och det var inte ett lika snällt och artigt mail som tidigare. Det är ju så att vi från allra första början tänkt oss att ha buffé, och det meddelade vi åt Cateringfirman ( CF ) men de lät verkligen tveksamma till att göra buffé. De sa att man aldrig förr hade haft buffé i vår lokal, och att det inte går att hålla maten varm på borden. Därför ville de servera huvudrätten till borden. Jag gick tveksamt med på detta, och tänkte att om det nu inte GÅR att ha buffé så måste vi väl slopa den tanken då. (iofs tyckte jag det lät märkligt, de kunde väl värma maten innan de ställde fram den, vi är ju bara 36 pers så den hålls ju varm medan folk tar mat) Men när vi var och tittade på lokalen, frågade jag av hon som har hand om den, om de haft buffé där tidigare. Och svaret blev: javisst, på nästan alla bröllop vi haft här har de haft det! Så, nu har jag alltså mailat CF och förklarat att eftersom vi verkligen vill ha buffé, så får CF själva avgöra om de fixar det, annars vänder vi oss någon annanstans. Och den skruven visste var den tog, för nu fick jag mail tillbaka att de nog kan fixa buffé iallafall.

Hade jag fått välja, så hade jag vänt mig någon annanstans redan tidigare, men problemet är att så gott som alla andra cateringfirmor redan är uppbokade 9 september. Men det visste ju inte vår Cateringfirma, och jag tänkte inte tala om det. :D

Det blev en lång utläggning om vår buffé nu, ursäkta. :D Men nu är jag jättenöjd, vi får vår buffé i alla fall! :)

Trevlig helg!

• evkasu

lindamarias - vi gifter oss utomhus den 2 sep, i Gagnef. Vigsel vid Minnesstugan och fest i Stuggu, om du känner till trakten? Blommorna tar vi från Cascade i lilla Djurås, kommer betala ca 700 för min bukett och 75 per corsage. Svärföräldrarna bor i Bäsna, därav val av plats, trots av ingen av oss kommer därifrån, de flyttade upp för 10 år sedan.

Var har ni festen?

Jobbar du på resebyrå i Borlänge? har inte så bra koll på Borlänge men är oxå resesäljare, fast här i Sthlm då.

Håller febrilt på o försöker få tag på cateringen - Cariannas i Falun - men hon har så mycket att göra att vi bara ringer om varandra. Hon har bekräftat att hon kan ta vår beställning men vi har inte fått någon offert ännu, en ganska väsentlig grej.....

Nonika - vilken himla tur att du slapp surkärringen!!!

Ha det bra alla, måste ut i solen nu!

• netateta

Ell:
    Vilken _superfin_ bröllopslokal ni ska ha!

• TingelingAnna

Suck... Hade skrivit ett långt inlägg som bara försvann...
    Iaf, legat sjuk hela helgen. Dunderförkyld.

Ell, verkligen superfin lokal!

Lindamarias, skönt att ni får plats i lokalen. En sak midre att oroa sig över.

Nonika, säger som de andra, tur att ni slapp den där griniga tanten. O kul för er att ha bokat resa. Kommer säkert bli underbart!

Elora, missade teatreuppvisningen pga den här dumma förkylningen. TÄnkte att syster är nog tillräckligt nervös o tycker det är pinsamt nog utan en publik som hostar sig igenom hela föreställningen.

O tack ni som håller tummarna för oss att vi ska få tomten. Mäklaren skulle höra av sig till veckan så får vi sen sen hur det blir.
    Nu är det dags för soffan ett tag till o vänta på att Anders ska komma hem med Ipren från apoteket.

• elora

Halli hallå brudar!
    Har knappt hunnit med något känns det som (att sitta här alltså, haha) men annars har jag varit själv med minstingen hela helgen för Petter har kört hö hela f-b-d helgen :/

Igår åkte vi till mamma en sväng (som vi brukar träffa 5 ggr/v i övrigt...) och idag for vi en sväng till svärmors.
    Stella däckade tidigt, redan kl 17.45 för att vakna till och ta lite välling en timme senare.

Ell: Alltså vilket kanonfint ställe att fira på! Wow så fint...
    Men du varför ska dessa catering firmor vara så knasiga? Har oxå känslan av allt ska gå snett med hon jag valt. Nu ska spriten beställas och den gick att få på en gång vilket jag inte direkt räknat med, suck. Så det blir att nalla ett gäng kronor från skattekontot.

Evkasu: Jaa det vore väl kul om du finge få tag på cateringtjejen så ni får det beställt ;) hoppas det fixar sig snart!

TingelingAnna: Huu så trist att vara förkyld och dålig nu i denna värme! Förstår verkligen om du legat avdäckad!

Hoppas allt är okey med Nonika; netateta, Abeth och säkert missar jag någon? ;)

Okey!Måste bara berätta att två av mina inbjudningskort har inte dykt upp pga att jag inte haft rätt adress, såå trist! Men det ena paret (kusin till P) kan ändå inte komma för de bor i London o hon är gravid (förl.klar i okt) så jag får göra en ny till de andra istället. Sicken tur då att vi bor granne med deras pappa och frågade läget i morse! Annars hade det nog dröjt innan någon märkt felet för de trodde själva att vi bara bjudit några ur släkten ;)

Jaja allt ordnar sig...Ny arb.vecka igen! Men bara 4 dagar tjohooo...

kram på er

• netateta

elora: jodå, allt är bara bra med mig, tack för omtanken!

Har försökt vara ute så mycket som möjligt med min m2b i helgen. Har äntligen fått tillbaka min nyrenoverade cykel så nu har vi flängt över hela stan, hade picknick ute på en ö idag och bara tagit det väldans lugnt. Min sambo har kunnat konstatera att efter att inbjudningarna blev ivägskickade har jag blivit mitt normala jag igen, inte längre något bröllopsmonster! Märker tydligt skillnaden själv också, nu vet jag inte om jag orkar planera så mycket mer innan semestern, nog hinner man allt det där andra i augusti och september... känns så härligt att bara flyta runt nu.

Svar på tråden Sept-06 by Nonika