• 17/6 -06

17/6-06 del 2

De har ju stängt av vår tråd så jag fortsätter här . Råkade först lägga i planering men nu ligger den rätt!

Soon
    Jag tror inte att du behöver känna dig stressad, 3 mån är rätt långt. Se till bara och kolla upp saker som kanske behövs bokas i tid, beroende på var du bor.
    Vi bokade tex kyrka och lokal tidigt för det är en hysteri kring det i Stockholm.
    Jag pluggar och det är ju mkt roligare att fixa med bröllopet än att plugga så vi ligger nog längre fram än vad vi hade gjort om jag jobbat heltid

• Svar på tråden 17/6-06 del 2
  • Burro

Det går rätt bra för oss tror jag. Har så gulliga vänner och familj som ställer upp och fixar allt möjligt. Måste bara börja gå in skorna... gruvar mig lite för det. Om 5 veckor kan vi kalla oss FRU!!!

• Pärtan

Hej tjejer!
    Bara lite drygt en månad kvar nu. Hur är det med nerverna?? Jag känner mig lugn än så länge, har haft några mardrömmar men inte så många, mest trevliga.

Bröllopsplaneringen har legat och vilat lite. Men en del har hänt sen sist. Vi har bestämt oss för en tårta, men inte bokat. Ska träffa prästen på onsdag (Fick äntligen en präst och kantor, bättre sent än aldrig). Min mamma har gjort beställning på bordsdekorationer och har även gjort en beställning på de champangeglas som vi ska ha vid brudskålen, samt som blir gåva till gästerna. Det är bra med familjen.
    Bordedekorationerna blev billiga, 45 kr/st och för 65 kr fraktar hon dem till feststället. Himla bra!

Har en del på "skulle behöva göra snarast" listan, såsom fixa underkjol, boka tid för naglar, underkläder (iofs redan bestämt men ej köpt), beställa tårtan, provsmaka maten.
    På fredag ska jag på konsultation. Det ska bli spännande.

• Wire

En månad & två dagar kvar...
    Börjar känna mig stressad.
    Men jag har hittat skor! Gorgeous shoes! Am happy!

På fredag ska jag tillbaka med klänningen till affären för provning med skor & underkläder för lite ändringar. Har dock inte gått ner särskilt mkt trots att jag har varit jätteduktig, så det är inte så mkt att ändra... Är dock inte jättenöjd med hur mina underkläder sitter (det kunde vara lite mer inhållande och formande om ni förstår )

Måste återkomma till floristen den här veckan... fast än är inte tärnbuketterna bestämda.

Måste bestämma psalmer eftersom vi träffar prästen på måndag, och bestämma in och utgångsmusik så vi kan bestämma med kantorn, han tyckte att vi kunde ta det på telefon (gör man så?)

Vi har bokat gästbuss via nätet för ett tag sen och nu försöker jag ringa dem för att justera tiden, har dock inte fått tag på dem än.

Måste prata med en granne som har fin bil om han ev kan köra oss mellan kyrkan & festlokalen för en inte alltför hög kostnad (det är mindre än 10 min restid men det är ju lite besvär för honom också).

Måste börja på vigsel & festprogram...

• Millan28

En månad kvar.....hjälp....

• Millan28

Blajar på lite......

Sambon har faktiskt börjat känna sig stressad över allt vi har kvar, och vi gör nästan ingenting själva utan har fest och middag på ett hotell som fixar allt.
    Det är ändå en del att ta ställning till, bestämma vin till maten (menyn klar) och tårta. Musik till vigseln, göra vigselprogram. Några sorts hålltider för middagen. Hur lång tid har ni andra tagit mellan de olika rätterna?? Har ni både tårta och efterrätt och vad gör ni/under hur lång tid emellan? Vi har ett rätt litet bröllop men tänkte ändå klämma in en bröllopsvals däremellan......

Sen är det lite småkrafs kvar som att träna på bröllopsvalsen, fila fötterna så de ser snygga ut i skorna, prova att måla naglarna med nya nagellacket, försöka vara ute i solen i linna för att undvika "bondbränna".
    Prova klänningen så jag vet om den måste sys in eller ej. Lämna in ringarna på putsning.

Köpa nya underkläder ska jag göra med....

Och till helgen ska vi köpa kostym till mannen..

• Wire

Hurra, om en månad och tre timmar är vi (jag & älsklingen) nygifta!!!

• Pärtan

Idag har vi träffat prästen. Det var en bra präst. Nu gäller det bara att bestämma vilka olika ord. verser odyl. som vi ska ha med på vigseln.

Härligt med bara en månad kvar....

• 17/6 -06

hej!

har inte skrivit här på ett tag, men idag är det bara en månad kvar!

vi har rätt mkt fixat, men första bakslaget kom idag. Tärnan skulle hämta sin klänning som hon beställde i februari i vinrött och när hon fick den nu så var den tomteröd! Då har vi redan bokat vinröda västar och plastrong till blivande och bestman! Det finns ingenstans att få tag på i Stockholm med så kort varsel med den färgen. nu har hon efter mycket om och men hittat en klänning i ceriserosa och vi får ändra de vinröda kallorna till vita och så får killarna ha vinrött. känns inte som det skär för mkt eller vad tror ni?

• Ms N

Vi har oxå röda tärnklänningar och röda slipsar/västar! Jag höll på som en galning på att få det att matcha korrekt.
    För övrigt så är det "andas lugnt, ta en sak i taget" som gäller för mig! Vi började planeringen i sista taget och har massor kvar. Har precis skaffat all personal vi behöver i alla fall... Pust!

• Soon

Åh ja! Det skall bli så fantastiskt spännande - om 4 veckor sitter jag hos frisören! Var där i onsdags och kände lite på det. Hon kollade på hur hon skulle kunna fästa kronan och så. Känns SÅ roligt. Tänk att det snart är dags!

Vi har inte pratat med prästen är - men nu vet vi i alla fall vem det är. Skall ringa henne på måndag. Sen så har vi bokat tårta, kläderna är klara/på väg. Nu är det "bara" putset kvar!

LÄÄÄNGTAAAAR!!!

Svar på tråden 17/6-06 del 2