• 17/6 -06

17/6-06 del 2

De har ju stängt av vår tråd så jag fortsätter här . Råkade först lägga i planering men nu ligger den rätt!

Soon
    Jag tror inte att du behöver känna dig stressad, 3 mån är rätt långt. Se till bara och kolla upp saker som kanske behövs bokas i tid, beroende på var du bor.
    Vi bokade tex kyrka och lokal tidigt för det är en hysteri kring det i Stockholm.
    Jag pluggar och det är ju mkt roligare att fixa med bröllopet än att plugga så vi ligger nog längre fram än vad vi hade gjort om jag jobbat heltid

• Svar på tråden 17/6-06 del 2
  • Strumpan.

Ska också gifta mig den 17/6. Jag har varit coollugn hela tiden och trott att jag ska vara det hela tiden ut men nu känner jag stress fast jag inte har något att stressa för. Allt är klart förutom att jag ska ringa och dubbelchecka allt 2 veckor innan och göra bordsplacering.

• zmurfylove

Hoppar på tråden lite så här på slutet. Var med i några inlägg i förra tråden med.

Saker som är klara är:
    min klänning
    mina skor
    mina underkläder
    sambons frack
    sambons skor
    dotterns klänning
    sonens minifrack
    kyrkan
    prästen (samtal på måndag)
    maten
    tårtan
    festplatsen (partytält på gården)
    serveringspersonal bokat
    låtar och psalmer till vigseln fixat
    har börjat spåna på festprogram
    ring
    har bokat tid för make-up på dagen B
    har bokat frisör 2 veckor innan
    har bokat fotvård 2 veckor innan med

kvar att fixa är:
    brudbukett
    bil från kyrkan och hem
    festprogram
    kyrkoprogram
    skor till barnen

Så ligger vi till i planeringen för tillfället. Och det är mindre än en månad kvar nu.

• Millan28

Hur går det för alla 17/6-brudar...? Börjar ni bli nervösa?
    Själv är jag mest nervös för att hinna med allt som ska hinnas innan på jobbet (så man kan slappna av under ledigheten), att pengarna ska räcka, att vi ska glömma att packa ner något viktigt (gifter oss inte på hemmaplan), att gästerna inte ska ha roligt under festen mm

• Kär men inte galen

Jag börjar bli RIKTIGT nervös! Trodde inte jag skulle bli det...
    Tänk om inte allt klaffar? Om man glömmer något? Och bara att gå in där...

• 17/6 -06

jag var nog mer nervös förut, men det kommer säkert tillbaka!

just nu är jag i en fas där jag känner att jag vill göra klart det sista, orkar inte älta saker fram och tillbaka längre...

nån som haft möhippa än?
    jag fick en skenmöhippa den 12 maj

• Millan28

Jag vill också få de sista småsakerna avklarade, så man kan slappna av sen.....

Jag får ingen möhippa (hemligt bröllop).

• zmurfylove

Har pratat med prästen och fått vår vigselordning godkänd så nu kan vi skriva ihop agendan som gästerna får i kyrkan. :)

Måste få tag på och prata med kantorn idag med så han vet vad han ska spela för något.

Det jag är mest nervös över är att jag inte ska vara frisk de sista veckorna nu. Har några dagar nu av en riktigt jobbig förkylning. Hoppas den går över snart. Känns som att jag verkligen inte har tid att vara sjuk just nu.

• Kär men inte galen

Ingen möhippa här...ÄN.

17/6-06:
    Skenmöhippa?

• zmurfylove

Ingen hippa här heller än och jag hoppas jag blir utan måste jag säga. För mina kompisar är inte kända för att enas om något roligt alls. :)
    Sist vi skulle hippa en kompis blev vi ovänner allihopa och min svärfar fixade en hippa/svensexa-kombo med lekar och stuff för de.

Så jag hoppas verkligen jag slipper en hippa.

• zmurfylove

Och skulle de få för sig att hippa mig så hoppas jag att de kör nån typ av hemmaspa + middag och filmkväll eller något. Det hade varit en mysig och lugn och skön hippa.

Svar på tråden 17/6-06 del 2