• 17/6 -06

17/6-06 del 2

De har ju stängt av vår tråd så jag fortsätter här . Råkade först lägga i planering men nu ligger den rätt!

Soon
    Jag tror inte att du behöver känna dig stressad, 3 mån är rätt långt. Se till bara och kolla upp saker som kanske behövs bokas i tid, beroende på var du bor.
    Vi bokade tex kyrka och lokal tidigt för det är en hysteri kring det i Stockholm.
    Jag pluggar och det är ju mkt roligare att fixa med bröllopet än att plugga så vi ligger nog längre fram än vad vi hade gjort om jag jobbat heltid

• Svar på tråden 17/6-06 del 2
  • 17/6 -06

mina kompisar kom hem till oss på lördagen med frukost. sen blev jag sminkad och fixad i håret och vi åkte iväg till en fotogfraf där jag fick ta fina bilder till min blivande i underkläder (jättegulligt att de ordnat det, jag ahde först tänkt fixa det själv men ekonomin räckte inte till)

sen fick jag ett kuvert av fotografen där det stod att jag nu skulle åka hem och "tack för idag"
    senare på kvällen var jag på middag hos min syster och då ringde det på dörren och där utanför stod en liten söt kille i kostym och räckte fram en drink och kuvert och sa:
    "vill du verkligen gifta dig med xx när det finns sånna som jag?"
    i kuvertet fanns ett brev från tjejerna att jag inte skulle känna mig alltför säker den kommande tiden inför bröllopet.

När jag fick åka hem på dagen blev jag jätteledsen och allt kändes förstört, men nu när jag fått distans till det vet jag ju att det planerades med mkt kärlek och omtanke även om det blev lite fel...

• zmurfylove

17/6 -06

Måste säga att det inte lät som så speciellt skojigt. Men det är ju bara vad jag tycker. Jag hoppas verkligen att jag slipper något sånt där på hippa. Och hoppas att du får en ritkig hippa och en trevlig sådan om du nu ska få någon. Förstår att allt kändes fel och hemskt efter det där faktiskt.

• Millan28

Vad var det som inte var skojigt? Jag antar att tanken är en till möhippa vid nåt annat tillfälle.... Jag tycker att idén med en skenmanöver är hysteriskt rolig, så länge man köper hela konceptet med möhippa.

• pepsan

Nee, ingen hippa än.. men är dock ganska säker på när det kommer att bli, man är ju lite lätt paranoid just nu så man tänker ju verkligen på vad och hur alla säger saker och ting..;)Men min blivande fick sin svensexa i helgen så nu känner man sig lite ensam..
    Vad tusan ska man köpa till tärna och marskalk?? Ngn som har bra tips??

• zmurfylove

Måste man köpa något till tärnan och marskalken??

Idag har vi pratat med kantorn och fått klartecken på att han kan spela ingångsmarschen och en psalm under vår vigsel.

Har skrivit ihop ett blad att ha i kyrkan med. Funderar starkt på att göra ett kombo-blad och stoppa festprogrammet till festen efteråt i kyrkbladet.
    Vad tror ni om det?

• 17/6 -06

det blev en sån besvikelse när det inte blev en "riktig" hippa och jag blev jätteledsen.

Tydligen var det lite delade åsikter bland vännerna om detta var kul eller ej...

men jag har blivit övertygad om att det kommer en "riktigt" och att jag i slutändan kommer bli jättenöjd.

men jag skulle själv aldrig ordna en skenmöhippa, det kan ju slå så fel.

• 17/6 -06

presenter till tärna och marsalk ja... funderar också på det!

Vi funderar på att köpa något trevligt till dem på vår resa, kan det funka tror ni?

Tips annars...

Tärna
    Trevligt vin
    Smycke
    Middag
    Spa
    Något till hemmet?

Marsalk
    Biljett till något evenemang?
    trevligt vin eller kanske whiskey
    Manchettknappar
    Middag

• pepsan

Nä, man måste väl inte köpa presenter till tärna och marskalk, men jag tror det är något man brukar göra.
    Ja, det var några bra tips, får se vad det blir för ngt!

• Ms N

Här har vi en som är ruskigt nervös. Beror mestadels på att allt inte är klart.
    Hoppas, hoppas att vi får finväder! Tänk om man kunde köpa solsken. =)

• 17/6 -06

jag är också nervös nu! och stressad över det som inte är klart ännu. Sambon jobbar jättemkt nu så vi får boka tider med varandra för att kunna sitta och planera.

fast ikväll ska jag på 30-års kalas, 2 av mina bästa kompisar (tvillingar) har fest så jag ska göra mig fin nu

Svar på tråden 17/6-06 del 2