• 17/6 -06

17/6-06 del 2

De har ju stängt av vår tråd så jag fortsätter här . Råkade först lägga i planering men nu ligger den rätt!

Soon
    Jag tror inte att du behöver känna dig stressad, 3 mån är rätt långt. Se till bara och kolla upp saker som kanske behövs bokas i tid, beroende på var du bor.
    Vi bokade tex kyrka och lokal tidigt för det är en hysteri kring det i Stockholm.
    Jag pluggar och det är ju mkt roligare att fixa med bröllopet än att plugga så vi ligger nog längre fram än vad vi hade gjort om jag jobbat heltid

• Svar på tråden 17/6-06 del 2
  • 17/6 -06

Pärtan:
    kul med 3 hippor! jag har haft en sken och i helgen tror jag min riktiga blir av!

Bruden79
    vi träffade vår präst en gång innan, men det kändes som att det inte behövdes nu i efterhand. Vi ska även träffa prästen torsdagen innan i kyrkan för att öva.

Ms N
    Tjuvprovar du vigselringen? Det gör jag också . om du är ovan undrar jag, har du inte någon förlovningsring?

• pepsan

Så äntligen blev man hippad i helgen!! Jag skulle vara barnvakt åt min systerdotter i går, men jag hade räknat ut innan att det nog inte skulle bli så, men jag spelade med och åkte dit iallafall och när jag ringde på så var det ju såklart mina kompisar som öppnade! Då blev det lunch och mousserande och sen åkte vi in till stan (sthlm) och gick på smyckeskurs där vi fick göra egna smycken, väldigt roligt faktiskt, sen bowlade vi och åt på restaurang och avslutade sen kvällen i "Kungsan". De var väldigt snälla mot mig faktiskt, jag fick gå runt i en tiara och så fick jag två uppdrag: det ena var att jag skulle samla in äktenskapliga råd inför framtiden och det andra var att jag skulle fota söta par som såg ut som jag ville att vi ska se ut om 20-30år. Det gick faktiskt ganska bra! Himla skoj var det iallafall!!

• Pärtan

Pepsan: Vad kul! Det varkar ha varit en bra hippa.

17/6-06: Blev det något för dig?

Vi har bara 2 veckor kvar nu. På tisdag ska vi öva i kyrkan och på torsdag ska vi träffa kantorn för att lyssna på lite olika marscher och utgångsmusik.

Har provat klänningen igen och jag har gått ner för mycket kring bröstkorgen och ryggen. Det blir en liten bubbla/veck i bak vid dragkjedjan, och det går inte att sy om klänningen då det är brodyr i vägen. Det kanske blir bra ändå, men lite hjälp av min mor kanske får lägga i lite extra i bysten.

• Wire

Blev hippad i helgen, det var lugnt, roligt & trevlig. Synd bara att det känns som att det alltid är någon/några som ska tjafsa (i ett tjejgäng, killar verkar inte ha samma problem )

Nu har jag börjar få stress inför bröllopet, det är inte länge kvar & vi har massa småsaker att fixa. Hur känner ni det?

• Kär men inte galen

Jag är stressad! Tryckeriet krånglar och vi kan inte ha våra festprogram förrän nästa vecka!Det är ju samma vecka som vi gifter oss..Då blir det stressigt att hinna fästa inlagorna i pärmarna.
    Hade hoppats på att kunna koppla bort allt fix sista veckan och bara inse vad som ska hända...
    Men men...kul ska det bli!

• Wire

Ja! Det ska bli jättekul!
    Känns dock som att vi har massor att fixa sista veckan, men det går nog bra, jag har semester hela v och blivande mannen har torsdag/fredag.

• 17/6 -06

hej!

Jag blev också hippad i helgen, se länk
    www.brollopstorget.se/Forum-1-11/m1695416.html

Just nu känner jag mig inte så stressad, läget är under kontroll

Dock blir jag nervös till och från och antar att det kommer bli värre ju närmare datumet vi kommer. Kan ni fatta att det är mindre än 2 veckor kvar???

• Millan28

Jag har precis beställt tårtan. Bakelser med pistagebotten, chokladmousse på 56%-ig choklad ovanpå som dekoreras med chokladgarnityr och jordgubbar *mums*

Vi har även börjat fundera på bröllopsresan. Troligvis blir det Rhodos, eftersom vi älskar Grekland, i augusti, det här hotellet:
    www.hiltonworldresorts.com/resorts/Rhodes/resort.html

Var och när åker ni andra? Visst hinner man ordna nytt pass på 2 månader va?

• 17/6 -06

ja det är ju inget problem att ordna pass på 2 månader!

Vi åker 4 veckor till malaysia där vi ska resa runt

• zmurfylove

Har oxå blivit hippad.
    Bidde en dag av snickra fågelholk, leka lekar och äta tacos och sen glass till efterrätt. Rätt trevlig och lugn. Jag slapp till och med klä ut mig. Sambon fick det lite värre. Han fick en rosa/lila/grön träningsdress och fick börja med att träna aerobics. Sen joinades vi på allihopa och lekte lekar åt mat.

Jag har absolut INGEN stress alls för att det är så kort om tid kvar. Maten behöver jag inte bekymra mig om för det sköter min syrra. Lika tårtan. Dryck är beställt. Fest och kyrkoprogrammen ska jag skriva ut i veckan. Har köpt lite mer papper idag. Har köpt cider till brudskålen idag med. Så det mesta är som klart känns det som.

Jag har lite mer matbröd jag ska baka inför nästa vecka när vi blir så många som bor här. Och ska baka lite fikabröd med. Men det borde gå på någon dag bara.

Svar på tråden 17/6-06 del 2