• 17/6 -06

17/6-06 del 2

De har ju stängt av vår tråd så jag fortsätter här . Råkade först lägga i planering men nu ligger den rätt!

Soon
    Jag tror inte att du behöver känna dig stressad, 3 mån är rätt långt. Se till bara och kolla upp saker som kanske behövs bokas i tid, beroende på var du bor.
    Vi bokade tex kyrka och lokal tidigt för det är en hysteri kring det i Stockholm.
    Jag pluggar och det är ju mkt roligare att fixa med bröllopet än att plugga så vi ligger nog längre fram än vad vi hade gjort om jag jobbat heltid

• Svar på tråden 17/6-06 del 2
  • 17/6 -06

Soon

Kul med resan! Jag längtar som en galning nu till den stora dagen och resan

Jag har ju köpt min klänning på ebayså den har hängt hemma i en månad eller så och ibland tar jag fram den och provar. Jga känner mig SÅ fin!
    Frågan är bara hur man ska göra med underkläder.... jag har ett kraftigt liv på min så bh behövs inte, och undrar om man inte ska byta om till "finare" underkläder när man kommer till hotellet så man kan känna sig lite fräsch...?
    hur ska ni andra göra?

• Soon

Tråkigt väder idag - men jag har i alla fall hunnit med en sväng på stan och där köpte jag en bikini att ha på bröllopsresan.

Härligt att ha klänningen hemma så att man kan prova, titta och drömma när man vill!

Jag vet inte exakt var jag behöver i underklädesväg än. Antingen axelbandslös bh, eller axelbandslös korsett. Ska köpa med mig och prova under klänningen så småningom tänkte jag. Samtidigt provar jag skorna till som jag fått låna av min syster och så skall jag köpa slöja. Så det blir i alla fall 1 tillfälle till att prova klänningen.

Längtar sååå samtidigt som jag undrar när/hur man skall få klart allt. Men man tar ju lite i taget, varje dag.

Kram

• 17/6 -06

hej!

idag ska vi hämta ringen, ska bli jättekul

ang. underkläder så frågade jag M2B och han tyckte jag skulle ha de "fina underkläderna" på mig hela dagen så han fick se dem på när vi kommer till hotellet även om vi båda två är rätt övertygade att vi inte kommer orka med någon "action" på natten ha ha.

Jag har provat min klänning 3 gånger hemma men det blir säkert några gånger till innan 17:e

nu är det snart bara 2 mån kvar!!

• Soon

Känns konstigt med "bara" 2 månander kvar. Så många gånger man har sett hur andr här inne har närmat sig sina datum. Nu är det VÅR tur - PÅ RIKTIGT!

• Wire

Hurra! Vi beställde ring igår! Hade iofs bestämt hur den skulle vara sen länge men vi är så långsamma ibland... Men nu är den beställd och ska hämtas om tre veckor ungefär.

Jag har kollat på underkläder men det känns lite hopplöst. Har strl 70 (eller mindre ibland) och vill ha en torselette eller vad det heter men det är inte så lätt trots att jag har sprungit i specialaffärerna i Sthlm. Har dock några affärer kvar så det är väl bara att kämpa på...

Vi ska beställa tårta och där ska vi också sätta lite fart så det blir gjort... Håller dessutom på och letar dj och busstransport.

Vi har inte bestämt om vi ska sova hemma första natten, ska åka på en minibröllopsresa söndag - tisdag (långa resan blir i aug). Känns lite fånigt att bo på hotell när vi kommer sticka från festen vid midnatt...

• Bridezilla K

Här är en till. Ringarna hämtade vi för ett bra tag sedan, i början av mars, och inbjudningarna gick ut för snart två veckor sedan, o.s.a. fjärde maj.

Jag är inte ett dugg nervös än, och bröllopsmardrömmarna är färre än de var för ett par månader sedan, men när jag gick till posten med inbjudningskorten, DÅ kände jag för att en stund att DET HÄR ÄR PÅ RIKTIGT.

Nu måste jag bara gå ner i vikt också. Klänningen sitter tight.

• 17/6 -06

en till här som försöker gå ner lite i vikt!

har 6 kg som jag vill ner och för tillfället byter jag ut en del måltider mot nutrilett bars.

imorgon ska jag hämta ringen och vi har börjat fundera på psalmer och sång i kyrkan.
    har ni börjat tänka på sånt ännu?

• Bridezilla K

Jag är inte så insatt i psalmer, och tänkte för enkelhetens skull ta minst en av de som svärmor använde till sitt bröllop. Det var en trevlig psalm. ;) Några sånger blir det i övrigt inte, det är ett litet bröllop.

• Millan28

Jag hoppas också på att gå ner 5 kg till innan bröllopet. Bra mat och mycket träning är min metod.

Vi ska träffa prästen den 28/4 och välja ut psalmer & sånt. Minst två psalmer varav en som har lite med äktenskapet att göra har hon sagt. Den andra blir nog någon typisk sommarpsalm.
    Vi har också ett litet bröllop så det gäller att ha psalmer som folk känner igen lite så de tar i och sjunger.

• 17/6 -06

jag fick en annan text till "den blomstertid nu kommer" som vi ev funderar på att använda:
    Vigselpsalm

text: Christina Lövestam
    melodi: Svensk folkvisa/Sv psalm 199 (Den blomstertid nu kommer)

På bröllopsdagen ber vi
    till dig som kärlek är.
    Du lever mitt ibland oss
    i glädjen nu och här.
    Vi prisar dig som skapar
    och känner allt som sker.
    Förnyare av livet,
    till dig, vår Gud, vi ber

Om kärlek som får djupna,
    förlåta och förstå,
    om kärlek genom dagar,
    då mörkret skall förgå,