• 17/6 -06

17/6-06 del 2

De har ju stängt av vår tråd så jag fortsätter här . Råkade först lägga i planering men nu ligger den rätt!

Soon
    Jag tror inte att du behöver känna dig stressad, 3 mån är rätt långt. Se till bara och kolla upp saker som kanske behövs bokas i tid, beroende på var du bor.
    Vi bokade tex kyrka och lokal tidigt för det är en hysteri kring det i Stockholm.
    Jag pluggar och det är ju mkt roligare att fixa med bröllopet än att plugga så vi ligger nog längre fram än vad vi hade gjort om jag jobbat heltid

• Svar på tråden 17/6-06 del 2
  • Wire

Jag har hämtat min kläning!!!

Har haft en del trassel med att få tag på den men nu har jag den! Ska sys in men jag måste leta underkläder & skor först. Men det är väl lätt som en plätt! (obs jag är ironisk...)

I övrigt har vi bestämt ring (inte beställt än men ska snart), skickat ut ett par "efterinbjudningar" (folk som vi jättegärna ville bjuda men som inte fick plats fr början men nu har några tackat nej) och fått hem papper på att hindersprövningen är ok.
    Resa (i aug) är på gång och vi jobbar med önskelistan även om jag tycker det är jättesvårt, vi har typ allt...

• BornToBeBride

En till som längtar till 17 Juni!

Fast jaghåller med 17/6-06; Så j-vla närvös jag blir när jag tänker på allt folk som kommer att sitta i kyrkan. Mest nervös är jag för att börja "fulgråta" så att allt smink blir fult o att jag inte kan sluta gråta för att allt e så underbart. Har sett min M2B i sin utstyrsel o blev helt salig för att han var såå himla fin. Med kärleksstämning i kyrkan o lite "Av längtan till dig" ihop med honom så VET jag att jag kommer att fulgråta. Jobbigt läge. Kanske stannar hemma den där dan i allafall....

• Kär men inte galen
    verkar som många börjar bli nervösa nu...JAG MED!

Tiden går jättefort nu på slutet! Vet inte vad jag vill ha för bukett eller ens vilken florist som ska få göra den! Blir nojig över musiken i kyrkan-är det bättre att de som ska sjunga själva ger förslag på låtar så att det blir något som verkligen passar hennes röst? (Vi måste ju naturligtvis tycka att låten passar och är vacker)
    Har helt plötsligt börja ändra om i bordsplaceringen för att efter mycket tid gå tillbaka till det ursprungliga...
    Väljer mellan två ringar och kan inte bestämma mig...
    Är nervös för att svimma i kyrkan, allas blickar att fotograferingen inte ska bli bra...
    Vet inte vad jag ska ha för underkläder och börjar nu tänka att jag kanske ska strunta i bh? (Vilket kommer göra att jag inte kan tänka på nåt annat i kyrkan än "Jag har inga underkläder! Jag har inga underkläder!!" och förstöra bröllopet...
    Tänker att jag kanske får sådär ont i magen som jag får emellanåt just DÅ och inte kan gå upprätt eller njuta av akten el. festen...
    Tänker att middagen kanske blir trist o grå, utan tal och att man sitter och känner att folk vill gå hem...

Detta är inte jag! Vart tog jag vägen? Jag visste ju precis hur jag ville ha det och oroade mig inte det minsta. VAD HAR HÄNT MED MIG? Jag var ju SÅÅÅÅÅÅÅ cool-
    lugn!
  • Millan28

Jag är faktiskt inte nervös...... än...

Men då har vi bara närmsta familjen närvarande under vigseln så det känns inte lika jobbigt..
    Innan vi bestämde att hålla bröllopet litet var jag dock skitnervös... långt innan vi ens satt ett datum. Så i mitt fall var det nästan ett måste.

Underkläder har jag också funderat på. Jag tänkte köpa flera uppsättningar. En uppsättning som sitter bra under klänningen, och en lite finare som jag byter om till sen när det är "sovdags". Vill ju känna mig fräsh då och då vill man ju inte ha underkläder som man svettats i en hel dag.

• Soon

Ett tips bara till alla som är nervösa inför att stå inför alla människor i kyrkan. Har varit på en del bröllop där det har varit så, och det blir inte fint om man kryper ihop och ser rädd ut.

TÄNK PÅ ATT: STRÄCKA PÅ ER (Så att ni bär upp klänningen fint) OCH LEEEE!

Det skall jag försöka.
    Och ett tips som jag fått av min mamma och systrar. Gå Lååångsamt in genom kyrkan, annars står man där framme efter 15 sekunder och skall lyssna på ingångsmarschen. Skriiid fram och visa upp er och njuuut.

Fattar ni?

• Therése 2006-07-01

Ja, här kommer jag med mer trassel. Min klänning: Den är beställd från USA men fastnade i tullen i tyskland så allt som allt tog 3 mån. Fick nu mail om att den nu äntligen har kommit, men hon tror inte att den ser ut som jag ville ha den, så jag ska in på tisdag för att kolla. Om jag inte är nöjd med den som kommit så ska hon beställa en ny. Och jag har mindre än 3 mån kvar innan dagen D :S Det här är inte sant. Det är f-n inte meningen att jag ska gifta mig.

• Therése 2006-07-01

så där ja, det där skrev jag i fel tråd tom. Tillhör ju inte er ;)

• Ms N

Åååå då har jag hittat er! Jag skapade en ny tråd, men det fanns ju redan en. Jag ligger garanterat sist av alla vad gäller planeringen, hjälp!!! Min kille och jag kom precis på att vi skulle gifta oss i sommar, då vi kommer hem på besök till Sverige, vi bor utomlands. Kram på er

• 17/6 -06

mrs N
    Välkommen hit!
    Vi ligger väl alla lite olika med planeringen, för vår del kan jag säga att vi aldrig hade varit i fas om jag inte pluggar och hellre fixar med bröllop än pluggar som tur var går skolan bra ändå!

Kär men inte galen
    Åh vad jag känner igen mig! När jag tänker mig allas blickar i kyrkan granskande på en så blir jag supernervig!
    Kanske kommer man behöva en liten hutt för att lugna magen innan kyrkan

Soon
    Ska tänka på dina tips!

• Soon

Hej hej igen!

Nu har vi ÄNTLIGEN beställt bröllopsresa! En vecka på Skiathos, Grekland, måndagen efter bröllopet. Ska bli underbart!

Sen har vi fått klart med stor kör till vigseln, dom skall sjunga åtminstone 2 stycken. Härligt!

Nu börjar det ta fart igen.

Måste gå och prova klänningen snart igen, med de riktiga underkläderna under. Hur går det för er?

Svar på tråden 17/6-06 del 2