Sommar 2007
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Sanasol: skulle du aldrig tolerera att din m2b har andra intressen än du heller...?
Jag ser det som att man är olika som personer. Visst skulle jag tycka det var roligt om min blivande var mer engagerad nu (tror dock det kommer när tiden närmar sig), och det är jättekul för er om ni är på precis samma nivå, men jag tycker inte det handlar om att "tolerera" eller inte... Jag tycker det är kul att planera o det tycker inte min m2b, så då faller det sig naturligt att jag gör mer. Precis som att han städar mer, för han är bättre på det!
Jo, men eftersom HAN friade till mig så är det självklart att han ska planera bröllopet! Att inte vilja vara med tycker jag verkar som att man inte vill, dock så är det ju länge kvar ännu... så det kan man ju ha överseende med!
Tror nog de kommer igång när det närmar sig!
Sanasol
jag har också mailat han lennart för att se vad jag får för pris.
vad jag kunde förstå av hans mail så är han inte så intreserad av att anväda de stenar man har. utan vill sälja vad han har.
så jag maila honom igen för att få ett total pris med stenar från honom. skrev att jag kan ha mitt guld och stenar som avbetalning.
han var dubbelt så dyr gämför med vår guldsmed här hemma när det gäller vitguld.
han skulle ha 5000:- för att göra ringen medan vår guldsmed tar 2440:-
Tiger 72
Skumt att det är sån skillnad! Priset jag fått gäller iaf, men det är ju vår deal. :)
Sen tror jag också att kvinnor o män har olika intresseområden när det kommer till bröllop. De kanske är mer intresserade av att planera vissa detaljer, medans vi andra.
Håller helt med tidigare talare, tror inte alls att M2B inte vill gifta sig eller dylikt för att han inte är (lika) intresserad av att planera bröllopet.. det är väl viktigare att han är intresserad av äktenskapet!
Tiger72
Har du mejl till din smed? Vore intressant att kolla priser för min ring och se hur det står till på den punkten.
Förhoppningsvis är det ju så att vi alla känner våra män bäst ;)
puff puff...
:D
Gerda ?