• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • 26maj2007

Sanasol

funderat lite. Vad billig din ring blir.

Om jag skulle köpa min ring med stenar skulle den gå på 23250:- i vitguld.

Är det säkert att han har räknat på platina och inte vitguld?

• 26maj2007

skulle jag valt att få den gjord i platina och köpa stenarna hos guldsmed skulle den gå på närmare 40000:-

• 26maj2007

kanske till och med mer. det skostar 3 till 4 gånger så mycket som guld.

• Trollungen

Vad ska jag göra? Min sambo tycker att det är för tidigt att sitta ner och planera redan, medans jag vill inget hellre. Vi ska gifta oss juli 2007. Alla verkar tycka att det e för tidigt.

• ~Annelie~

För vår del har vi varit tvugna att planera tidigt..
    Vi började redan i september förra året nånting tror jag det var..
    Vi ville veta hur stor budget vi skulle få, så vi visste hur mkt vi skulle spara.

Vi ska snart flytta nu eventuellt också..
    Om jag får ta studieuppehåll mitt i en kurs, plus får jobb från 1 april...
    Allt e så tajt med tid och nu komemr vi säkerligen inte kunna fórtsätta planerandet förren i höst.. Å då e det inte lång tid kvar...

• ~Annelie~

Men visst..fortfarande tycker många runtomkring oss att vi e helt tokiga..
    Men men.. bara man inte blir knäpp på det, och tar en paus så e det ju lugna puckar. Det är lätt att man hamnar i jobbiga svackor när man inte har så mkt tid på sig.. nu kommer ni faktiskt ha tid att planera allt i er egen takt, och har även tid till att ta en paus från planerandet och andas lite, när man är i en period dåman bara vill skita i allt... (behöver inte bli så, men det kan)

• HarElis

det är alltid bättre å vara ute i god tid tycker ja.. nästan alla tycker vi e knäppa som har planeringen i full gång men då kan man ju se över alternativen å få sitt drömbröllop precis som man vill ha det :) tror även man kan spara en del pengar med på jämföra vad saker kostar på olika ställen är man ute i sista minuten så hinnar man inte det blir lätt rätt dyrt dåså planera du vidare vi e fler :)

• Trollungen

tack Anneli.
    men det e ju bara jag som sitter här och planerar*suck*

• 26maj2007

Trollungen

börja boka kyrka, festlokal och fotograf redan nu. Det är faktiskt en hel del som redan har bokat.

själva har vi fått problem då vi ska gifta oss pingstafton 2007. vi hade redan bokat kyrka, men då vi nu tycker att det blir för tajt med tid så vi vill boka om men det gick inte. var redan fullbokat så nu har vi fått boka en annan kyrak.

• 26maj2007

kan även tillägga att den festlokal vi vill ha är inte säkert vi kan få då den byggnaden ska säljas. så nu står vi kanske här utan festlokal och får börja leta på nytt.

så till helgen blir det att kolla ny lokal och dubbelboka sig för att vara på den säkra sidan.

Svar på tråden Sommar 2007