Sommar 2007
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Tiger72
jag har redan bokat kyrkan och då vi bor på en liten ort,tror jag inte det kommer att bli några problem med lokalen. men man kan ju göra det ,så e man ute i god tid och ingen annan kan ta det datumet.
Min mamma säger att jag gör det mycket större (bröllopet) än det blir, så jag kommer å bli besviken.
vi bor i en liten stad och det finns tyvärr inte många ställen där man får ta med sig egen dricka. så man får kolla lokaler småbyaran runt om kring. tyvärr finns det inte så många med de kraven vi har. vi kommer att bli 50 pers och där ska vara plats både för dukning och dans. många av lokalerna som finns här är försmå.
Trollungen
jag tror att mångas föräldrar har svårt att se hur bröllop är nu för tiden. för var det ju inte stora fester m.m.
Tiger 72
Han skrev såhär i mailet till mig;
Hej!
1 ring skall vara 5 mm x 2 mm storlek 53 diameter platina.
1 ring skall vara 2,5 mm x 2 mm
16 st* 0,02ct briljanter och 1 st princess 0,20ct.* Platina 2,5 mm bred
24.300:-
*(Sten 0,15 kostar runt 2.600
* 10st 0,02ct briljanter
20.800:-
Vilket alternativ önskar du?
Sen har jag frågat honom två ggr för att försäkra mig om att prisuppgiften. Hörde efter priset på guldvarufabriken (hette det så?) där du skulle göra din men den var fruuuktansvärt mycket dyrare där! :(
Ingen sanasol på msn i kväll....
sanasol
saken är att jag har frågat på flera ställen och alla ställen tar ugefär lika mycket. så det var därför jag undra om det var rätt med de prisuppgifter du fått.
vad är det för internet adress. vi kankse också få kolla vad han tar för att gåra våra ringar. Då han är så super billig. min blivande tyckte också det var underligt att han var så mycket billigare.
Tiger 72
www.lgu.se
Mejla o få en offert!
Trollungen, jag vet hur du har det!! Jag började tänka på bröllop direkt efter förlovningen i oktober förra året, men det är först nu på senare tid som min blivande är "med" på planerandet... Jag "fick lov" ;) att boka kyrka redan i januari eftersom jag inte ville riskera att den skulle vara bokad vår dag, men sen går det trögt... Mest jag som sitter här på bt varje dag o drömmer o tänker...
Kan absolut tycka det är tråkigt ibland!! Men jag har märkt att han blir mer o mer intresserad ju närmare det kommer, kanske samma med din m2b?
Vad gäller din mamma tror jag det stämmer som Tiger säger, min mamma är likadan... Bara för att hennes föräldrar planerade allt, o säkert på rätt kort tid, så tycker hon det ska bli likdant nu! Men du får prata med henne o förklara hur du känner, säg att du hellre är ute i god tid än att få bråttom på slutet. Det ligger nåt i det Tiger sa oxå, att det kan komma perioder då man inte hinner eller vill planera, o då är det skönt att kunna lägga undan det några veckor utan att det gör nåt...
Så mitt råd: sätt dig ner med din m2b, förklara att det är viktigt för dig att börja redan nu, av flera anledningar, o att du gärna vill att han är med på det! Samtidigt måste du förstås respektera om han inte är lite intresserad av detaljer, iaf inte än... Det är ju därför BT är så braaaa!!! Här hittar man alltid nån att prata med, om allt möjligt!!! :D :D
Kram gumman!
Trollungen, en sak till ang lokal: börja ändå kolla upp redan nu, kanske finns det ställen du inte tänkt på, eller det kan skilja i sånt som pris, kontakter med catering (om ni ska ha det), hur länge man får vara där, osv...
Lycka till! :)
Stefans fästmö.
Tack,skönt att höra att det finns fler som har det som en annan:). Pratade med min m2o, för han undrade varför jag var så sur. Han sa att han aldrig tyck om att planera??? så det blir väl jag som får sitta och göra det. Men vill att han ska vara med och räkna på våran budget, som jag tycker det e dags att göra nu.Sen tycker han inte om att sitta framför en dator och det älskar jag :). Så där får vi väl kompromissa.