• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Gerda

ahhh spænnande Noomi! Right up my alley.

Hade vi bott på samma ort kunde vi startat eget tillsammans - copy har du hær o ad hos dig :)

Det ær faktiskt ett alternativ nu før mig att komplettera till AD/grafiker eftersom det ær lite svårt att vara inriktad informatør/copy på engelska o svenska nær jobbspråket ær norska :( piss trist, men vad gør man inte før kærleken???

• Noomi

Ah, en copywriter minsann! Ja, det hade ju inte varit fel att starta eget sen, om du klarar av att hålla dig från reklam, haha!
    Praktiserade på Ogilvy i Sthlm för några år sen och det gav mig inte mersmak direkt. Så nu är det editorial (vad fasen säger man på svenska?) som gäller, typ tidnings- och bokdesign.

Hur kommer det sig att ni hamnade i Oslo egentligen, blev killen erbjuden nåt toppjobb eller?

• Gerda

Topp o topp... ett bra, men dåligt betald før att vara norge dessværre.

Han var en av 70søkande till traineetjænst på www.software-innovation.com och en av 25 som fick traineetjænst. Nu i feb fick han fast och eftersom vi ær typ 30 arbetsløsa informatører i Ørebro kunde jag lika gærna flytta på rumpan och jobba med annat, vilket jag ændå gjorde i ørebro.

Nepp, vill helst inte jobba med før mkt reklam, kommunikations och informationsbiten ær det som ær spænnande. Helst inom mini-sub-gruppen corporate governance och social responsibility :D Typ socialt ansvar fr føretagssidan. Nåvæl... man tager vad man haver... har eg. en d-uppsats som hænger, med en ænnu større blockering allra øverst ;)

Skulle valt jurist eller journalistutb. som jag kom in på *pucko* :D

• Noomi

Ja, det var ju lite sub, haha! Har aldrig hört talas om nåt sånt, men sen är ju jag den där typen som hellre sitter och blir till mig över färger och typografi. :D

• Sanasol

Hihihihihihihi!! Han får nog vara lite nytänkande gällande internetsidan!!

• Noomi

Programmering, bilder och illustrationer Lennart Gustafsson... Gud så gulligt! Haha!! :D

• Gerda

J... det ær så snuttigt så man kan næstan acceptera att den ær så ful och uppfyller typ noll syfte annat æn skræmma kunder :D :D :D

Bara NÆSTAN. Sidan ær ju eg. unacceptable!

• Sanasol

Japp, någon kanske borde tipsa honom om att anlita en webbdesigner?

• Noomi

Ja, skrämma kunder lär den ju göra... men sen så står det ju också att han främst jobbar med återkommande kunder. :D

Svar på tråden Sommar 2007