• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • filipelin

Hej tjejer, här pratas det ringar för fullt. Har varit ute i det fina vädret ända sen halv ett när jag hämtade sonen på dagis. Hur skönt som helst
    Jag har beställt min ring, men han gör ingenting förrän i början av nästa år, då ska jag lämna in min förlovningsring.

• 26maj2007

Sanasol

jag kommer att ha briljanter rakt igenom. då det är det på bilden.

hon som har ritat ringen jobbar på guldvarufabriken i helsingborg. Hon rita den till sin dotter som nu har denna som är på bild som vigselring.

• Sanasol

Ah, men visst är den tvådelad?

Jag har skrivit lite egna mått på ringen, så vet inte om den kommer bli så jättelik "orginalet"... men fiiiin kommer den bli! :D

• Gerda

Vad jag har førstått så ær det olika kvaliteer på maskinerna eller nåt sånt på hur stenarnas slipning ser ut - att slipningen tar fram diamantens bæsta ljus om man sæger...

læs på tiffanys, tror jag de beskriver vældigt bra.

• 26maj2007

japp den är tvådelad men jag ska ha den som en ring men den kommer att se tvådelad ut.

• 26maj2007

jag ska minska min förlovningsring den är idag 5mm och kupad. Den ska bli rörformad precis som vigselringen och vara 3mm bred. så totalt med vigselringen blir det 10mm lagom för min hand.

• Gerda

Kom på att det finns æven diamantslipare som ær superduktiga - søk på google så har de informativa o intressanta info om diamanter.

Det gæller ju att ta fram alla kvaliteer med slipningen , fast jag ær inte insatt i hur? Laserslipning vet jag finns, men om den ær bæst eller sæmst har jag ingen aning om.

• Gerda

Huga tjejer.... Nu får ni "underhålla" mig litet. Ska jobba ændå till 21:00 idag och børjade 08:30.

Nu struntar jag i att jag inte ska surfa så mkt før va fan ska jag gøra i 4 timmar annat æn vænta på att de behøver mer kaffe, pizza, dricka etc???

*det ær DEN delen av månaden om ni tycke rjag gnæller mkt idag ;)*

• Sanasol

Tiger72

Kommer bli jättefint! Jag har beställt den släta delen i 5mm och den andra med överlapparen i 2,5mm... 2mm höga i skenan båda två. 7,5mm, hade gärna haft mer men då jag har problem med eksem så känns detta som ett säkrare kort! :D:D:D Sååå snyyyygg ring vi kommer ha!

• Noomi

Gerda- Usch, det lät jobbigt! Ok, jag kan väl fösöka roa dig med att shoppingjävulen har (återigen) slagit klorna i mig. Handlade för alldeles för mycket på hqhair.com igår och EBay idag... men kul är det! :D
    Kan också skylla på att det är "den" delen av månaden, skitbra bortförklaring för det mesta!!

Svar på tråden Sommar 2007