• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Gerda

Cinderella, trist! :(

Men jag førstår inte riktigt hur det kan bli så? Fick du pengar fast du inte pluggade? Nåja, jætte tråkigt att ha det så :(

Pluggar du just nu kan du be om uppskov på pengarna till du har pluggat klart och børjar betala tillbaka med øvriga lånen.

• Gerda

Sanasol

Kankse det kan vara vært att træffa kallings personligen innan ni bestæmmer er? Vissa perosner ær bara inte bra på mejl/telekontakt men duktiga i sitt jobb. Å andra sidan ryker kanske den skillnaden som finns då :)

Kænner mest att det vore underbart att kunna åka ner o kolla på ringen under tiden som den tillverkas.

• Sanasol

Ja, resan dit går ju på endel och sen vet jag inte NÄR SJUTTON vi ska hinna med att åka dit ändå...

Gällande LGU har jag en tjej här på BT som har enbjudit sig att åka dit och kolla på och fota ringen åt mig under arbetets gång vilket känns bra! :D Känns som att jag hittat "min" smed... verkligen jättefin kommer min ring att bli... wihiiiii....

• Gerda

Ja, men då ska du ta LGU om det kænns bættre :)

Det lutar åt Lennart før vår del med!

• Fru Cinderella

Gerda

Jag var sjuk i höstas o nu begär de tillbaka pengar...

• Sanasol

Gerda

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!

Nu blir jag nästan galen, fick ett nytt... jättetrevligt svar från Kalling, där de säger att de i min storlek vill ha 22 000 för ringen totalt 0,52 (TW/VS). Mailade tillbaka om priset för TW/VVS....

Nu är jag helt förvirrad! Kom iofs på att jag har en tjej i Härnösand (Kalling) som också säkert skulle kunna kolla ringen åt mig och ta bilder åt mig...

• Gerda

Cinderella

Har du sjukintyg på din frånvaro så behøver du inte betala tillbaka pengarna førræn du ær klar med studierna.

Jag var sjuk en termin och hade fått 2 utbetalningar, dessa behøvde jag inte betala tillbaka førræn nu egentligen (klar med skolan). Men jag betalade tillbaka dem nær jag tog studieuppehåll och jobbade som lærare. Men det var eg. inte nødvændigt, det var bara jag som ville det nær jag ændå jobbade och fick løn.

Så har du sjukintyg fr lækare så ær det inga problem, skicka in intyg + personligt brev. De ær schyssta på CSN. Kom bara ihåg att pengarna går på samma rænta som øvr. lån den tiden som den sitter o tickar.

• Gerda

Sanasol - ring och prata med Kalling personligen då? Bara før att øka på kontakten o se hur dem ær?

• Noomi

Gerda- Ja, visst ser det fint ut! Grejen är ju att vi inte tänkt att vara på restaurang överhuvud taget, utan fixa maten genom catering. Men nu när vi har så jäkla svårt att hitta nån bra lokal så får vi väl se hur det blir.

Cinderella- Fy, vad trist! Går det inte ordna det så som Gerda föreslog, att du får uppskov?

• Gerda

Noomi

En av nackdelarna med att planera så långt fram ;) Man får reda på så mkt nytt, ideer osv.... :D

Å andra sidan har ni lång tid på er att kanske hitta billigare, mer perfekta alternativ :) Sjælv har jag sållat ut hela ørebro nu... så den delen kænns skønt, enbart 2 alt varav sambon gillar det ena mest.

Svar på tråden Sommar 2007