• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Gerda

hihi.... ja, vårt datum kanske blir till 08??? VI har väldigt svårt att låta bli det goda i livet just nu, men det är inte kul att leva fattigt heller för en enda dag, vi vill gärna unna oss lite under veckorna med.

Men snart SKA jag inte äta så mkt dyrt och onyttigt, bara dyrt och nyttigt (med mindre portioner ;)) så kanske vi kan börja lägga undan, när jag även kommer igång att jobba.

Vi hyser stort förtroende att vi lyckas spara ihop i tid ändå.

• Sanasol

Nä, vi har sagt att vi sparar så mkt vi kan utan att försumma saker vi verkligen vill ha och behöver... har gått förvånansvärt bra! Men vi har sagt att vi hoppas på att kunna få ihop så mkt som möjligt tills jag är färdig med skolan, sen har jag ju ett halvår av jobb (antagligen springvikarie :( ) som drar in lite pengar också... och skulle det behövas mer tar vi från besparingar...

Man vill inte leva tokfattigt för en enda dag, som du säger!! :)

• lightfish

Stefans fästmö: Tack, det skka nog gå bra om jag bara kan komma över min skräck för överdrivet stora kyrkor :)

Kul att ni har hittat "er" kyrka, en av de viktigaste punkterna på listan avprickad :)

• Gerda

Ikväll ringde min mamma... om vi har råd att åka till Florida till nov/dec så bjuder antagligen min moster på 5 dagars lyxkryssning, all inclusive till Mexico!!! :D :D

Jätte bra! Kryssningen bara den kostar 20.000kr för oss båda... men varifrån ska vå få ihop 30.000 till biljetterna samt hotell och dagar till Florida (kan ju inte bara åka på 5 dagars kryssning, det är lika bra att utnjyttja flygtiden osv)...

SAMT spara till ett 50' bröllop till sommaren?!?!?

Ha begäret har tagit över och I hate it!!! Antingen skjuter vi upp bröllopet eller stannar hemma... som jag skrivit tidigare så är vi redan sådana människor som utan problem skulle sno bröllopskassan och sticka iväg på resa... å nu kommer en absolut frestelse!

Dessutom är det en släktträff på min mormors sida, jag har väl inte träffat hälften sedan jag var liten tultare så det vore så härligt.

Nåja, vi får se om tjocka släkten (det blir iaf 30+ personer) kommer helt överens att det blir av till denna höst - de börjar bli till åren så skjuta upp vill de heller inte.

• Fru Cinderella

*wiii*

Hittade min klänning i fredags. Den med stort D. Är så lycklig.. nu måste jag bara vänta tills den dan jag ska köpa den... men vilken underbar känsla det är när man vet att man hittat rätt.

• Gerda

cinderella - kul! har du bild???

Ni andra 2007-brudar... ær det stiltje i planeringen just nu eller?

• Fru Cinderella

Gerda

Ja då klart jag har bild :)

Men tyvärr är den inte ens hälften så snygg som i verkligheten. Den ska vara i ivory också, inte vitt.

groups.msn.com/LadyCecilia/klder.msnw&PhotoID=310

Alla

Har funderat på vad man ska ha över. En fuskpälsbolero passar inte i maj va?

• Clobberella

_Cinderella_: häftig klänning!

• Gerda

Cinderella

Fint! Gillar sjøjunfru modell :) Ska du køpa den snart? Spænnande tider :)

Hrm... i maj tycker jag inte att en bolero i fuskpæls (elelr ækta) passar... men kanske du kam hitta en bolero i spets som matchar... eller en maffigt sjal/scarf att ha nær det blir kykligt?

• Noomi

Cinderella- Tuff klänning! Men hur tusan går man på toaletten? ;)

Gerda- Vilket enormt bra spartips, semesterresa till Florida! Bra mycket roligare än att gå hemma och sega ju! :D

Svar på tråden Sommar 2007