• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Stefans fästmö

Oj, länge sen sist, här händer det grejor! Vad kul Cinderella att ni bestämt datum! Kul med många nya oxå!! :)

Vi var o tittade på bygdegården vi funderar på för festen i söndags, den var helt ok, lite sliten men stor o ljus... Köket verkade oxå bra, fast glasen var lite dåligt diskade... :( Känns som något jag kommer poängtera att de måste fixa, innan det är vår tur! Får väl åka dit en vecka innan o inspektera... :D

Sen var vi på gudstjänst i den kyrkan vi bokat, första gången m2b var inne i den (tidigare har vi bara kikat in genom fönstren ;)) Den är så myyysig! Jättefina tak- o väggmålningar... Ser verkligen fram emot att gå uppför altargången!! :D

Dessutom har vi börjat fundera på att ha tapas, istället för vanlig buffé. Känns lite kul o "exotiskt" o dessutom är det från vår favvorestaurang, dit vi gick på min 25-årsdag, när vi hade förlovat oss o på vår 1-årsdag (i lördags :D)! Blir dessutom billigare än vanlig buffé, verkar det som! 15o kr/pers, inkl personal!! Hur bra som helst ju! :D

• Stefans fästmö

oj va långt det blev... ;)

• Gerda

stefans fästmö

härliga planer! tapas låter jätte tufft! lite ovanligare :)

Själva har vi ännu inte bestämt oss för grillfest eller 3-rätters, men det kommer :D

Se verkligen till att det är rent och snyggt inför "er tur"!!!

*major bacillskräck*

• HarElis

Stefans fästmö

det låter verkligen som en bra ide =) kul å ha det lite annorlunda å väldigt billigt alltid bra när man planerar bröllop det springer ju lätt iväg med pengarna annars =) vilken bygdegård å kyrka är det ni har bokat? *nyfiken*

• Clobberella

Cinderella: Så roligt att ni bestämt datum!

• Gabbies

Cinderella: roligt att ni har satt ett datum.. :)

• Stefans fästmö

Gerda: ja, er idé om grillfest är ju oxå lite annorlunda!
    HarElis: precis, för de pengarna vi kan spara där kanske vi får en bröllopsresa... :) Vi gifter oss i Älsvåkers kyrka norr om Kungsbacka, bygdesgården vi tittade på var Tölögården i Kungsbacka. Vi väljer mellan den o Älvsåkersgården, som ligger närmare kyrkan men längre från stationen = krångligare när folket ska hem från festen... Ska åka o kolla på Ä-gården snart oxå o bestämma oss!

• Tofflan

Min fästman och jag ska åka på musikgudstjänst i "våran" kyrka på söndag, ingen av oss har varit inne i den förut så det ska bli spännande!

• Stefans fästmö

Tofflan: vad kul, hoppas ni gillar den! Kändes så härligt o sitta där o tänka "om 1,5 år står vi där framme o lovar varandra evig kärlek"... Fast prästen var jättetråkig, det får vi hitta nån annan... ;)

• lightfish

Oj vad alla har bokat kyrkor... Det börjar med andra ord bli dax att ta tag i det själv *hmm* Får väl se vad det blir. Känner mig lite splittrad, vill inte ha en dunderstor kyrka, vi blir ju max 60 personer...

Svar på tråden Sommar 2007