• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Fru Cinderella

Jo jag vet, man ser för mycket snyggt som man vill fundera på. Antar att det egenligen bara är att bestämma sig o sen köpa det man ville ha o blunda för allt runt omkring.

• Angela&Robert

Hej alla bröllopslystna!

Startade visst en egen tråd men såg inte att det fanns en för brudar 2007. Min heter 16/6-2007, datumet när jag skall gifta mig. Jag undrar nämligen när och hur ni förlovade Er och hur ni kom fram till Ert datum?

Min Robert friade till mig 10/12-04 och ville gifta sig med mig 2 1/2 år senare. Låååång tid tänkte jag då, men nu börjar det dra ihop sig! Först tänkte vi gifta oss 9/6-07 men då fyller hans kusin 30år. Kan man gifta sig det datumet ändå? Vad tycker ni?

Någon som har tips på bra ställe i Gbg-trakten där man kan ha fest för 80pers och helst kan köpa in egen alkohol??

Massa kramar till er alla!
    Angela

• Sanasol

Princess

Mmm, inte lätt att bestämma sig hur man vill ha inbjudningskorten! :D Tänkte köpa lite meterial och "öva" lite snart, men det kommer väl bli dyrt med allt man vill ha!

• Fru Cinderella

Vi kom fram till i höstas att vi ska förlova oss. Men vi behövde spara lite pengar för att ha råd med ringarna vi ville ha.

Så vi sa maj.

Så nu i maj så kommer vi förlova oss nere på bryggan vid ån där vi bor. Med lite bubbel, avokado, räkor o bara mysa ihop det. Ska bli hur underbart som helst.

Bröllopsdatumet blir maj 2007. Så de blir ungefär exakt en månad efter förlovningen.

Plus att vi blev tillsammans i maj månad. Så maj känns rätt naturligt för oss.

• Sanasol

Angela och Robert

Min Magnus frågade mig efter bara några veckor tillsammans om jag ville gifta mig med honom och dela mitt liv med honom. Jag tog det inte då på fullt allvar, men tanken växte och den 1/12 2005 förlovade vi oss, han gick ner på knä och ställde den stora frågan!

Då hade vi redan bestämt att gifta oss den 7 juli 2007, under tiden att vi tillsammans tittat på ringar! (Han vågade inte köpa den utan att veta att jag älskade den!)

Så nu planerar vi för fullt, vi kommer att ha varit tillsammans ca 2,5 år när vi gifer oss 070707!

Vi har bokat
    -Tid för vigsel
    -Restaurang
    -Fotograf

Känns så hiiimla roligt! :D:D:D

• Gerda

Angela och Robert

Vi förlovade oss 1/10-05 spontant (fast ringarna var hemma och champagne i kylskåpet :D).

Vi bestämde oss för 2007 dels för att kunna spara ihop ekonomiskt och dels för att 2005/2006 varit omvälvande med jobb, flytt till Oslo och hitta jobba igen för min del.

Vi har prel. bokat 070707 men inget fastställt förrän vi har träffat de två koordinatorer som vi funderar mellan. Herrgård eller festlokal i ett sekelsskifteshus vid en å... båda ställen är otroligt vackra och arrangörerna proffsiga... så det blir nog svårt i det lätta att välja.

Vi bestämmer lokal och slutdatum i april/maj när vi har träffat båda arrangörer.

• HarElis

hej hej =) vi ska gifta oss 30 juni 2007 förlovade oss i augusti 2005 men valde att vänta ett år extra med bröllopet så ja hinner gå ner i vikt ( det ja gått upp sedan vi träffades =)kanske låter knäppt? men ja vill se ut som ja brukade när ja ska stå i vitt framför hela släkten

• Moa Malviker

HarElis

Kan inte låta bli att undra varför du inte duger som du är? Om du har lagt på dig lite, så är det säkert den figur och vikt du kommer ha efter bröllopet igen, och det är väl bättre att se ut som man faktiskt gör på bröllopet istället för att pressa sig att gå ner för att bli en variant smalare just den dagen... Sen kan jag i och för sig tänka mig att många brudar tappar vikt av all stress kring bröllopet...

• Lioness *förlovad*

Vi förlovade oss 15.2.06 på vår femårsdag (det var planerat, men han som föreslog det ett par månder innan) och nu siktar vi preliminärt på att gifta oss 7.7.07, främst för att det är den lördagen i juli som inte är bokad för födelsedagar - men det är ju ett kul datum också. :)

• Bröllopstokiig

Vi förlovade oss 27/8-05.
    Vi hade pratat om förlovningmen inte bestämt datum eller funderat på när.

En dag vann jag en lyxkryssning till Åland, med trerättersoch spa, och vi kände att detta skulle bli ett bra tillfälle att "slå till på".
    27/8 blev ett bra tillfälle då det var första helgen efter inkomstdagen för plånboken ;)

Vi hade våra föräldrar med oss, och överraskade dom med våra ringar under middagen. Tyvärr blev inte reaktionen vad vi eller rättare sagt jag hade förväntat mig. Typ inte en min rördes.

Vi bestämde ganska så snart bröllopsdatum.
    Först tänkte vi ta den 28 aug-07, men jag kände att jag ville ha det innan sommaren. Då min mormor nu e 80 och har svårt med sommarvärmen, vill jag ha en sommar mindre i vägen. Vill underlätta alla sätt att få henne med på bröllopet!

Hade vi haft råd hade vi säkerligen gift oss tidigare,men nu är det den 2 juni, 2007 som gäller. Kl 15.00 i Nacka Kyrka i Sthlm :)

Svar på tråden Sommar 2007