• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Gerda

filipelin

Klart det ær ok, det ær KUL :D

Før oss ær budget satt. Ær nu mest i væntan på att træffas med arrangøren så bokningen blir defenitiv (festlokalen)

Har klara bilder øver det mesta, men inget shoppande ænnu.

• Noomi

Gerda- Det är ju iof schysst... pigga upp jobbdagen med sina bröllopsskor, inte illa!
    Har ni bestämt vilken festlokal det blir nu?

• Gerda

Sambon var himla skoj igår nær vi var ute vid Holmenkollen, han tyckte att 3-rætters nog ær mer passande... men helst Adlers... så han har allt funderat den mannen... :D

Så det lutar starkt åt Adlers :) Bara vi får se så att det ær så snygt , fræscht o stilrent som vi har fått en uppfattning av.

• Gerda

mmm tænk dig nu... jag kunde sitta hær och vicka med føtterna i brøllopskskor in disguise!

I like!

• Fru Cinderella

Ja budgeten går lite upp o ner för oss. Beror väldigt mycket på. Vi sa 25.000-30.000.

vi kommer spara ihop 12.000 på ett år samt ta 10.000 i lån. Antingen av bank eller av min mor, hon skulle fundera på det sa hon.

Sen hoppas vi på födelsedags/julklappar som bidrag med kanske presentkort på blomsteraffär, frisör etc..

så vi har svårt o sätta en fast budget, men det gör inte så mycket.

Min mor yrade även något om att jag inte hade fått någon balklänning (eftersom jag inte tog studenten). Vilket indikerade på att hon kanske kunde tänka sig att hjälpa till o betala min klänning nu. Men det få tiden utvisa hur det blir med.

• Noomi

Gerda- Fräscht och stilrent låter som det vi är ute efter. Har ju egentligen hittat den perfekta restaurangen: www.restaurangsalt.se/fakta.html
    Men det var en tjej för nåt år sen som kollade upp den angående priser osv... och det verkade åt helsikes för dyrt! Kanske om vi struntar i Söderhavet... *funderar*.
    Fast det går nog inte, för tydligen hade killen drömt om Söderhavet i natt, så nu sa han att vi _måste_ åka dit, haha!

• Sanasol

Hej tjejer!

Verkar som att det blir LGU för vår del... har fått bra pris från titanringar också (fast ringen i platina) men LGU känns bättre på nåt vis... :):):)

• Gerda

Noomi, så vackra bilder :) Jætte fint, men det ær just det med maten... den biten springer lætt ivæg.

Nej, inte strunta i søderhavet! ;) Vad hade ni tænkt før kuvertpris? Å ta massa, massa offerter och førhandla :)

• Fru Cinderella

Jaha, då var vårt bröllop rätt kraschat ekonomiskt. Strul med csn o skit har fått dem att komma fram till att de gav mig 15.000 för mycket i höstas som jag nu ska betala tillbaka.

Alltså de sparpengarna vi skulle få ihop under 2006.

*suckar* nu har vi ingenting att utgå ifrån.. underbart. Får se om det ens blir något överhuvudtaget nu. Kanske måste skjuta upp det ett år. Om det inte sker ett mirakel..

• Sanasol

Känner mig lite osäker nu tjejer, skiljer bara ca 1000 kr mellan Kalling (titanringar.com) och LGU för att göra min ring i det utförandet jag vill! Kontakten med LGU har kännts bättre och det verkar funka bra när vi bara behöver lägga handpenning på 2400 kr och sedan betala resten per postförskott.. och kan skicka tillbaka och ändra storlek m.m. Kallings svar var lite skumma, men samtidigt är det närmre hit och vi skulle faktiskt kunna åka ner och titta på den... men jag vet inte, "känner" mer för LGU och hans hantverk på nåt vis...

SUCK!!

Svar på tråden Sommar 2007