• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Gerda

Trollungen

Vi kompromissar mycket här hemma med kring bröllopet och det som börjar ta form känns riktigt bra för mig och det verkar som om han gillar det med, förutom så många gäster 35st :D så gillar han allt annat. Hans stora spärr är att det kommer FOLK. Han har inte kopplat ihop det med att det är vänner och släkt som kommer, han ser de bara som en stor massa just nu.

Rent praktiskt:

Han har aldrig varit mycket för att planera, särskilt inte så lång tid frammåt. Men han förstår att vissa saker måste ses över och bokas (budget, festlokal).

Han vill absolut inte ha ngn närvarande vid vigseln, så det lutar åt oss, vigselförrättare och vittnen, kanske våra föräldrar och syskon. Å andra sidan får jag fira bröllopsdagen med alla vi känner och älskar (något han också helst hade sluppit undan, han tycker att strandbröllop är topp topp :))

Jag sitter och planerar lite jämt och ständigt och drömmer mig bort medan han mer tar sig tid att planera. Så han kollar på alla idéer och förlsag jag skrivit ner, bilder osv... så säger han vad han tycker.

Det går rätt bra, det går inte alltid på fullfart, men han är mer och mer aktiv och bildar sig en egen bild till bröllop (han har inte bröllopstraditionerna med sig och blir den första i sin familj på typ 1000 generationer)

• Tofflan

En annan vet inte riktigt VAD man kan planera så här tidigt. Jag blir förvirrad för mindre.
    Församlingshemmet får vi boka först nästa år, men kyrkan är som sagt bokad och vi var där på mässa i söndagskväll och den är sååååååå fin! Pytteliten!
    Har ni bestämt tex. färgtema än? Jag får beslutsångest bara jag tänker på det! Samma sak med klänningen, kan inte tänka mig att det finns något som passar på mig.
    Någon som vet om man får ha med sig sitt lilla pälsdjur (läs mkt liten hund) i kyrkan?

• Gerda

Tofflan - då har ni ju bokat det viktigaste iaf, sen kan ju inte ni hjälp att församlingshemmet inte går att boka förrän nästa år.

Enda anledningen till att vi åker ner till örebro i maj är just att festlokalen är väldigt populär, hade vi inte gjort en prel.bokning i jan så hade vi inte fått vårt datum. Vi ska även titta på en herrgård samma helg och den är säkert redan fullbokad förutom ngn enstaka vinterhelg kanske. Det beror så mkt på var man bor etc.

• Fru Cinderella

Vi har bestämt färgtema o det kommer bli så fint. Det är svart, sage (grönaktig) och guld. Kommer bli riktigt fint.

• Sanasol

Tiger 72

Fick liknande pris på Kalling, han som har titanringar.com (smider både i guld, platina också).

• Stefans fästmö

Trollungen: Min m2b gillar inte heller att planera... Det är jobbigt varje gång vi ska åka nånstans, tex hälsa på kompisar, det är alltid jag som får planera o lirka med honom för att det ska funka... Måste lixom lirka med honom så han vill o inte blir negativ, känns det som... Lite jobbigt, men han är medveten om det o jobbar på det! Han säger att han har gjort mer o åkt till fler ställen på det året vi har varit ihop än på de senaste tio åren! :o Medan jag aldrig varit hemma så mycket som det senaste året... ;) Så man får väl kompromissa, som med allt annat i ett förhållande! :)

• Stefans fästmö

Jag har börjat tänka på färgtema: koboltblå/ivory/silver. Har dock inte förankrat det än, men m2b tycker ju det är alltför tidigt så... Min kompis som ska hjälpa mig med inbjudningarna tycker det färgtemat är bra iaf! :D Cinderella: coola färger! :D

• partypinglan

Hehe, här är det också mest jag som planerar min pojkvän verkar tro att man ska vänta till precis innan! han hatar o planera o jag älskar det. Har problem m färgvalet: hade tänkt mig vitt, rosa silver/grått. men är ju inne på svart o vitt, lite hårt kankse men det går o gör amkt snyggt m det.

• Stefans fästmö

partypinglan: vitt/rosa/grått är ju jättefint, men svart o vitt kan ju oxå blir väldigt effektfullt... Du får väl fundera lite på hur du skulle göra det!

• Sanasol

Skulle aldrig tolerera att min sambo inte ville planera och engagera sig i VÅRT bröllop, vi planerar tillsammans! Båda söker nya förslag, ringer runt och kollar upp osv. :)

Svar på tråden Sommar 2007