Sommar 2007
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Har prickat av att kyrka, lokalen och fotografen är bokad!! Inget köpt...
Idag var jag o tittade på brudklänning! *pirrigt*... Kikade bara lite, provade två stycken som dock var för stora storlekar, men fick lite koll på vilken modell jag vill ha... Ganska enkel, med fyrkantig urringning, lite pärlbroderier, gärna längsgående linjer så man ser slankare ut. Och gärna långa ärmar i halvgenomskinligt tyg, typ som slöjtyg. Känns så kul att ha börjat kolla lite! :D Men det är ju fortfarande långt kvar så jag ska vänta med att köpa, funderar oxå på att sy upp eller använda mammas gamla, med vissa ändringar...
jag bestämde mig för att pricka av iaf o det var en del grejjer som gick att pricka av o en del som gick att ta bort.. passade även på att skriva gästlista och ändra lite i budgeten..
Fått förslag till vårt 2:a bröllopsmotaggningsalternativ som är Grilltema. Detta alt. är om vi kör mer informellt, party party tema.
Bröllopstårta, kaffe, avec serveras senare på kvällen.
Vi kommer att ha godisbuffé med godis fr både USA och Sverige samt 2-3 olika sorters bål.
Vad tycker ni om dessa två förslag vi har fått? tycker de är helt ok, längst ner har vi plockat ihop lite mer som vi föredrar.
Vi kommer att betala runt 450 för grillmenyn - enbart maten, ingen tårta, ingen dricka - allt det ordnar vi då utöver.
FÖRSLAG 1
Matjessill på knäckebröd
Bruchetta ( små rostade brödskivor )
Olivcreme
Bröd
Lax med bacon och chili
Grillspett
Potatissallad m. vinegrett, solt.tomat, fetaost, oliver
Majscremé
Jordnötsdipp ( het )
Humus
Paprikacremé
Matig sallad ( lök, bönor, sallad, minimajs, tomat, gurka
Chokladmoussetårta
Marinerad melon
FÖRSLAG 2
Laxkuber penslade med sweet chili
M.Oliver
M.kronärtskockor
Bruchetta ( små rostade brödskivor )
Mixade fetaost och solt.tomater
Potatissallad traditionell
Pastasallad
Fläskkarré
Kycklingklubba
Chilibearnaise
Stekt strömming
Senapsaioli
Matig sallad ( lök, bönor, sallad, minimajs, tomat, gurka )
Tiramisu ( Italiensk desset )
Frukt fat
Vi vill ha på samma meny, just nu:
Bruschetta
Lax med bacon och chili
Grillspett
Kycklingklubba
M.Oliver
M.kronärtskockor
Potatissallad
Pastasallad
Matig sallad ( lök, bönor, sallad, minimajs, tomat, gurka
Tiramisu (iom att vi kommer att ha bröllopstårta senare)
/Gerda *kul med så många olika bröllopsalternativ, men förvirrande ;)
Gerda - åh, så hungrig jag blev nu då Allt lät ju jättegott ju.
Har ni allt det klart redan??
Jag bokade kyrkan och prästen idag, ska höra med m2b om man kan boka festlokalen i morgon, han känner hon som äger den - hoppas bara den är ledig....
Vi vill ha buffé sen. Det känns inte riktigt som vi med 3-rätters middag.
Så, en kall buffé (ev. någon varm rätt), men med helstekt gris också, beroende på vad det kostar - ska tydligen vara väldigt dyrt.
Tur man bor på "landet" och har lite känningar
Dalabrud -07
Bra att du blev frestad! :D
Nej, det är inte alls klart - vi har prel.bokat stället men det kan även bli traditionellt 3-rätters osv även där.
Vårt andra alternativ är på en herrgård - men där blir det mycket mer formellt och traditionellt.
ÅÅå fy fanken Gerda!! Låter skitgott... :)
Här är jag! 07-07-07 är vårt datum. Dalabrud: Jag blev väldigt nyfiken på din gris eftersom det enda min m2b önskar sig till vårt bröllop är just helstekt spädgris. Jag har ingen aning om hur det smakar, vad det kostar eller vad man serverar till. Men det verkar som att du kanske har koll?
talvi
Välkommen hit! Kul att se dig på BT igen ;)
talvi
Stekt gris är jätte gott... mums så gott... oj oj *drömmer*
Fast det går inte att slå Hawaiianska Luau... vilket mina släktingar kan gå på ofta... så det faller ju bort för vår del. :(
Men mums *hungrig*