Sommar 2007
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Inte mycket, kollar på OS och funderar på allt jag borde göra istället. :D
Väntar på mail från två personer, ett angående lokal och det andra från en fotograf, hoppas de kommer snart, börjar bli lite otålig!
Förstår dig!
Mejlade ena stället idag och eftersom de är bortresta förväntade jag mig inte svar förrän nästa vecka. Fick dock ett mejl ändå att det är helt OK att ta fram grilltema om vi vill, han skulle återkomma med offert etc nästa vecka! I looooove good service!
:D :D :D
He he, kan inte annat än tycka att det är kul att schweizaren fick guldet när amerikanskan så klantigt ska stajla.
Det var bra service! Vi hade också ett sånt ställe där ägaren gick ner i brygga för att tillfredssälla våra behov. Vi bestämde oss dock för att avstå eftersom vi ville ha en egen lokal där vi kunde ordna allt själva.
Sen har jag blivit bortskämd när jag mailat till Dreambride också eftersom hon svarar på typ fem minuter, så nu klarar jag inte ens av att vänta en timme utan att bli otålig, haha.
Ja jösses, vad tänkte hon med egentligen? Tränaren såg ju inte allt för nöjd ut, haha!
ja, jisses... tafatta amerikaner som FÖRSÖKTE se glada ut... haha.
Men väldigt klantigt, hon hade ju guldet... jag hade nog legat kvar o dagdrömt att det inte hänt ;)
Oj, vad ni har varit flitiga!
Jag var till frissan idag och passade på att förhöra mig om lite priser. Idag tog dom 2500:- för att bli fixad, men då ingår allt: frisyr, sminkning och påklädning. Hoh rekommenderade mig att budgetera 3000:-, utifall dom skulle höja - jag tyckte det lät mycket, men allt ingår ju, och dom räknar på mellan 4 och 5 timmar i salongen.
Har ni kollat priser hos era frisörer?
Har räknat med max 1500 kr för uppsättning, smink ordnar jag själv... och klä på mig hjälper tärnan med.
Ja, jag har lite koll genom en annan tjej här på BT.
Det stället jag har tänkt att gå till tar ca 1200 som grundpris för uppsättning och sminkning, men sen finns det andra "paket" (där jag inte vet vad som ingår) och då höjs priset. Men jag tror att den högsta summan hon nämnde var 2200.
3000 tyckte jag lät dyrt, men förhoppningsvis höjs det väl inte så mycket.
Tjejer...
.... vilken månad skulle ni helst vilja gå på grillfest?
Är det inte troligare med stabilt sommarväder i Augusti än Juli?
Det enda aktuella datumet för juli är ju 070707 för oss, vilket eg. inte är så viktigt ;) utan hellre då högre odds för fint väder än ett visst datum.
Vi vet ännu inte om vi ska äta inne eller ute på stället som vi har bokat, men möjligheten att mingla ute både före och efter känns viktigt för grilltema-fest.
Håller nämligen på att göra en prel. planering på hur denna grillfest skulle kunna se ut/läggas upp och det är mkt mer detaljer och små plock än den med 3-rätters middagen - på samma ställe! (Å det beror enbart på alla mina indéer som måste minimeras ;))
/Gerda uppe tidigt en lördag
Alltså grillfest går jag gärna på när som helst, men vi har valt augusti just pga vädret. Vet inte om det stämmer men det känns som det är mer solsäkert i augusti, eftersom vi har tänkt att ha vigseln utomhus hoppas vi det stämmer! :)
Och som du säger, en fest med grilltema kräver ju nästan att man kan vara utomhus.
Var på godisjakt idag och lyckades nog hitta en hel del alternativ som inte finns i Sverige. Dock kom vi fram till att vi nog måste åka tillbaks hit nästa år (vi flyttar hem i sommar) för att köpa på oss allt sånt. En ypperlig anledning att åka utomlands tycker jag, haha!
Hejsan alla tjejer! Nu har jag äntligen hittat till denna tråd också.. Blir lite att läsa igen..