Sommar 2007
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Ja fyyy för bröllopsplanering! ;)
Jag hoppas iaf att min favvo-moster kan komma, för hon släpar gärna med sig flera kg med M&Ms, Hershey's Kisses, Tootsie rolls etc :D :D :D
Å andra sidan har jag 6 mostrar o morbröder sammanlagt... de kan ta några kg var?
Hur är det med brittiska bröllop - ordnar de med out of town baskets? eller är det bara amerikanskt? Jag tänkte ordna det till mina släktingar som kommer men kommer inte på så mkt svenskt att stoppa i korgarna...
- Loka vatten (de känner till det fr Nobelmiddagen ;))
- Svensk öl
- svensk absolut (mini flaskor bara)
-Örebro karta
- svensk godis (som ej ska va med på buffen)
- praliner fr en känd pralinfabrik i örebro
ja, ja... tur att det är över ett år kvar!
Noomi
förresten så hade min morbror grillkväll dagen innan bröllopet och dagen efter bröllopet hade de brunch med efterföljande liknande tea party. Kanske kan vara nåt?
Ni märker att vi gillar att äta i vår familj?
Gerda- Haha, äta måste man! Lät som en jättebra idé med grillning dagen innan och tea party dagen efter men jag vet redan min blivandes väldigt inlindade svar på den frågan = Glöm det! :D
Han kan inte riktigt förstå varför vi ska lägga ut massa extrapengar på andra när vi ist kan ta dem till vår bröllopsresa. Dessutom tror jag inte han vill befinna sig någon annan stans än bredvid mig i sängen på bröllopsdagen. :)
Åh, Hershey´s så gott! Finns inte i England (vad jag sett iaf) men jag svullade när vi var i Mexico och kunde handla på Wall Mart. Men jag ska nog hitta bra alternativ imorgon, lite sådana här kanske:
www.jellybelly-uk.com/
Out of town baskets tror jag inte är så jättevanligt, har... få se nu...tiotalet brittiska bröllopstidningar, men jag har sett det nämnas ett fåtal gånger.
Ingenting jag ska ordna med iaf, då hade min blivade fått spel!
Fan, de godisarna var ju superamerikanska! Haha, du ser, jag måste verkligen ge mig ut på en grundlig godisjakt i morgon!
Undrar om man kan få smakprov i mataffärerna? :D
Klart du kan ta dig smakprov!
kallas bara snatteri ;) ;) ;) = mindre glad blivande!
Ha ha, min sambo resonerar på precis samma sätt - vi firar redan (eventuellt) hela lördagen med familj coh vänner, kan VI inte vara ENSAMMA dagarna efter???
(Skulle inte visat honom underklädeskatalogen) :D
Ja! JellyBellys är jätte skojiga... får rejäla skavsår i gommen när man ätit för många dock - sätt ut varningsetikett...!
Gerda- Haha, precis! Sen min blivande fick se vad som finns på korsettmarknaden är han mån om att själva bröllopet tar slut väldigt snabbt! "Men vi måste väl inte dansa hela natten, jag vill ju hem med min fru!" Inga baktankar där inte :D
Ska nog ta det lugnt med provsmakandet av godis i alla fall. Ska på mässa nästa vecka där man får provsmaka massor av bröllopstårtor, så hade jag ingen hängbuk innan så lär den införskaffas där!
Lär nog behöva den där korsetten iaf.... :D
Ha ha! Ja, jag förlitar mig HELT på att hitta en korsett som stöttar UPP "pupperna" som de säger i Norge, och drar IN "kulan" mitt på kroppen!
nepp nu ska jag sussa... blivande gnäller där inne att vi inte somnat ihop på länge nu...
*BT's fel*
Sov Gott!
Haha- Det är fullt med norskor på min skola, så det är mycket "puppsnack" här också!
Ska nog också sova, hade ju tänkt att vara duktig och kreativ hela dagen imorgon. :)
Sov gott!!
hoj hoj!
vad händer?!
Här hemma är det tvätt och OS :D