• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Sanasol

talvi

Tror att er bröllopsfest blir underbar, och allt annat än en vanlig grillkväll! :D

• talvi

Nä töser! Dags att sussa, hemtenta imorgon Vi får snacka mer mat en annan dag. Sanasol du får nog skynda dig till din tråd om depp, det verkar vara full pajkastning på g

• Gerda

talvi - precis!

Jag vill heller inte att det ska kännas som en vanlig grillfest - så jag försöker komma på annat runtomkring som gör det mer bröllopigt, men inte för mcyket ;) *omöjlig.

Blivande tycker bäst om detta förslag (förutom att rymma osm ligger etta på hans lista ;)) då det är mer informellt, DJ till dansen och trubadur till middagen/mingeln.

• talvi

Gerda: Ert förslag kändes inte alls fläskkarré och potatissallad i trädgården utan precis som jag menar mer "högtidligt" så det låter finfint!

• Gerda

Noomi

Visst är det bra med godisbuffen?! Jag har själv snott idén fr nån am.sida så he he, jag är inte först direkt. Det låter så lyxigt att ta med "britiska detaljer" he he... kanske för att jag diggar 1800-tals England maybe?!

Jag ville gärna ha English Tea party dagen efter men det tyckte blivande var urtöntigt :D att jag kunde föreslå det som möhippa till tjejerna istället haha.

• Sanasol

Gerda

Tror grisar har klövar ;)

• Gerda

talvi

Vad bra :)

"huset" är ett gammalthus från sena 1800-talet, nyrenoverad fräsch, alldels vid Svartån. Omgivningen är naturligt vacker mitt i stan, men mitt i naturen. Så jag hoppas bla. att det ska göra det lite mer "fint".

urrk nu spyr jag över mig själv... hö hö.

• Gerda

Sanasol

Du är läraren ;) Jag är bara en stackars utvandrad invandrare ;) ;) ;)

Ja, just det... på engelska har det hoofs ju!

• Noomi

Gerda- Men va fasen, hur skulle det kunna vara töntigt? Uppskattar han inte små uppsnofsade damer som sippar på te och äter scones på fiiina salonger? ;)
    Det lät ju som en jättebra idé, men ta det med tjejerna istället om han inte tycker det verkar kul. Vi hade tänkt ha grillning kvällen innan vigseln för alla inresta, men vi kanske ska ta fram teservisen istället!

Ja, nåt brittiskt vill vi absolut ha med, godis är ju ett bra alternativ då. Det tar ju inte över så mycket som en engelsk flagga på tårtan eller nåt sånt skulle göra, haha. Bäst att gå ner på stan imorgon och leta upp passande bröllopsgodis, guud så jobbigt! :D

Svar på tråden Sommar 2007