• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Gerda

Dalabrud

Ja, det gäller att bestämma sig för bröllopsformen!

Vi funderar på olika alternativ fortfarande... ger det några månader till att sjunka in hur vi verkligen vill ha det. Bara festen går in under vår budget så kan vi hålla på så här och fantisera fram till april-maj ungefär då vi måste bestämma oss och boka på riktigt.

• talvi

Sanasol: Tack så mycket! Jag är faktiskt här varje dag tro det eller ej, men vågar oftast inte ge mig in i debatten eftersom jag så lätt fastnar. Men jag kikar in för lite "feelgood" så fort jag kan.

Gerda: Det låter bra att det är gott men jag är lite fundersam på hur man serverar det. Är det "bröllopsmat" om du förstår vad jag menar?

• talvi

Gerda: Förresten tyckte jag ert föredragna lät mest lockande. Blev riktigt hungrig... Men det är ju en smaksak, det mesta lät gott.

• Sanasol

Talvi

Gött!! Har du funderat nåt mer kring bröllopet då?

• Gerda

talvi

hrm... jag vet inte alls om det är bröllopsmat? Å andra sidan är vår grillmeny inte heller det ;)

Utgå från vad ni själva gillar mest, det är Er fest och Ni som ska firas! Gott blir det iaf, och det verkar inte som om man äter stekt gris så ofta i Sverige. Bott i Sverige 16 år och ätit stekt helgris endast 2 gånger! Synd för det är sååå gott!

Vad har ni annars funderat på för alternativ?

• Gerda

talvi

Ja, väljer vi en grillfest kommer vi nog att plocka ihop nånting mittemellan!

Typiskt att läsa om massa mat när jag försöker att inte snaska så här sent!

• Sanasol

Gerda

Nyfiken på hur man tillagar en hel gris, menar du en STOR, VANLIG gris då eller en liten?

• talvi

Inte hänt så mycket med planeringen än.
    Jag är inte så himla tetig med maten faktiskt men eftersom min m2b vill ha gris och min bror känner en som kan ordna det så blir det nog så. Dock har vi inte bokat någonting alls ännu så det känns lite tidigt att kolla priser osv. Så klart kan man ha vad man vill men jag är ju lite förtjust i den "högtidliga" stämning man kan få av en trerätters och vill helst inte att min bröllopsmiddag ska förväxlas med en vanlig grillkväll
    Skämt åsido, det vet jag att det inte gör men jag är nog väldigt svensk eftersom jag aldrig smakat det förr.

• Gerda

Nej, hehe... i sverige har jag bara ätit lite mindre grisar... Men i luaus och andra sorters helstekt gris har jag ätit de där större grisarna!

Luaus så gräver de ner grisen bland superheta stenar i några timmar.

Annars med de större så har de liksom bundits fast med "tassarna" på en spett (?) över kol/eld. Var rätt liten när jag åt denna "sort" kommer ihåg att brorsan, kusinen o jag var jätte rädda för grisen, den var lika stor som oss och tja... inte så vacker. :D

• Noomi

Gerda- jösses vad gott det låter! Jag som gått och varit småsugen på nåt hela kvällen, du gjorde det ju inte bättre direkt! :D

Försökte bestämma mig för vilken jag tyckte bäst om, men det gick inte... båda lät lika goda!
    Det är iaf samma stil som vi har tänkt oss, lite informellt, gemytligt, god mat och sen party!

Vilken bra idé med godisbuffé från två länder, får jag sno det? Vi har ju bott i England i tre år nu, så det skulle vara kul om vi kunde få med lite brittiska detaljer.

Svar på tråden Sommar 2007