• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Gerda

Mina T

Tycker det är bra att kunna disk. det mesta här. Rena budgetfrågor kan man starta en ny disk om man vill - då kan fler svara som kanske har samma gästantal osv, men för min del så gör det inget om det ligger här med.

Vårt max är 750/kuvert eller 30.000 för hela festen inkl. bröllopstårta, mindre dekor etc.

Mycket hänger även på att jag får ett jobb ganska snart, annars blir det svårt att spara ihop till 50.000.

• Fru Cinderella

Vi fixar det mesta själva.

Vi gör
    - Buffen och tårtan
    - Ska gjutaljus
    -inbjudningskorten/Fepsrogrammen/Vigselprogrammen
    - Fixar mitt eget hår
    - Min egen manikyr
    - Odlar blommorna
    - sy påsväska
    - Sy handskar
    - Göra smyckena

• Noomi

Angående gästlista så bjuder vi bara familjerna och de allra närmsta vännerna, tror senaste siffran är 45 personer. Om vi skulle bjuda andra goda vänner som vi kanske inte umgås med så ofta (främst pga avstånd) skulle vi komma över 100-strecket, och det vill vi inte.

Fast vi flyttar ju iof hem nu till sommaren, så det är ju möjligt att man lär känna nytt folk som man vill bjuda. Jag som tänkt fixa inbjudningarna i vår, suck!

Budget, eh... vet inte. :D Tror vi har sagt 40 000, men vi får se vad det hamnar på. Vi kommer ha egen lokal och servera buffé, så det borde inte bli så jättedyrt. Det som kommer kosta är fotograf och underhållning.... och ringarna då.

• Noomi

_Cinderella_ är händig! *imponerad*

• Fru Cinderella

Noomi

Cinderella är inte händig, Cinderella betämde sig för att bli pysslig för att få ner kostnaden. Plus att det Cinderella vill hitta o köpa inte finns :)

• Gerda

Å jag som är pysslig är för lat helt plötsligt.... men jag gör otrooooooligt goda praliner och tryfflar... som jag starkt funderar på att ge som favor ist. för att köpa praliner för 8kr/st *rena rånet* när jag ändå gör egna goda.

Trycksakerna gör jag själv och ev. binder jag blommorna själv.

• MinaT

Jisses vad ni alla verkar vara så flitiga med att göra saker själva! Imponerad! :) Ska ni göra inbjudningskort och sånt själva också?
    Läste nån som skrev att det blev mkt billigare och nån annan som menade att det i slutänden inte blev så mkt billigare pga allt arbete som måste läggas ner... vad tycker ni? Funderar på att ta hjälp av min superduktiga tärna, eller är det för mkt begärt? Tror hon skulle tycka det var kul faktiskt.

• Gerda

Mina T

Jag tillverkar kort annars också, och har gjort enklare bröllopskort till andra par typ à la Twink. Så jag har alla verktyg hemma så det är bara material som kostar... arbetet lägger jag ner annars ändå iom att jag pysslar mkt hemma.

Det beror helt på hur avancerade kort ni vill göra. Jag rek. verkligen att ni skaffar er en skärmaskin med eb bigare till - där sparar ni mkt tid och skavsår!

Ni kan alltid ta en helkväll och montera korten - alltid roligare att göra tillsammans - bjuda på middag, dricka vin och pyssla?

• Noomi

Cinderllea- Ok, men det är ju en anledning om någon! :)

Jag kommer binda buketten själv (kommer vara såpass enkel att tom jag klarar av det), min blivande tillverkar ringarna, vi fixar tårtan tillsammans och jag gör inbjudningskorten.
    Kanske kan känna mig lite duktig jag med! :D

• Noomi

Där lyckades jag med en total felstavning, sorry Cinderella! ;)

Svar på tråden Sommar 2007