• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Stefans fästmö

Gerda

Tycker jag läser olika saker hela tiden... Men visst, det är väl inte förrän senare riskerna börjar öka mkt, o det är ju ändå liten risk! Men samtidigt blir man ju mindre o mindre fertil, det är tydligen vanligt att man överskattar chansen att bli gravid lite senare... Men sen är ju grejen att vi gärna skulle ha barn nu, men att jag vill hinna jobba lite först... Så det blir nog inga problem att hinna före 30! :)

• Sanasol

Man hoppas ju att det ska funka!!

• Gerda

Sanasol

Min mamma var 21 när hon fick mig och 24 med brorsan :) Inget illa om unga mammor men jag har uppfostrats till att studera, arbeta, resa och leva livet innan barnen kommer. Nu har vi ju eg. klarat av allt det där ;) Men ev. hae jag tänkt starta eget den närmaste tiden, som vi nog får skjuta upp ett tag iom flytt till oslo och så barn :D

Alltså leva livet ur min synvinkel. Vi har alltid rest mkt med mamma, asien, europa och Usa... så det är inte så att mamma försakat en massa när hon fick oss direkt ;) Hon har högutbildning och levt livet hon med med resor, vänner osv osv trots att hon blev mamma i ung ålder.

• Sanasol

Mmm, det är ju helt beroende på vad man prioriterar! som jag ser det så kan jag resa med mina barn, de är inget som kommer hindra mig i någonting som jag faktiskt vill. Lever inget liv som är direkt svårt att leva som en familj med barn nu heller.

• Gerda

Hehe, självklart går det att resa med barn! Vi har rest sen vi var små - jag flög för första gången som knappt 1 vecka gammal.

Det är inga problem att resa med barn, men det är annorlunda mot att resa ensamma som par. Å andra sidan har vi rest en massa själva nu iaf och det är vi glada för :) Nu blir det till att leta barnvänligare resmål i början, men det finns massor med sådana att se också i världen!

• Sanasol

Mmm, men det är olika vad man anser vara viktigt i livet! Själv har jag alltid varit väldigt hemkär, vill gärna resa endel... men det är inte det som jag vill göra med mitt liv!

• Gerda

Japp, vi är olika på det sättet. Å tur det - annars skulle världen vara urtråkig!

• lightfish

Hej tjejer! Köpte In Style igår, BRA tidning!!! Sen köpte jag Cosmopolitan Bride eller nåt...lika bra men inte lika lätt med pund att räkna i huvvet :D

Sen eftersom jag troligen kommer köpa allt i USA så funderar jag på att satsa på amerikanska tidningar i framtiden :D

• romi

Spännande med de som ska få barn...fantastiskt med dessa små individer..Föder du i Norge Gerda?

Det är ganska likt i Norge och Sverige iallafall vad gäller BB/förlossning...men lite annat upplägg inom MVC.

Ha en fin dag allihop!

• Gerda

romi

Ja, det blir hær i oslo som barnet føds... Men det ær vældigt annorlunda inom MVC mot vad jag "lært" mig i Sverige. Vi ska lyssna på hjærtat i vecka 14 och UL vecka 18. Kænns sent men men... :)