Sommar 2007
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Vi är inte helt 100 på om vi ska ha barnfritt eller inte... egentligen vill vi det, men min kusin har ett barn som kommer att vara 1,5 år vid bröllopet. Det är det enda barnet bland gästerna (om det inte hinner bli fler vill säga) och kusinen har väldigt långt att åka, och kanske inte har möjlighet att komma utan barnet...
Vi får väl se hur vi löser det... kanske får man stå ut med ett barn... ett lugnt barn är ju inga problem, men tänk om barnet skriker igenom hela festen? D
et finns inga angränsande rum att gå undan till heller, utan i så fall får mamman gå ut med barnet om det inte ska störa... känns ju inte så shysst heller...
Jag kommer ha barn på bröllopet, dels för min minsta syster är 9 år gammal när vi gifter oss dels för att syrrans barn är 5 och 11 år :)
Sen kommer vi bjuda in gäster som inte bor i Sverige och de har ju också barn, dessutom är ena lilltjejen killens guddotter och jag vill att hon är med.
Sen tycker jag att det vore tomt utan barnen, även om de inte alltid uppför sig exemplariskt :D Barn följer ju inte alltid mallar ;)
Vi kommer ha barnfritt, har inga syskonbarn eller så, så det faller sig naturligt. Om det är som för er, lightfish, med både syskon o syskonbarn i den åldern, så blir det förstås naturligt att ha barnen med!! :) Vi har några vänner o en del kusiner som har barn, men jag hoppas de kan fixa barnvakt... Problemet blir väl de kusiner som kommer från Norge, om de inte kan/vill lämna barnen hos far-/morföräldrar får vi försöka fixa nån barnvakt...
Sanasol nu är jag här.
i går ringde de från kyrkan och sa att vi kunde få tiden kl 14 istället. Blev super glad då vi ville ha denna tid men den varit upptagen. vi hade fått kl 15.30 blir lite väl sen då vi vill fota oss efter.
så jag har fått maila fotgrafen så han vet den nya tiden.
väntar fortfarande på besked om festlokalen. Håller tummar och tår för att vi kan få vara där vi vill.
annars är det rätt lungt här.
själv då?
du skulle till stockholm och prova AD.
Vad härligt att ni fick den tid ni helst ville! Vi vigs vid 15.00, kommer också fotas efter vigseln för porträtten. Hoppas att gästerna orkar vänta ;)
Hoppas, hoppas ni får lokalen! :):):)
Jo, men det blir senare under sommaren eller eventuellt i höst, har ju inte så brådis... :) Vill dessutom få bort nåt kilo innan jag provar... hoppas på AD 328!! :D Annars blir det samma som din... som står ut lite mer över rumpan! :)
*kikar* Vart har ni tagit vägen tjejer? Jag väntar ju bara på att tiden ska gå så att jag får boka kyrka och kan boka festlokal eller restaurang :D
Idag hænger jag mest på sanasols ringtråd :D
www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m1599860.html
Gerda
Men åh....:( Nåja...det är ju lite intressant i alla fall att det inte alltid fungerar som man tänkt sig.
:) Tror det ordnar sig till det bästa ändå... :)
Tror jag också .
kan vara bra att ha lite tid på sig att fundera så att det blir 100% rätt.
det kommer att bli bra hur du än gör.
det sa bara klick första gången jag så ringen så för mig är det helt rätt.
lycka till!!