• Fru Cinderella

Sommar 2007

Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.

Vår månad är 26 maj.

Hur ser det ut för er?

• Svar på tråden Sommar 2007
  • Gerda

JA... har letat MS så länge nu *sucka*

Andreas kommer säkert också att lägga på sig... med tanke på att han äter ju det jag äter, förutom baconbitarna då... ;)

Imorgon ska vi till läkaren för första inskrivning (tror jag) och är himla nervös nu! Har mått bra och känts bra, bara trött... men ändå finns "tänk om" i bakdhuvudet! *grrr*

• Sanasol

så spännande!! :D:D Tror nog att allt ska gå bra, förstå, nu är det på riktigt! :)

• Stefans fästmö

Gerda

Du hittar den inte heller alltså? Här i Sverige är förra nr tydligen tillbakaskickat, o nästa kommer i juli... Men du har ju släktingar i USA, kan du inte be dem skicka?

Åh, håller tummarna för er imorn!! :) Det går säkert bra, vännen!!!

• Gerda

Jaa.... bröllopet glider längre o längre ner på intresseskalan ;) snart kommer den att vara obefintlig om moderskänslorna tar över så här... Mkt roligare att leta efter målarfärger som är bra till barnrum :D

• 26maj2007

Gerda

går du privat eller på mvc?

jag gick privat och då fick man göra ul eller vul redan mellan v 8-11 för att ha kolla så man inte fått missfall innan inskrivning? totalt 3-4 ul under graviditeten, känndes skönt att ha lite koll då man kan vara rätt orolig.

Lycka till i morgon!

• Gerda

Tiger72

Så skönt med så många UL! Min gudson fick bara 2-3 om jag minns rätt - likaså hans lillebror.

Allt är så annorlunda här i Norge. Här kan vi välja att enbart gå till läkare, eller jordmor eller kombinera. Men först måste vi till denna läkare nu som jag fått tilldelat.

Jag vill givetvis kombinera med jordmor :) Dessa läkarkontor verkar alla vara privata - iaf dem osm inte är knutna till det osm kan liknas vid landsting. Så det är en privatläkare vi ska till - men jag tror inte det blir VUL/UL redan nu. :)

• Stefans fästmö

vad är vul? ul är utraljud, eller?

• Gerda

vaginal ultraljud

ultraljud

:) Lite kan jag ändå! hrm... tack vare gudbarnet ;)

• Sanasol

Hihi, mycket nya förkortningar...

• Stefans fästmö

Aha... Ja jag vet då iiiinteeee! :D Men längtar efter att få anledning att lära mig alla termer... Vill så gärna ha en liten knodd!!! :)