Sommar 2007
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
Dags för en egen sommar tråd.. innan vi splittar månad för månad.
Vår månad är 26 maj.
Hur ser det ut för er?
lightfish
När blir förlovningen då?
lighfish
Kram till dig tjejen!
Hur går det med ringarna? Du får drömma bort dig lite på jobbet som tröst!
_Cinderella_
Förlovningen blir troligen i juli under våran semester, kanske på den dagen vi allra först träffades efter att först ha chattat i 9 månader... vi får helt enkelt se. Vill inte ha för många dagar att komma ihåg heller.
Gerda
Det går sådär med ringen... Han tyckte väl att 9000 kr var i värsta laget för förlovningsringen, då lägger han hellre ner mer på vigselringen. Vi får se...jag har väl sagt att jag gärna betalar den delen själv som han tycker är för dyr... Jag ska ju dock betala hans platinaring :)
Såg att alla vet nu? Hur känns det?
Min m2b ska förmodligen oxå har frockcoat, det är så snyggt tycker jag! Kul att fler ska ha det! Vilken färg funderar ni på, Sanasol? Min vill ha en ljus färg, inte vit kanske men ljusblå funderar vi på. Tycker det är kul att gå ifrån "vit brud-svart brudgum"-konceptet!
Hehe... Hans platinaring går väl på runt 3-5000? Då är väl stenarna på din värda att gå på några fler ;) Sen är det ju ett år kvar till bröllopet - därmed hinner han glömma förlovningsringens kostnad ;) Hi hi... Nej, ärligt talat - den ringen ni bestämmer er för blir jätte bra i slutändan, om förlovningen blir i sommar så har ju du lite tid till att fundera på :)
JA, det blev bra, Svärfar som tjatat om barnbarn blev chockerad o glad (allablir eg chockerad att vi skaffar nu ;)) och pratade om att fylla en kista med leksaker till barnbarn redan till helgen som kommer. Men på lördagen och idag så sa han inte så mkt om barnbarn - bara att vi skulle ta hand om oss - så det har väl sjunkit in att det är barnbarn på G.
Svärmor blev glad och uppmnuntrade med en gång att allt kommer att gå bra :) Hennes sambo sedan många år var nästan allra gladast - han gratulerade ända fr vardagsrumemt och en hel massa gånger under samtalet också. :D Så nu kan vi pusta ut, allt är klart på det området!
lightfish
Om att inte ha för många dagar, gör som vi! Vi träffades den 4 (mars), förlovade oss den 4 (okt) o gifter oss den 4 (aug). Praktiskt! :D
Dessutom är den 4 mars mina morföräldrars bröllopsdag o 4 juni mina föräldrars, så det är lätt att komma ihåg! :D
Mm...hans platinaring går på nåt sånt ja. Nå, sista ordet om min ring är ju inte sagt och hittar jag bara en sån exakt ring som jag vill ha med bara diamanter så blir jag inte ledsen för de missade akvamarinerna, kanske kan få dem senare i livet :D Vi har ju ett par månader kvar tills det är dax för förlovningen ja..
Jag är så glad för din skull, för er skull! Alltid skönt när familjen vet och står bakom en till 100% :) Men det är klart, det är en liten omställning med en liten söt bebba :) Nåja, jag vill ju blir mamma innan jag är 30 (3 år kvar) men det vet man aldrig :)
Stefans fästmö
:) Vilken planering!!! Ja, det hade ju varit något i och med att vi blev tillsammans 040404. Dock träffades vi allra första ggn 16 juli... Så funderingen ligger nu i att förlova oss den 16 juli för att behålla det lite...eller så tar vi den 4 juli..fast då fylller en massa vänner år.. Nå, vi får se. Gifter oss gör vi troligen första eller andra helgen i juli 07
lightfish
Vad mysigt. Vi gör något liknande som er. Vi förlovar oss i maj, om 19 dagar :)
På våran årsdag
lightfish
:) Ja, när vi förlovade oss tog vi det den 4e för att jag tyckte det var lite kul, sen när vi skulle bestämma datum för vigseln o började kolla dagar, o jag såg att 4 aug var en lördag bestämde vi oss för det... Ni ska inte gifta er 070707 då, exakt 3 år, 3 månader o 3 dar efter att ni blev ihop...? :) Eller om ni tar den 16e, finns det ingen lördag den 16e 2007?
Å andra sidan, när man har gift sig lär man väl inte fira förlovningen så mycket, så det är kanske inte värt att lägga alltför mycket jobb på att få det till samma dag... ;)