• Svar på tråden 3 juni 2006
  • Malin A

Yllo
    Kul att invänta svaren nu!
    Jag håller med att det är bra att vänta med vissa saker! Jag hade en bild av hur min bukett skulle ha men jag har nu ändrat mig till en annan form! Så visst kan det vara positivt att inte göra allt fööör tidigt!

junibrud2006
    Otroligt läckra tårtbrudpar!

När det gäller tårta så har vi inte riktigt bestämt oss än. Kocken som ska göra vår mat gör en otroligt god hallontårta, funderar faktiskt på att be honom göra den men i lite etage, inte vanlig utformning alltså. Jag tror dessutom att han är betydligt billigare!

• Liten med Mindre

Planeringsproblem - eller kanske bara jag som blåser upp allt?

Vi ska träffa prästen upp i Bjursås 22 april (sambon vill gärna träffa honom då), men givetvis kunde inte organisten den helgen. Så eventuellt behöver vi åka till Bjurs igen i maj för att träffa honom. Hade gärna haft lite helger ledigt då...oförutsedda händelser ni vet. ;)

Tror ni att vi verkligen behöver träffa organisten, om vi via nätet lyckas lista ut vilka marscher vi vill ha? Psalmer kan vi ju prata med prästen.

Måste också kolla om det går att göra provfrisyr och smink redan i april - eller om det är för tidigt. Har ni någon idé?

• Charleston

Hej Stor&Liten (och ni andra också såklart!)

Tänkte bara säga att tjejen som skall göra mitt hår och smink (hon är sminkös på en teater "till vardags") inte kommer att göra någon provuppsättning/mejk på mig. Hon brukar inte det med motiveringen att: 1) en frisyr/uppsättning blir aldrig likadan 2 ggr, och blir den då kanon vid provuppsättningen så har man den bilden framför sig och blir jättebesviken om den sedan kanske inte blir riktigt, riktigt lika bra på bröllopsdagen - eller 2) vice versa för den delen - hon sa att man aldrig lägger ner riktigt lika mycket energi, tid och kraft på provuppsättningen, så den blir kanske inte riktigt som man tänkt sig, och så går man där och gruvar och grämer sig för det och kanske börjar fundera över om man verkligen valt en "idealfrisyr" eller vad jag ska säga... Så vi har bara haft ett "konsulterande samtal" där vi tittat på bilder och diskuterat lite om vad som passar mig och min hårtyp och hur slöja ska sitta och ev, hårprydnader och allt sånt´, det får räcka! Och jag känner mig helt nöjd med det och har fullt förtroende för att hon kommer att göra ett jättebra jobb!

Bara en tanke alltså, om du har en riktigt bra konsultation kanske du inte behöver göra provuppsättning alls!

• Yllo

Stor&liten - Vet ni vilka låtar ni vill ha så är det inte så nödvändigt att kantorn är med.. Ring och meddela honom vilka stycken ni vald bara. Själv träffade jag kantorn för att lyssna på låtarna. Hade ingen aning om vad jag ville ha eller vad det fanns.. Tack och lov slapp jag bestämma då min pappa valde ut vilka två vi ska ha *skrattar gott och lättat*

junibrud2006 - Det var inte dyrt för tårtgubbarna!! Har sett att vissa firmor tar över 500 kr för ett vanligt traditionellt par.. och över 600 för dom här lite humoraktiga.

Malin - Hur är det med din mage? Bättre nu då vi förhoppningsvis lugnat dig lite i bröllopsstressen?

Var och hälsade på en kompis idag.. Hon hade fått sitt inbjudningskort redan igår Hon var jätte imponerad över allt arbete jag lagt ner på infobrevet som jag bifogat till alla gäster här i Sverige. Så nu vet jag att korten har kommit fram.. och att det kan börja ringa när som helst

Apropå ringa.. Min älskling har lyckats laga vår telefon!! Har varit ur funktion i över en vecka och telia hittade inget fel Nu felsökte han ikväll och hittade ett ställe där höljet på kablen gått sönder och orsakat kortis.. Det fixade han och så var han även tvungen att fixa själva inkopplingen i väggen då den där luspudeln från Telia inte brytt sig om att sätta tillbaka kablarna när han undersökte jacket *blääää* Inte undra på att telefonen inte fungerar sen!!

• Charleston

Yllo > Vilket stolpskott! får mig att tänka på ett helt underbart "kåseri" eller vad man ska kalla det som Jonas Gardell skrivit och som handlar om "Det Nya Televerket".. (Det finns med i boken "Mormor gråter") (Det handlar bl a om deras sätt att fakturera arbetskostnad... KLOCKRENT är bara förnamnet! ;)

• Yllo

Vet ni vad dom tar för felsökning?? 700 kr i timmen!!

Enkel slutledningförmåga sa dock oss att felet måste finnas i kabeln från källaren upp till övervåningen.. och där var det Däremot hade vi inte en aning om att kräket inte kopplat in kablarna han klippte på nytt.. det tycker jag är dålig stil! Man klipper inte av kablar hej vilt och sedan skiter i att koppla ihop det på nytt.. speciellt inte när kunden står och tittar på och säger ifrån när han klipper av kablar.. Trodde han att vi inte skulle märka det och känna oss tvingade att ringa och be dom komma och felsöka eller? Jag utbrast när han började klippa av allting "Vad gör du? klipper du kablarna? Så kan du väl inte göra"

• Malin A

Hej igen!
    Nu har jag lagt in lite bilder på vårt space på msn, om ni är nyfikna på inbjudan mm!

Yllo
    Min mage är bättre, men jag är försiktig. Dricker inte kaffe eller alkohol, käkar Losec. Men det hjälper så det är det värt!

• Liten med Mindre

Supertjusigt Malin!

Vad mysigt det såg ut vid er festlokal. Hoppas bara att snön smälter någon gång så att det hinner bli sommar tills det är dags.

• Malin A

Stor&Liten
    Tack! Ja det är ett litet paradis där! Vårt sommarställe ligger strax bakom huset där vi ska ha festen!

Svar på tråden 3 juni 2006